می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : مهدی پارسا

عمو نوروز حالا دیگر فقط شخصیتی نیست که کودکان در کتابها با او آشنا شوند؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عروسکی را از این دیرآشنای ایرانیان ساخته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که بعدازظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کانون از عروسک عمونوروز رونمایی شد.

این مراسم با عنوان نوروز 90 با عمونوروز برگزار شد و حالا کسانی که سالهاست فقط از طریق کتابها و قصه ها با عمونوروز آشنا هستند می توانند به شکل ملموس تری این عروسک دوست داشتنی را با خود همراه کنند.

حمیدرضا شاه آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری تولید این عروسک را محصول کار جمعی خواند و گفت: این اقدام شروع جریان تولید عروسک های بومی و سنتی در ایران است.

در این مراسم همچنین مجید قادری طراح عروسک عمونوروز، عروسک را کالایی فرهنگی خواند و گفت: سلامت روانی و فرهنگی را با رسیدن به توان تولید عروسک های بومی برای کودکان و نوجوانان خود به ارمغان می آوریم.

سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری هم در این مراسم خبر داد مدیران این کانون در سراسر کشور موظف شده اند در سال 1390 دستکم دو عروسک مربوط به استان محل فعالیت خود را معرفی کنند تا پس از بررسی ها این عروسک های بومی نیز به جامعه عرضه شود.

رضایی تولید عروسک عمونوروز را حرکتی در جهت ارج نهادن به آداب و رسوم و سنت های ایرانی خواند و گفت: ما عمونوروز را از کتاب آغاز و سپس عروسک آن را عرضه کردیم.

وی همچنین از برنامه کانون برای بین المللی کردن عروسک عمونوروز خبر داد.

در این مراسم حاجی بابایی هم به سخنرانی پرداخت و خواستار ایجاد نظام تعیین شاخص برای ارزیابی عملکرد محصولات فرهنگی شد.
 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:41 :: نويسنده : مهدی پارسا

به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند



فروردین؛ فروردهای پاکان
فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

 

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:32 :: نويسنده : مهدی پارسا

اخيراً مستندي با عنوان «ظهور بسيار نزديك است» در شمارگان بسيار گسترده‌اي در محافل عمومي منتشر شده ‌است كه دفتر آيت‌الله العظمي بهجت با توجه به نقل قول‌هاي منتسب به اين مرجع تقليد درباره ظهور، مطلبي را منتشر كرده است.



به گزارش ايسنا، متن كامل اين پرسش و پاسخ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله العظمي بهجت(ره) به شرح ذيل است.

سؤال: از برخي از بزرگان نقل مي‌شود كه آيت‌الله العظمي بهجت(ره) فرموده‌اند: ما تاكنون به جوان‌ها مژده مي‌داديم كه ظهور امام‌زمان(عج) را درك خواهند كرد، اما اكنون به پيرها هم بشارت مي‌دهيم كه دوران ظهور را خواهند ديد؛ آيا اين مطلب به آيت‌الله العظمي بهجت(ره) قابل استناد است يا خير؟

پاسخ: 1- اتفاقاً در اين باره از آيت‌الله العظمي بهجت(ره) سؤال شد، ايشان فرمودند: آقايي دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت: به خدمت حضرت عليه‌السلام رسيدم و از ظهور پرسيدم كه آيا من ظهور را درك مي‌كنم. آنگاه مطالب ياد شده را آيت‌الله العظمي بهجت از اين شخص نقل كردند. بنابراين خود آيت‌الله العظمي بهجت(ره) مستقيماً مطلب را نفرمودند، بلكه از شخص ديگري نقل كردند.

2- همچنين وي فرمودند:‌ اگر گفتن اين مطالب لازم بود من براي شاگردانم مي‌گفتم.

3- امكان دارد همانگونه كه آقا مكرر بيان مي‌فرمودند، اين مطلب اشاره به ظهور شخصي داشته باشد و نه ظهور عمومي.

4- امكان دارد، اينگونه اظهارات از باب «إنّهم يرونه بعيدا و نراه قريبا» باشد.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:24 :: نويسنده : مهدی پارسا

آقای مهدی پاکدل و خانم بهنوش طباطبایی در تاریخ ۱۳ اسفند ماه امسال با هم ازدواج کردند و آقای مهدی پاکدل برای اولین این خبر رو در برنامه ی زنده رود (شبکه اصفهان) اعلام کردند ...

 بیوگرافی مهدی پاکدل: در سال 1359 در اصفهان،شش فرزند و من فرزند آخر هستم. در یک فاصله بیست ساله به دنیا آمدیم. برادر بزرگم حسین، سپس سه خواهر، بعد مسعود به دنیا آمد که عکاس سینماست و ته‌تغاری خانواده هم من می‌باشم.
بیوگرافی بهنوش طباطبایی : متولد 1360
مدرک تحصیلی: لیسانس کامپیوتر
گذراندن یک دوره در کلاس های بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

يادش بخير من كه اين عكسها رو ميبينم ياد 20سال پيش ميافتم كه برنامه كودك نگاه ميكرديم و خانم خامنه اي براي بچه هاي ديروز برنامه اجرا ميكرد واقعاً ياد اون زمانها بخير درسته زمان جنگ بود و خيلي سختي كشيديم اما الآن برامون شيرينه اگه براي شماهم زيباست برام نظراتتونو بنويسيد ممنون ميشم اگه خطره اي يادتون ميندازه برام بنويسيد شايد بهترين خاطره بشه يه مطلب  براي ديدن بقيه دوستان مرسي

 

سعيد و آقاي حكايتي يادش بخير

اينها هم خواهر هاي برومند(زيزيگولو وخونه مادر بزرگه و...)خودمونيما ديگه پير شديما

واي بازم مدرسم دير شد

 

 

 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

فرزاد حسنی، خبرهایی را در مورد برنامه ویژه سال تحویلش اعلام کرد.

وی هنگام اجرای یکی از برنامه‌های رادیویی‌اش، از مردم خواست میهمانان ویژه سال تحویل در شبکه سوم را به او پیشنهاد کنند.بر همین اساس، وی اعلام کرد: اصغر فرهادی و شهاب حسینی (کارگردان و بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین) موقع سال تحویل به برنامه او خواهند آمد. همچنین دو خواننده یعنی احسان خواجه‌امیری و رضا صادقی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.
این اتفاق با توجه به اکران نوروزی «جدایی نادر از سیمین» قطعا بازتاب فراوانی خواهد داشت.همچنین آزاده نامداری نیز در گفت و گوی جداگانه با سینمافا از اجرای برنامه ویژه سال تحویل در شبکه دوم سیما همراه با احسان کرمی خبر داد.لازم به ذکر است، احسان علیخانی اجرای شبکه جام جم و محمود شهریاری نیز اجرای برنامه سال تحویل شبکه تهران را بر عهده خواهند داشت.
 


معاون اجتماعی فرهنگی وزیر کشور با اعلام اینکه احیای آیین ها و فرهنگ کهن ایرانی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته گفت: وزارت کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج نوروز ایرانی در منطقه توسط سفرای ایران تدارک دیده است.



علیرضا افشار در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر تقویت آداب و رسوم و نمادهای بومی ایران - اسلامی در کشور گفت: با تقویت آداب و روسم ایرانی - اسلامی علاوه بر تقویت وحدت ملی از ترویج آیین‌ها و نمادها غربی جلوگیری شده و میان کشورهای منطقه و همسایه همبستگی ایجاد می‌شود.

وی افزود: تبادل فرهنگ و آیین و رسوم اسلامی و ایرانی بین کشورهای همسایه نوعی مقابله با سیاست تفرقه افکنانه آمریکا و استکبار جهانی در خاورمیانه و کشورهای مسلمان است.

وی با اشاره به احیای فرهنگ نوروز و ثبت آن در سازمان ملل متحد، گفت: در مورد نوروز احادیث و روایات بسیاری است که می‌توان به آغاز جهان خلفت در نوروز و همچنین ظهور حضرت ولیعصر(عج) در این ایام اشاره کرد. لذا وزارت کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج نوروز ایرانی در منطقه توسط سفرای ایران در کشورهای همسایه تدارک دیده است.

افشار با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن آداب و رسوم ممتاز ایرانی موجب نشاط اجتماعی می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از آیین ها و فرهنگ‌های کهن ایرانی به دست فراموشی سپرده شده است، لذا احیای دوباره این فرهنگ‌ها هم اکنون در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

 بکه های مختلف سیما امسال با مجموعه ای از فیلم های ایرانی و خارجی از 24 اسفندماه به استقبال نوروز 90 می روند.



به گزارش رجانيوز، تلویزیون امسال مانند سال های گذشته مجموعه ای از فیلم های ایرانی و خارجی در ژانرهای مختلف را برای ایام نوروز تدارک دیده است که احتمال دارد برخی از فیلم ها به روال همیشگی تلویزیون جابه جا و یا اصلا از جدول پخش حذف شوند. اسامی و ساعت پخش فیلم های هر شبکه در ادامه به تفکیک می آید:

**شبکه یک:
شبکه یک سیما فیلم های نوروزی خود را امسال از 23 اسفندماه آغاز می کند و این فیلم ها هر روز ساعت 16:10 روی آنتن این شبکه می روند.
بنابراین گزارش، شبکه سیما که با شعار شبکه یک شبکه هر ایرانی فعالیت می کند، پیش از این فقط مجموعه ای از فیلم های تلویزیونی ایرانی را که بسیاری از آنها فاقد کیفیت اولیه بودند پخش می کرد، اما با آمدن «مهدی فرجی» از مدیریت شبکه دو سیما به مدیریت شبکه یک، این قانون از بین رفت و امسال شبکه یک سیما گلچینی از فیلم های ایرانی و خارجی را با هم به روی آنتن می برد تا بتواند ذائقه مخاطبان خود را تامین کند.
اسامی فیلم های نوروزی شبکه یک سیما که احتمال دارد با تغییر در جدول پخش آن رو برو باشیم، به شرح زیر است:

*غیرقابل ردیابی (24 اسفندماه)، زیرخاکی (24 اسفندماه)، پلیس بروکلین (25 اسفندماه)، گروگان (25 اسفندماه)، خوب، بد، عجیب (26 اسفندماه)، همان نور معرفت (26 اسفندماه)، چهره به چهره (27 اسفندماه)، شاتر آیلند (28 اسفندماه)، کاراگاه دی (29 اسفندماه)، سـرخ (1 فرودین)، خداحافظ تهران (2 فروردین)، محموله (3 فروردین)، جنگجویان طوفان (4 فروردین)، تـلقـیـن (INSEPTION) (5 فروردین)، شکار روباه (6 فروردین)، بـدون رد پا (7 فروردین)، القاء (8فروردین)، بـازی با مـرگ (9 فروردین)، به دنبال اریک (10 فروردین)، سه روز بعد (11 فروردین)، منـطـقـه سبـز (12 فروردین)، الم شنگه (13 فروردین).

**شبکه دو:

فیلم های امسال شبکه دو سیما مخلوطی از فیلم های مربوط به کودکان و نوجوانان و بزرگسالان است و تفکیک مشخصی در ارائه فیلم ها صورت نگرفته است.
فیلم های شبکه دو سیما در ایام نوروز هر روز ساعت 17 روی آنتن می روند که اسامی و روز پخش آنها به شرح زیر است:

*یک اتفاق ظاهراً ساده (24 اسفندماه)،رابین هود (24 اسفندماه)، میمون های فضایی 2(24 اسفندماه)، داستان اسباب بازی 3 (24 اسفندماه)، اژدها تونو چطور آموزش بدین (24 اسفندماه)، میراث پر درد سر (25 اسفندماه)،خرگوش مخملی (26 اسفندماه)، دم زری (27 اسفندماه)، شهر در دست بچه ها (28 اسفندماه)، ایکیچان توبوکو (29 اسفندماه)، حدس بزن چه کسی برای عید می آید (1 فرودین)، قلمرو حیوانات (2 فرودین)، ویکـی (3 فرودین)، همنشین (4 فرودین)، مرد نفرت انگیز (5 فرودین)، سرخ پوست (6 فرودین)، سیب سنجد سمنو (7 فرودین)، دلاوران کوچک (8 فرودین)، آلبرت و دوست نامرئی (9 فرودین)، هاچ (10 فرودین)، فوتبالیست های بازیگوش (11 فرودین)، جا مانده (12فرودین)، ماجراهای سامی (13 فرودین)،

**شبکه سه:

شبکه سه سیما که به عنوان شبکه جوانان شناخته می شود، مجموعه ای از فیلم هایی که اکثر آنها را فیلم های اکشن و هیجانی تشکیل می دهند و لابلای آنها فیلم های هندی نیز دیده می شود، به روی آنتن خواهد برد.
البته فیلم های این شبکه هنوز کامل نشده اند و در جدول پخش جای چند روز هنوز خالی است که احتمال دارد این روزها به پخش فیلم هایی از سینمای ایران اختصاص داشته باشد که هنوز تصمیم قطعی برای پخش آنها گرفته نشده است. فیلم های این شبکه تلویزیونی هر روز ساعت 20:15 پخش می شوند و اسامی آنها بدین شرح است:
* روز 24 اسفند به دلیل پخش مسابقات جام باشگاه های آسیا، شبکه سه فیلم سینمایی پخش نمی کند. عمو بوت نات (25 اسفندماه)، افسانه کین (26 اسفندماه)، الو (27 اسفندماه)،فیلم سینمایی 28 اسفندماه هنوز مشخص نشده است، پسرکاراته باز (29 اسفندماه)، گردشگر(1 فرودین)، نبرد تایتانها (2 فرودین)، پدر (3فرودین)، افسانه جادوگر (4 فرودین)، موعد مقرر (5 فرودین)، فیلم سینمایی روز 6 فروردین هنوز مشخص نشده است، شهر (7 فرودین)، مکانیک (8 فرودین)، فیلم سینمایی روز 9 فروردین هنوز مشخص نشده است،
اون یکی ها (10 فرودین)، اسم من خان (11 فرودین)، شبح نویسنده (12 فرودین)، فیلم سینمایی روز 13 فروردین نیز هنوز مشخص نشده است.

**شبکه چهار:

شبکه چهار به رغم داشتن مخاطبان خاص، همواره آثاری را انتخاب و پخش می کند که مخاطبان ویژه خود را دارند و همواره نیز از این انتخاب تلویزیون لذت می برند.
شبکه چهار سیما امسال در میان آثاری که روی آنتن می برد، جمعی از آثار شاخص سینمای ایران را نیز گنجانده است. پخش آثار موفق سینمای ایران از شبکه چهار سیما برگ برنده این شبکه در میان سایر شبکه ها که حجم عظیمی از تولیدات خارجی و یا تله فیلم های ضعیف سهم آنهاست، برگ برنده ای به شمار می آید.
فیلم های شبکه چهار سیما هر روز ساعت 18 پخش می شوند و اسامی آنها به شرح زیر است:

*پارک ژوراسیک 1 (24 اسفندماه)، پارک ژوراسیک 2(25 اسفندماه)، پارک ژوراسیک 3 (26 اسفندماه)، در آغاز یک روز (27 اسفندماه)، سرگذشت ریدیک (28 اسفندماه)، خانه‌ای در غبار (29 اسفندماه)، نـوع چهارم (1 فرودین)، بی‌پولی (2 فرودین)، نوامبر دیوانه (3 فرودین)، اتاق فرمت (4 فرودین)، دیوید کاپرفیلد (5 فرودین)، آزمون (6 فرودین)، محاکمه (7 فرودین)، نشانی (8 فرودین)، تیغ‌های خونین (9 فرودین)، کنعان (10 فرودین)، تابستانی که گذشت (11 فرودین)، سلام ناشر محترم (12 فرودین)، قطارسیبری (13 فروردین).

**شبکه تهران:

شبکه تهران که یک شبکه استانی محسوب می شود نیز امسال مانند سال های گذشته با پخش هر روزی فیلم های سینمایی به استقبال بهار می رود. هرچند سهم شبکه تهران از میان انبوه آثاری که روانه آنتن می شوند، آثار کم کیفیت تر است، این شبکه تلاش می کند تا با همراهی بهمن هاشمی و استفاده از شیوه های نوین نظیر طرح سوال پیرامون ماجرای فیلم ها، به فیلم های خود رونق بدهد و بتواند مخاطبان پایتخت نشین را پای این شبکه نگه دارد.
فیلم های نوروزی شبکه تهران به شرح زیر است:

*طعمه(24 اسفندماه)، حد نهایی (25 اسفندماه)، بازی 1 (25 اسفندماه)، بازی2 (26 اسفندماه)، گرفتار در آتش (27 اسفندماه)، شبح 1(28 اسفندماه)، شبح 2 (29 اسفندماه)، نیش زنبور(1 فرودین)، فرمانده (2 فرودین)،از دور دست طلوع (3 فرودین)، توقف ناپذیر(4 فرودین)، پنج نقابدار به دنبال تلافی (5 فرودین)،
شکست ناپذیر (6 فرودین)، کتانی سفید (7 فرودین)، آتش و یخ (8 فرودین)، مسابقه موش‌ها (9 فرودین)، پلیس های اخراجی (10 فرودین)، قاصد تندرو (11فرودین)، فیلم سینمایی 12 فروردین هنوز مشخص نشده است. آتش بازی (13 فرودین).

**سیمای استانها:

سیمای استان ها که با دیجیتالی شدن تلویزیون و استفاده از ست آپ باکس های دیجیتالی قابل دسترس برای همه ایرانیان شد، در ایام نوروز هر روز ساعت 13:30 یک فیلم سینمایی پخش می کند.
فیلم های این شبکه را بیشتر تله فیلم هایی تشکیل می دهند که تولید مراکز استان ها هستند و علاوه بر روایت داستان فیلم، به طور غیر مستقیم نیز به ویژگی های مختلف استانی که فیلم در آن تولید شده می پردازند.
اسامی فیلم های سیمای استان ها به شرح زیر است:
*آرام تا ارام (29 اسفندماه)، خاطره گمشـده (1 فرودین)، ستاره هـای روی زمـیـن 1 (2فرودین)،زستاره های روی زمـیـن2 (3 فرودین)، ملاقات غیر ممکن (4 فرودین)، شیدایی (5 فرودین)، در میان زنان 1(6 فرودین)، در میـان زنـان2 (7 فرودین)، در میان زنان3 (8 فرودین)، در میـان زنان 4 (9 فرودین)، بغض باوه یال (شاعر قله های مه آلود) (10 فرودین)، مرگ مغزی (11 فرودین)، بهـمنا (12فرودین)، یک تیر و دو نشان (13 فرودین)، کونگ فـو میمون دیوانه (19فرودین)، معمای ارتا (26 فرودین).
 

شنبه 21 اسفند 1389برچسب:, :: 1:23 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

گل ها همه با اذن تو برخاسته اند
از بهر ظهور تو خود آراسته اند
مردم همه در لحظه ي تحويل، بي شک
اوّل فرج تو از خدا خواسته اند

خودت گفتی وعده در بهار است
بهار آمد دلم در انتظار است
بهار هر کسی عید است و نوروز
بهار عاشقان دیدار یار است
اللهم عجل لولیک الفرج

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز
خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز
آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟
کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز
اللهم عجّل لولیک الفرج


عید است ولی بدون او غم داریم
عاشق شده ایم و عشق را کم داریم
ای کاش که این عید ظهورش برسد
این گونه هزار عید با هم داریم
اللهم عجل لولیک الفرج
سال نو مبارک

صدمبارک به تو آن عیدکه فردا باشد
نـوروز نـوید وصـل دلـها بـاشـد
امـیـد که با فضل خداوند جـلـیّ
سـال فـرج مـهـدی زهـرا باشـد
سال نو بر شما مبارک باد

بر چهره گل نسيم نوروز خوش است
در صحن چمن روي دل‌افروز خوش است
از دي مهراس، چون بهار آمدني است
و ايام ظهور آن ستم سوز خوش است!
عید تان مبارک باد

بی تو اینجا همه در حبس ابد، تبعیدند
سالها، هجری و شمسی همه بی خورشیدند
سیرتقویم جلالی به جمال توخوش است
فصلها راهمه با فاصله ات سنجیدند
توبیایی همه ساعتها، ثانیه ها
از همین روز همین لحظه همین دم عیدند
اللهم عجل لولیک الفرج

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد
ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد
عید تان مبارک باد

روزها نو ن

شده کهنه تر از دیروز است
گرکند یوسف زهرا نظری نوروز است
لحظه ها در تپش تاب وتب آمدنش
آسمان چشم به راه قدمش هر روز است
اللهم عجل لولیک الفرج

سرخوش آن عیدی که آن بانی نور
ازکنار کعبه بنماید ظهور
قلبها را مهر هم عهدی زند
از حرم بانک انا المهدی زند

زماني كه اكران «اخراجي‌ها۲» تمام شد و زلزله‌ «اخراجي‌ها۳» پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه اين كار ساخته شود اما «اخراجي‌ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوي دوربين رفت و با حضور ۳۰ نفر بازيگر اصلي و بيش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضاي پرشوري ايجاد كرد. حتي در برخي مواقع نيروهاي انتظامي نگران بودند اين تعداد آدم كه براي فيلم تظاهرات مي‌كنند ممكن است در حين خلق فضا، حركت‌هاي‌شان به مسائل سياسي كشيده شود اما بايد بگويم هر جا بنرهاي فيلم بالا مي‌رفت مردم همراه هنرورهاي فيلم مي‌شدند وبه نفع فيلم شعار مي‌دادند ، در جو فيلم بازي مي‌كردند و اين نشان از همدلي مردم بود.

 كارگردان فيلم «اخراجي‌ها۳» گفت: زماني كه زلزله‌ اين فيلم پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه «اخراجي‌ها۳» ساخته شود و استقبال از «اخراجي‌ها۱» محاسبات آمريكا را به هم ريخت و استقبال هفت ميليوني از «اخراجي‌ها‌۲» نوعي سونامي بود.

به گزارش جهان به نقل از توانا ، مراسم اكران خصوصي فيلم سينمايي «اخراجي‌ها۳» به كارگرداني مسعود ده‌نمكي شامگاه پنج‌شنبه (۱۹اسفند ماه) در تالار بزرگ وزارت كشور با حضور بازيگران و عوامل فيلم برگزار شد.
بنا براين گزارش اين مراسم در حالي آغاز شد كه ازدحام جمعيت در پشت درهاي سالن به اوج خود رسيده بود و بسياري از افراد در تلاش براي ورود به سالن نمايش بودند و طبق گفته‌ها بيش از ۱۰ هزار نفر درخواست حضور در اين مراسم را داشته و بنا بود اين مراسم در استاديوم ورزشي شيرودي برگزار شود اما به دليل سردي هوا تصميم گرفته شد اكران خصوصي فيلم در دو سانس در تالار بزرگ كشور انجام شود.
در ابتداي اين مراسم سيدجواد هاشمي ضمن خوشامدي‌گويي به حاضران اظهار داشت: افتخار مي‌كنيم كه در تالار بزرگ كشور ميزبان حضور طرفداران اخراجي‌ها از اقصي نقاط ايران هستيم، اميدوارم از اين فيلم نيز مانند «اخراجي‌هاي ۱ و ۲» لذت ببريد و با توجه به اين كه بيش از ۱۰ هزار نفر خواستار حضور در اين مراسم بودند حقيقتاً از كساني كه در پشت درهاي تالار هستند و هنوز موفق به حضور در سالن نشده‌اند عذرخواهي مي‌كنم.
به گزارش فارس، در ادامه برنامه ده‌نمكي با دعوت هاشمي به روي سن آمد و گفت: بنده يك عذرخواهي به تمام كساني كه در پشت درهاي تالار منتظر مانده‌اند بدهكارم چرا كه مي‌دانم بسياري از اين عزيزان از نقاط دور و شهرستان‌ها آمده‌اند.

*استقبال از «اخراجي‌هاي ۱» محاسبات آمريكا را به هم ريخت

وي افزود: امروز چهار سال از ساخت «اخراجي‌هاي ۱» مي‌گذرد ، زماني كه اين فيلم كليد خورد هيچ كس تصور نمي‌كرد ساخت آن منجر به چنين اتفاقي در سطح كشور شود، يك روزنامه آمريكايي در وصف شما تماشاگران جمله جالبي نوشته بود مبني بر اين كه «اخراجي‌ها ۱» محاسبات آمريكا را در خصوص جوانان ايران به هم ريخت و تأكيد كرده بود كه ما فكر مي‌كرديم اگر روزي ايران تهديد شود تنها جواناني كه در جبهه حضور داشتند به صحنه مي‌آيند اما استقبالي كه از اين فيلم شد نشان داد كه ما اشتباه كرديم و جوانان ايراني را نشناختيم.


*استقبال ۷ ميليوني از «اخراجي‌ها‌۲» نوعي سونامي بود

ده‌نمكي با مرور سرنوشت «اخراجي‌هاي‌۱ و۲ » در اكران خاطر نشان كرد: قاچاق فليم «اخراجي‌ها۱» باعث شد افسانه‌اي اتفاق نيافتد و زماني كه بحث «اخراجي‌ها۲» به ميان آمد، اين فيلم را حتي در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر نپذيرفتند، چرا كه ديدند «اخراجي‌ها۱» با وجود اين كه جايزه‌اي دريافت نكرد، با استقبال عمومي مواجه شد. بنابراين در خصوص «اخراجي‌ها۲» گفتند پيش‌دستي كنيم تا اين فيلم حتي در بخش مسابقه جشنواره نباشد تا آراي مردمي نيز نداشته باشد.
اين كارگردان اظهار داشت: در برخي تحليل‌ها نيز مطرح شد كه اين فيلم فاقد كيفيت سينمايي است و به درد سينما نمي‌خورد اما استقبال ‌بيش از ۷ ميليون نفر درمدت يك ماه در سينماها به قولي سونامي ايجاد كرد.

*كمتر كسي باور مي‌كرد كه «اخراجي‌ها۳ »ساخته شود

مسعود ده‌نمكي تصريح كرد: زماني كه اكران «اخراجي‌ها۲» تمام شد و زلزله‌ «اخراجي‌ها۳» پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه اين كار ساخته شود اما «اخراجي‌ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوي دوربين رفت و با حضور ۳۰ نفر بازيگر اصلي و بيش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضاي پرشوري ايجاد كرد. حتي در برخي مواقع نيروهاي انتظامي نگران بودند اين تعداد آدم كه براي فيلم تظاهرات مي‌كنند ممكن است در حين خلق فضا، حركت‌هاي‌شان به مسائل سياسي كشيده شود اما بايد بگويم هر جا بنرهاي فيلم بالا مي‌رفت مردم همراه هنرورهاي فيلم مي‌شدند وبه نفع فيلم شعار مي‌دادند ، در جو فيلم بازي مي‌كردند و اين نشان از همدلي مردم بود.

با پايان سخنان ده‌نمكي بازيگران و عوامل پشت صحنه فيلم «اخراجي‌ها۳» به روي سن آمدند و با تشويق پرشور حضار مواجه شدند.
بازيگران؛ اكبرعبدي، حسام نواب‌صفوي، سيدجواد هاشمي، ليلا اوتادي، ابوالفضل همراه ،يوسف صيادي، علي دهكردي، محمود مقامي، سيروس كهوري‌نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادي‌زاده، مريم كاوياني، رز رضوي، مريم سلطاني و حليمه سعيدي و عوامل پشت صحنه؛ نورالدين گودرزي؛ دستيار اول كارگردان، فروزان جلالي؛ مدير برنامه‌ريزي، فرشاد گل‌سفيدي؛ مدير فيلمبرداري، ايمان اميدواري؛ طراح چهرپرداز، حسن روح‌پروري؛ طراح صحنه و لباس، بابك اخوان؛ صدابردار، سيدعليرضا علويان؛ صداگذار، فتانه محسني؛ منشي صحنه، بابك برزويه؛‌عكاس و الهه گودرزي؛ روابط عمومي چهره‌هاي حاضر در سن بودند.


نخستین کنسرت شاهنامه خوانی شهرام ناظری همراه با گروه فردوسی شامگاه گذشته در میان استقبال تماشاگران درسالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین شب کنسرت سال 89 شهرام ناظری در تهران در دو بخش برگزار شد در بخش نخست قطعاتی از موسیقی ایرانی در راست پنجگاه و آواز اصفهان با استفاده از اشعار نیما یوشیج و مولانا بود و بخش دوم این اجرا به منتخبی از اشعار شاهنامه فردوسی و داستان کاوه آهنگر و ضحاک اختصاص داشت.

در ابتدای این کنسرت شهرام ناظری به تنهایی وارد صحنه شد و ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران گفت : خیلی خوشحالم که باردیگرعزیزان هموطن خودم را می بینم و بسیار سپاسگزارم که در این شرایط سخت و در ایام نزدیک به نوروز در ترافیک تهران به کنسرت آمدید؛ لازم می دانم توضیحاتی در خصوص اجرای شاهنامه فردوسی بدهم همانگونه که اطلاع دارید من از سالهای بسیار دور به طور جسته و گریخته از قابلیت اجرای شاهنامه فردوسی در موسیقی سنتی و مقامی ایران صحبت کرده بودم و از سه سال پیش کار بر روی شاهنامه را آغاز کردم و در فستیوال های مختلف جهانی به روی صحنه برده ام اما برای باراول است که توسط من شاهنامه فردوسی در این کنسرت و درتهران اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگاه شاهنامه در ادبیات ایران اشاره کرد و گفت : شاهنامه فردوسی مربوط به ایران و تاریخ حماسی این سرزمین است که به اعتقاد من دربرگیرنده تاریخ حماسی ایران و زمینه ساز شعر و شعور و فلسفه انسانی، عرفانی و درس بشری است و جای خوشحالی بسیار دارد که بخش هایی از این فرهنگ غنی ادبیات ایران را برای اولین بار به زبان موسیقی و در ایران اجرا می کنم.
 

 

شوالیه آواز ایران همچنین افزود : برنامه ای که برای این کنسرت تدارک دیده شده است در دو بخش اجرا می شود در بخش نخست قطعاتی از موسیقی ایرانی که مجموعه از آثار قبلی من است اجرا می کنم و دربخش دوم شاهنامه فردوسی به روی صحنه می رود؛ دلیل این انتخاب هم این است که در اجرای شاهنامه فردوسی از فضای موسیقی مقامی استفاده کرده ام این درحالی است که گوش موسیقایی اغلب مردم ایران به فضای موسیقی دستگاهی ایرانی یا همان سنتی آشنا است به همین دلیل بود که کلیت برنامه را به اجرای شاهنامه اختصاص ندادم و آثاری از گذشته را بار دیگر برای شما اجرا می کنم.

وی در پایان صحبت های خود افزود : در اجرای شاهنامه از فضاهای موسیقی مقامی ،آواهای باستانی ، سنتی و تجربیات که ظرف سالهای متعدد دنبال می کردم استفاده کردم و واقعیت این است که قسمت اول برنامه قطعات تلفیقی از اشعار مولانا جلال الدین بلخی است و بخش دیگر به اجرای قطعه از اشعار شاعران ایرانی اختصاص دارد البته در بروشور برنامه قطعه حلاج برشعری از محمدرضا شفیعی کدکنی عنوان شده است اما این قطعه را قبلا در کاخ نیاوران اجرا کردم به همین دلیل قطعه "می تراود مهتاب" بر شعری از نیما یوشیج را برای اجرا امشب انتخاب کرده ام.

پس از پایان صحبت های شهرام ناظری نخستین قطعه از تازه ترین اجرای کنسرت گروه موسیقی فردوسی به روی صحنه رفت در این بخش از برنامه شوالیه آواز ایران قطعه "می تراود مهتاب" براساس شعری از نیما یوشیج را به صورت تکنوازی سه تار اجرا کرد.

اجرای قطعاتی چون "مرا گویی چه سانی من چه دانم"، "سوز و گداز" و" قفل زندان" از دیگر قطعاتی بود که بر اشعار مولانا و در بیات اصفهان به روی صحنه رفت.

شهرام ناظری در پایان بخش نخست این کنسرت و پس از اجرای قطعه "قفل زندان" گفت : شعر قفل زندان یکی از اشعار حماسی گونه مولانا است که اجرای آن نفس خواننده را بند می آورد پایان این شعر با یک بیت از غزل بلند حماسی مولانا تمام می شود که اعضای گروه برای این بیت آهنگ ساخته اند و من به آنها کمک می کنم و ادامه غزل را می خوانم.

پس از صحبت های ناظری پایان غزل مولانا با این بیت "از شمس تبریزی اگر باده رسد مستم کند/ من لاابالی وار خود استون کیوان بشکنم " اجرا شد.

با پایان بخش نخست این اجرا زمان استراحت کوتاه برای گروه و حاضرین در سالن اعلام شد و پس از پایان آنتراکت بخش دوم از این کنسرت که به اجرای قطعاتی از شاهنامه فردوسی اختصاص داشت آغاز شد.

 

شهرام ناظری در آغاز بخش دوم این کنسرت گفت : دراین بخش شاهنامه خوانی است که به تمرکز بیشتری احتیاج دارد و چون قطعات شاهنامه توسط هیچ موسیقی دان برجسته به خصوص خوانندگان مطرح اجرا نشده است چون هیچ الگویی برای اجرا نبوده است ولی من با وجود همه مشکلات وارد این حوزه شدم و این جسارت را در خود یافتم که روی اشعار فردوسی کار کنم؛ اجرای قطعات شاهنامه به دلیل وسعت موضوعی وعظمت اشعار به یک ارکستر بزرگ برای اجرا احتیاج دارد و امیدوارم روزی از راه برسد که اشعار فردوسی با حضور چند خواننده و به صورت اپرت و یا اپرا و البته با درنظر گرفتن روح موسیقی ایرانی اجرا شود در این قسمت برافراشتن درفش کاویانی توسط کاوه آهنگر که به داستان ضحاک معروف است اجرا می شود.

وی ادامه افزود : اجرای شاهنامه کار سختی است اما من از شما تماشاگران و علاقمندان به فرهنگ وهنر این سرزمین انرژی می گیرم و آن را اجرا می کنم داستان این بخش، از تولد فریدون که نقش محوری در داستان دارد آغاز می شود تولد او مبارزه نور با ظلمت و تباهی که همان ضحاک است آغاز می شود به این معنا که ضحاک تولد فریدون را در خواب می بیند و معبرهای خواب به او هشدارمی دهند که فریدون از دنیای یزدانی به دنیا می آید و برای نبرد با ضحاک خودش را آماده می کند و پس از شنیدن این ماجرا ضحاک دستور می دهد فریدون را پیدا کنند و او را بکشند اما فریدون را به البرز کوه می برند تا اینکه او 16سال اش می شود و به جنگ ضحاک می آید.

پس از پایان صحبت های ناظری بخش دوم از این کنسرت که به اجرای شاهنامه فردوسی به صورت تلفیقی از آواهای باستانی هوره، موره و سیاچمانه اختصاص داشت؛ ناظری بخش نخست از قسمت دوم را با قطعه ای با عنوان "سرآغاز" (به نام خداوند جان و خرد) آغاز کرد و در ادامه شرح پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، مجنونی (تلفیقی با نقالی)، کاوه آهنگر (برافراشتن درفش کاویانی)، سحری روایت شد و در پایان هم زوال ضحاک اجرا شد.

 س از پایان شاهنامه فردوسی شهرام ناظری به درخواست تماشاگران حاضردر سالن قطعه "آتش در نیستان" را به عنوان قطعه بیز برنامه اجرا کرد.

 ازم به ذکر است شروین مهاجر نوازنده کمانچه، صابر نظرگاهی تار و دیوان، فرید الهامی آهنگساز و نوزانده تنبور ، سعید نایب محمدی عود، مهراب اسرافیلی، فرنود الهامی و آرمان دکه ای نوازندگان تنبور ، فرهاد صفری نوازنده تنبک و سازهای ابداعی (زروان و کارنگ)، یونس پاکنژاد کمانچه مقامی و محمد جابری دف و دهل از جمله نوازندگان گروه موسیقی فردوسی بودند که در این اجرا ناظری را همراهی کردند.

این کنسرت امشب و فردا شب نیز در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران تکرار می شود.

درحاشیه

- سالن میلاد نمایشگاه میلاد پر از جمعیت بود و کنسرت در فضایی بسیار صمیمی بین شهرام ناظری و حاضرین در سالن برگزار شد.

- بخش نخست بدون نوازندگان تنبور و با سازهای سنتی برگزار شد و شهرام ناظری در حالی که روی نیمکت نشسته بود آواز می خواند و در بخش دوم که مربوط به اجرای شاهنامه خوانی مقامی بود وی ایستاده و با لباس رسمی قطعات را اجرا کرد.

- توضیحات شهرام ناظری قبل از اجرای هر قطعه اطلاعات کامل از آنچه بیننده در ادامه می بیند و می شنود را عرضه می کرد که این اطلاعات برای حاضرین در سالن بسیار مفید بود.

  یکی از اتفاق های خوب در اجرای شاهنامه فردوسی انتخاب داستان ضحاک و نبرد با فریدون وکاوه آهنگر بود چراکه در اغلب اجراهای شاهنامه داستان رستم و سهراب از شاهنامه به صورت موسیقی ارکسترال و یا نمایش عروسکی انتخاب و اجرا شده است اما پرداخت به داستان ضحاک حرکتی تازه بود.

- جایگاه ویژه در سالن برای خبرنگاران اختصاص داده شده بود.

- ناظری قبل از اجرای قطعه "آتش در نیستان" گفت که این قطعه یادآور دوران جنگ است که همه شما دوست دارید و در ادامه شروین مهاجر که در طول قسمت دوم روی صحنه نبود به جمع نوازندگان پیوست و قطعه آتش در نیستان را اجرا کرد.

- حاضرین در سالن هنگام اجرای قطعه " آتش در نیستان" با صدای بلند با ناظری همراهی می کردند.

- در طول اجرا دوربین موبایل و یا دوربین های دستی فیلمبرداری و تصویربرداری در دست تماشاگران روشن بود و کل اجرا را ضبط می کردند .

 


 

شنبه 14 اسفند 1389برچسب:, :: 1:16 :: نويسنده : مهدی پارسا

نمايش فيلم‌هاي جشنواره توسط انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس؛
«خاك و آتش»؛ فيلمي سراسر غرور و غيرت



خبرگزاري فارس: اين روزها تماشاي بازي «فريبرز عرب‌نيا» آن‌قدر جذاب هست كه هر مخاطبي را كيفور كند. حال تفاوتي نمي‌‌كند كه عرب‌نيا در نقش «مختار» عرب و شيعه‌مذهب در سريال مختارنامه حاضر شود و يا «جيند» بلوچ و سنّي‌مذهب در فيلم سينمايي خاك و آتش.

 



ادامه مطلب ...

ارسال نامه اعتراضي كميته ملي المپيك ايران به IOC با واكنش عجولانه رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي روبرو شد.


 


ايسنا: اگرچه كميته ملي المپيك ايران تنها با ارسال نامه‌اي به كميته بين‌المللي المپيك مراتب اعتراض ايران را به طراحي لوگوي المپيك لندن اعلام كرده اما رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي با واكنشي عجولانه اعلام كردند، ايران گفته در صورت تغيير نكردن لوگوي اين بازيها، المپيك 2012 را تحريم مي‌كند.

اين در حالي است در خبري كه مورد استناد اين رسانه‌ها قرار گرفته هيچ جا از تحريم بازيها صحبت نشده و تنها ايران اعتراضش را به طراحان اين لوگو اعلام كرده است. با اين حال يكي از مقامات كميته بين‌المللي المپيك با رد وجود ارتباط بين لوگوي بازيها با علائم فراماسون گفت: "لوگوي المپيك 2012 تنها عدد 2012 را نشان مي‌دهد و چيز ديگري نيست."

يك سخنگوي كميته برگزاري بازيهاي المپيك تابستاني لندن هم در اين رابطه گفت: "اين لوگو در سال 2007 و پس از آزمايش و مشاوره طراحي شد. ما شگفت زده شده‌ايم كه چطور با گذشت اين زمان تازه چنين شكايتي مطرح شده است."
 

ارسال نامه اعتراضي كميته ملي المپيك ايران به IOC با واكنش عجولانه رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي روبرو شد.


 


ايسنا: اگرچه كميته ملي المپيك ايران تنها با ارسال نامه‌اي به كميته بين‌المللي المپيك مراتب اعتراض ايران را به طراحي لوگوي المپيك لندن اعلام كرده اما رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي با واكنشي عجولانه اعلام كردند، ايران گفته در صورت تغيير نكردن لوگوي اين بازيها، المپيك 2012 را تحريم مي‌كند.

اين در حالي است در خبري كه مورد استناد اين رسانه‌ها قرار گرفته هيچ جا از تحريم بازيها صحبت نشده و تنها ايران اعتراضش را به طراحان اين لوگو اعلام كرده است. با اين حال يكي از مقامات كميته بين‌المللي المپيك با رد وجود ارتباط بين لوگوي بازيها با علائم فراماسون گفت: "لوگوي المپيك 2012 تنها عدد 2012 را نشان مي‌دهد و چيز ديگري نيست."

يك سخنگوي كميته برگزاري بازيهاي المپيك تابستاني لندن هم در اين رابطه گفت: "اين لوگو در سال 2007 و پس از آزمايش و مشاوره طراحي شد. ما شگفت زده شده‌ايم كه چطور با گذشت اين زمان تازه چنين شكايتي مطرح شده است."
 

چهار شنبه 11 اسفند 1389برچسب:, :: 1:25 :: نويسنده : مهدی پارسا

 دانلود کلیپ تصویری در مورد لوگوی صهیونیزمی المپیک ۲۰۱۲ لندن ( ۳٫۵MB ۳gp )

alvadossadegh.persiangig.com/video/Secret Symbol of Olympic.2012.3gp/download 

پشت پرده لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن
10 اسفند 89 - 22:32

آیا تا به حال لوگوی المپلک ۲۰۱۲ که قراره تو شهر لندن برگزار بشه رو دیدید؟

 

طرح بسیار عجیبی داره!


 

 به گفته طراحانش عدد ۲۰۱۲ رو نشون میده ، ضمن این که در داخل عدد ۲ نام شهر لندن و در داخل عدد ۰ نشان المپیک جا داده شده . اما در رابطه با اون قسمت مرکزی که به شکل مربع طراحی شده چیزی نخوندم . البته در یکی از وبلاگها خوندم که احتمالاً طراح خواسته شکل “چشم” رو ترسیم بکنه .

به تازگی هم در چند وبلاگ داخلی و خارجی مطلبی جالب در مورد این لوگو دیدم ، اون هم این که هر قطعه از این نشان به ضمن این که یک عدد رو نشون میده ، نشانگر یکی از حروف الفبای انگلیسی هم هست .

درواقع اولین عدد ۲ حرف Z ، عدد ۰ حرف O ، عدد ۱ حرف i و در نهایت دومین عدد ۲ حرف N رو نشون میده . همونطوری هم که در تصویر مشخصه ، اولین ۲ و آخرین ۲ (عدد دوی یکان و هزارگان) که دو حرف متفاوت رو نشون میدن به شکلی متفاوت باهم طراحی شدن .

با در کنار هم گذاشتن این حروف کلمه ZION به وجود میاد .

 


 

  با این فرض که این نشان کلمه ZION رو نشون میده ، وجود اون قطعه مرکزی هم معنی پیدا میکنه .

اما ZION یعنی چه؟

این کلمه بیش از همه برای یهودیان معنی و مفهوم داره . و معادل اون در زبان ما میشه “صهیون” .

 ز اونجایی که این کلمه یک معنی خاص و دقیق نداره

برای این که به معنی دقیق این کلمه برسیم بهترین راه پرسش از یک یهودیه!

 ما از اون جایی که یهودی در دسترسم نبود به نرم افزار دیکشنری بابیلون مراجعه کردم .

 

چون این نرم افزار ساخت یک شرکت اسراییلی ست . برای این که به اسراییلی بودن این نرم افزار یقین پیدا کنید میتونید نامش رو در خودش جستجو کنید :
 

 با جستجوی کلمه ZION (در واقع صهیون) در این نرم افزار هم به نتیجه زیر میرسید :

 من اولین بار که این نشان رو دیدم به یاد طراحی عجیب موزه یهودیان (در واقع موزه هولوکاست) در آلمان افتادم . خیلی وقت پیشها مطلبی در مورد طراحی مدرن این موزه خونده بودم . در اون مطلب از این موزه به عنوان یکی از از شاهکارهای معماری معاصر یاد شده بود .

تصویر این موزه از بالا :

 

 من هرچقدر گشتم تو مطالب مرتبط با این موزه نفهمیدم چرا این موزه به این شکل طراحی شده!

تا این که طراحی نشان المپیک رو دیدم و مطلب مشکوک بودن معنای اون رو خوندم .

قبول دارید که طرح این موزه و طرح نشان المپیک خیلی شبیه هم هستند ؟

نقشه موزه یهودیان آلمان (موزه هلوکاست) :

 

 جالبه که همون کلمه zion در این طرح هم کاملاً مشهوده :

شايدبشه نشان المپیک رو بی ارتباط به قوم اسراییل دونست ، اما یقیناً نمیشه در مورد موزه هلوکاست هم همین نظر رو داشت .

شرکت طراح این لوگو، کمپانی Wolff Olins می باشد. مدیر این کمپانی در حال حاضر، آقای Wally Olins است که هم خود و هم پدرش فراماسون بوده اند.

 

 بیان این واقعیات تنها برای افزایش آگاهی است تا با دیدی بازتر و ذهنی شفاف تر، مراسم افتتاحیه و مراسم اختتامیه را مورد بررسی قرار دهید و این سیستم صهیون جهانی را هر چه بیشتر افشا کنید.

 


 

سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, :: 17:36 :: نويسنده : مهدی پارسا

در اختتاميه جشنواره بين‌المللي شعر فجر مطرح شد؛
خداحافظي علي معلم دامغاني با دنياي شعر و شاعري
 


 

خبرگزاري فارس: علي معلم دامغاني در مراسم اختتاميه شعر فجر گفت: بنده در سلسله اهل شعر خدمت مي‌كنم، اما امروز سرزمين ما مملو از شاعران جواني است كه فرصت از آنِ آنان است، بنده از اين رو با دنياي شعر خداحافظي مي‌كنم.
 ه گزارش خبرنگار فارس آيين پاياني پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر دقايقي پيش (سه‏شنبه) با حضور دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور و سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار وحدت به پايان رسيد.
 ر اين مراسم كه با حضور رئيس جمهور برگزار مي‌شد، بزرگاني چون؛ حجت‌الاسلام محمد مهدي محمدي گلپايگاني، علي معلم دامغاني، حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني، بهمن دري، مجيد حميدزاده و تني چند از شاعران داخلي و خارجي حضور داشتند.

 ر آيين پاياني پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر پس از ارائه گزارش طالبيان، استاد مشفق كاشاني غزلي در مورد انقلاب اسلامي و حضرت مهدي عجّل الله تعالي فرجه الشريف براي حاضران خواند.
 س از وي يكي از شاعران كشور ازبكستان با نام "جعفر ترمذي " روي سن آمده قطعاتي را درباره سرزمين ‌فارسي‏زبانان براي ميهمانان قرائت كرد.

  علي معلم از عرصه شعر خداحافظي كرد

 ما از نكات جالب اين آيين پاياني سخنان علي معلم دامغاني رئيس فرهنگستان هنر بود كه همگان را شوكه كرد، دامغاني در سخنان خود كه پس از قرائت شعرش صورت گرفت، عنوان كرد: شايد شاعران در روزگاري سخناني مي‌گفتند كه به وقت خود زياده‌گويي بود، اما تاريخ نشان داد بسياري از رؤياهاي آنان تعبير شده است؛ اما بنده باور دارم وعده خداوند تعالي را درباره مردي و مردانگي شجاعاني كه در اين سرزمين هستند؛ محقق خواهد شد، حكمت رهبر فرزانه انقلاب و رياست جمهوري اسلامي ايران را كه از زبان ديگران فجر همه ايرانيان است؛ اما در اين سرزمين حتي يك قلم هم هنوز از كرامت او دفاع شايسته‌اي كه بايد، نكرده است.
 ي افزود: ساليان درازي است كه بنده در سلسله اهل شعر خدمت مي‌كنم، اما امروز سرزمين ما مملو از شاعران جواني است كه فرصت از آنِ آنان است، بنده از اين رو با دنياي شعر خداحافظي مي‌كنم.
 ي در خاتمه اين شعر را خواند و جايگاه را ترك كرد:
 رفتيم و عشق را به رقيبان گذاشتيم/ رفتيم و داغ بر دل هجران گذاشتيم/ در ما نبود طاقتي سوز و گداز عشق/ اين سوز و اين گداز به ايشان گذاشتيم "

  گلپايگاني: در خاورميانه شاهد برافراشته شدن پرچم عدالت‎خواهي هستيم

 س از سخنان اين شاعر بزرگ كشورمان حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري شعري را به مردم مظلوم غزه تقديم كرد و گفت: بنده شاعر نيستم اما گاهي چيزي تراوش كرده آن را مكتوب مي‌كنم.
 ي ابراز داشت: مردم مظلوم غزه امروز زير يوغ چكمه‌هاي ظلم اسرائيل در رنج و سختي هستند، خوشبختانه امروز در خاورميانه شاهد برافراشته شدن پرچم عدالت‎خواهي در كشورهاي عربي بزرگ و اسلامي هستيم. ان‎شاءالله در آينده اين راه ادامه خواهد داشت تا جايي كه ظلم وجود نداشته باشد.
 ه گفته وي، ما اين امر را براي ظهور حضرت مهدي عجّل الله تعالي فرجه الشريف طليعه مي‌دانيم؛ چرا كه در قرآن آمده، خداوند زمين را پس از مرگ زنده مي‌كند و در اين راستا امام صادق عليه السّلام مي‌فرمايند: خداوند متعال با عدالت زمين را زنده مي‌كند پس از آنكه پر شده باشد از ظلم و جور، و اين امر ان‎شاءالله به دست حجت حق حضرت مهدي عجّل الله تعالي فرجه الشريف محقق خواهد شد.

  بيگي حبيب آبادي: اميدواريم سال آينده بخش نقد، پژوهش و ترجمه به جشنواره افزوده شود

 ر ادامه اين مراسم پرويز بيگي حبيب‌آبادي دبير پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر با ارائه سخناني بيانيه هيات داوران را قرائت كرد اما پيش از آن گفت: شعر به عنوان هنر ملي و ثروت ملي ايران بايد همواره موجب توجه خاص قرار گيرد. شعر اولين هنر سرزمين من است، از ديرباز تا به امروز و به اعتبار آن از امروز تا آينده.
 ي تصريح كرد: جشنواره پنجم كاملا رقابتي است و تمام سنين را شامل مي‌شود، همه مضامين و قالب‌ها و حوزه‌هاي شعري را نيز در بر مي‌گيرد.
 ي با اشاره به فراخوان يادآور شد: نكته مهم در فراخوان پنجم اين جشنواره اينكه در فراخوان اعلام شده كليه شاعران با هر گرايش و سليقه و سبك شعري مي‌توانند در جشنواره حاضر باشند.
 بيب‌آبادي با تاكيد بر اهداف جشنواره اضافه كرد: كشف و حمايت از استعدادهاي برتر در حوزه شعر، ايجاد زمينه براي آفرينش شعر به عنوان هنر و ثروت ملي اين سرزمين كهن، نهادينه كردن موضوع شعر به يك دغدغه ملي، ايجاد زمينه و فضاي مناسب براي تعامل و ارتقاي شاعران ايران و جهان، ارج نهادن و تجليل از شاعران پيشكسوت، ايجاد وفاق و همدلي مضاعف ميان شاعران از اهداف ماست.
 بيب‌آبادي عنوان كرد: تمام تلاش ما در پيگيري اين اهداف است، به بخشي از آن رسيده و بخشي در آينده محقق خواهد شد.

 ي با اشاره به حضور شاعران در پنجمين جشنواره شعر فجر گفت: 41 درصد از شاعران شركت كننده را بانوان تشكيل مي‌دهد. اين آمار نسبت به سال‌هاي گذشته با افزايش مواجه است و بايد آگاه بود كه امسال حضور شاعران بيش از 100 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
 بير اجرايي اين جشنواره بيان كرد: امسال چهره‌هايي در مراسم اختتاميه معرفي مي‌شوند كه حاصل كشف ما در جشنواره هستند، چهره‌هاي تازه شعر كه تاكنون در چنين جشنواره ملي به اين گستردگي عنواني نداشته‌اند.
 ي عنوان كرد : اميدواريم همان‎گونه كه در دوره پنجم بخش سرود و ترانه به جشنواره افزوده شد، سال آينده شاهد پيوستن بخش نقد و پژوهش و ترجمه باشيم.

 ي در ادامه به قرائت بيانيه هيات داوران پرداخت و گفت: ادبيات به‌ويژه شعر فارسي در طول تاريخ همواره آيينه تمام‌نماي روزگار خويش بوده، هست و خواهد بود. در عصر حاضر و به ‌ويژه در سه دهه اخير شعر به عنوان هنر ملي ايرانيان، رساترين فرياد بوده و پژواك اين صداي شريف به زلالي و زيبايي جهان افزوده است.

 ي در ادامه توضيح داد: شعر فارسي تجلي‌گاه انديشه‌ها، باورها، اعتقادات، حماسه‌ها، رشادت‌ها، ژرف‌بيني‌ها و زلال‌انديشي ايرانيان پاك‌انديش و يكتاپرست است و توانسته ضمن بر دوش كشيدن رسالت خطير فرهنگ‌سازي، از كارآمدترين ابزارها در انتقال فرهنگ باشد.
 يگي حبيب‌آبادي افزود: از اين روست كه شعر فارسي شأني والا در نگاه انديشمندان تاريخ داشته است و دارد. مقام رهبري نيز از شعر علاوه بر هنر ملي به عنوان ثروت ملي ياد كرده‌اند و بر گسترش آن تاكيد داشته‌اند.

 ي در پايان و در ادامه قرائت بيانيه هيات داوران تشريح كرد: "هيات داوران اين دوره از جشنواره شعر فجر با اعتقاد راسخ به نقش چشم‌گير شعر در فرهنگ‌سازي و انتقال فرهنگ‌ و همچنين وقوف بر اين امر كه داوري در چنين جشنواره‌اي تا چه حد بر جريان شعري كشور تاثيرگذار خواهد بود، با بررسي 41 هزار و 90 اثر ارسال شده به دبيرخانه جشنواره طي چهار مرحله نيمه مقدماتي، مقدماتي، نيمه‌نهايي و نهايي در چهار حوزه، نظر نهايي خود را اعلام كرد ".
در ادامه دكتر محمود احمدي نژاد به سخنراني پرداخت و در خاتمه تمامي برگزيدگان با رئيس جمهور عكس يادگاري گرفتند.
 

سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : مهدی پارسا

برگزیدگان پنجمین جشنواره بین المللی شعر فجر، با حضور رئیس جمهور، در تالار وحدت معرفی شدند.


 


این برگزیدگان 13 نفر هستند که در بخش های چهارگانه "کلاسیک و سنتی"، "سپید و نیمایی"، "کودک و نوجوان" و "ترانه و تصنیف" انتخاب شدند.

_ بخش کلاسیک و سنتی:

هیئت داوران در این بخش اثری را حائز رتبه اول ندانست، نفر دوم مریم آریان قره بلاغ از کرج و محمد جواد شاه مرادی از تهران به طور مشترک حائز رتبه دوم شدند، و امیر حسین نیکزاد از کرج نیز به عنوان نفر سوم انتخاب شد.

_ بخش سپید و نیمایی:

در این بخش هیئت داوران اثری را حائز رتبه اول ندانست، علی هوشمند از بوشهر به عنوان نفر دوم و مجید نظافت یزدی از مشهد و صدیقه مراد زاده از ورامین به طور مشترک به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

_ برگزیدگان بخش کودک و نوجوان:

بابک نیک طلب از تهران به عنوان نفر اول، عصمت اسلامی از تهران به عنوان نفر دوم و حسین تولایی از تهران به عنوان نفر سوم این بخش برگزیده و معرفی شدند.

_ برگزیدگان بخش ترانه و تصنیف:

در این بخش که نخستین بار به جشنواره اضافه شده است، سامیه سلیمی از هرمزگان، سیدحسین متولیان، اسماعیل فرزانه و مهدی ایوبی از تهران برگزیده شدند و از آنان قدردانی شد.

امسال 40 هزار اثر از هزار و 289 شاعر به دبیرخانه دائمی جشنواره شعر فجر ارسال شده بود.

رئیس جمهور در مراسم پایانی پنجمین جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: آثار به جا مانده از شاعران این سرزمین سرشار از عشق و امید، و در سایه توحید و یگانه پرستی است.

احمدی نژاد افزود: همه شاعران فارسی‌گوی كه آثارشان ماندگار شده است شیفته خدایند و در پی وصل به انسان كامل هستند كه او تجلی خدا و مظهر جلال و جمال خداست.

وی گفت: دعوت این شاعران عارف به توحید، زهد، پاكی، خدمت به خلق، دستگیری از افتادگان، مهربانی با مردم، عدالت، عشق، امید و بهروزی، همه و همه دعوت به پیوستن به انسان كامل است.

رییس جمهور، ایران را گلستانی از گل های به بار نشسته خوش عطر و خوش رنگ از انسان های متعالی توصیف كرد و گفت: اعتقاد دارم که اگر این فرهنگ و اندیشه امروز به دنیا معرفی و در دل و جان بشریت جاری شود، مشکلی در جامعه بشری نخواهد ماند.
 
وی افزود: ریشه مشکلات جامعه بشری از آنجا نشات می گیرد که دل ها و اندیشه ها از عشق حقیقی، محبت و شناخت حقیقت انسان غافل شده اند.
 
احمدی نژاد تصریح كرد: دلی که سرشار از عشق است موری را هم نمی آزارد چه رسد به این که بمب بسازد و لشکرکشی، کشتار و قتل عام راه بیندازد.
 
رییس جمهور در ادامه شعر را ترجمان هنرمندانه حالات روحی و تعالی اندیشه و جان شاعر خواند و گفت: شعر زبان مشترک دل های آدمیان، و شاعری تجلی یک تکاپوی تماشایی برای به اوج کشیدن انسان و ظهور پی در پی او در افق های بالاتر و والاتر است.
 
احمدی نژاد، ایران را سرزمین بزرگان شعر و ادب عنوان کرد که با کلک خویش حقیقت عشق را به نظم و نثر کشیده اند و با بالاترین معانی و زیباترین الفاظ بیان کرده اند.

رئیس جمهور همچنین در بخشی از سخنان خود دو بیتی ای را كه سروده بود، قرائت كرد:

 ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم
وندر شرار فتنه آخر سیاوشیـم

 ر انتظار رویت آن مهــر آفرین
در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم


شاعران و ادیبان حاضر در مراسم نیز كه از ذوق و قریحه رییس جمهوری به وجد آمده بودند با گفتن احسنت، طبع شعر محمود احمدی نژاد را ستودند.
 

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 23:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

«سخنراني پادشاه» صدرنشين شد
 

اعلام فهرست كامل برندگان جوايز اسكار


 


 

خبرگزاري فارس: فهرست كامل برندگان هشتاد و سومين دوره از جوايز اسكار بامداد امروز در حالي اعلام شد كه فيلم «سخنراني پادشاه» با كسب چهار جايزه اصلي در صدر ديگر برندگان نشست.

 ه گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، هشتاد و سومين دوره از رقابت‌هاي اسكار دقايقي پيش به كار خود پايان داد، فهرست كامل برندگان اين دوره از رقابت‌ها به شرح زير است:
 ر بخش جايزه اسكار بهترين فيلم سال:
 يلم «سخنراني پادشاه» به كارگرداني «تام هوپر»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش اول مرد:
 كالين فرث» براي فيلم «سخنراني پادشاه»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش اول زن:
 ناتالي پورتمن» براي فيلم «قوي سياه»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش مكمل مرد:
 كريستين بل» براي فيلم «مبارز»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش مكمل زن:
 مليسا لئو» براي فيلم «مبارز»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين كارگرداني:
 تام هوپر» براي فيلم «سخنراني پادشاه»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‎زبان:
 يلم دانماركي «در جهاني بهتر»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين فيلمنامه غيراصلي (اقتباسي):
 آئرون سوركين» براي فيلم «شبكه اجتماعي»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين فيلمنامه اصلي (غيراقتباسي):
 ديويد سيدلر» براي فيلم «سخنراني پادشاه»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين انيميشن سينمايي:
 نيميشن «داستان اسباب‌بازي 3»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين كارگردان هنري:
 يلم «آليس در سرزمين عجايب» به كارگرداني «تيم برتون»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين فيلمبرداري:
 يلم «الهام» (سرآغاز)
 ر بخش جايزه اسكار بهترين ميكس صدا:
 يلم «الهام» (سرآغاز)
 ر بخش جايزه اسكار بهترين تدوين صدا:
 يلم «الهام» (سرآغاز)
 ر بخش جايزه اسكار بهترين موسيقي اصلي (غيراقتباسي):
 ترنت رزنور» و «آتيكوس راس» براي فيلم «شبكه اجتماعي»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين ترانه اصلي (غيراقتباسي):
 رانه «ما متعلق به يكديگريم» سروده «رندي نيومن» در انيميشن «داستان اسباب‌بازي 3»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين طراحي لباس:
 يلم «آليس در سرزمين عجايب»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين مستند بلند سينمايي:
 ستند «شغل دروني»
 ر بخش بهترين مستند كوتاه:
 ستند «بيگانگان بيش از اين نه»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين تدوين فيلم:
 يلم «شبكه اجتماعي» به كارگرداني «ديويد فينچر»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين گريم:
 يلم «مرد گرگ‌نما»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين انيميشن كوتاه:
 نيميشن «چيز گم‌شده»
 ر بخش جايزه اسكار بهترين جلوه‌هاي ويژه:
 يلم «الهام» (سرآغاز)
 ر بخش جايزه اسكار بهترين فيلم كوتاه زنده و اكشن:
فيلم «خداي عشق».

 

 

 
«سخنراني پادشاه» جايزه اسكار بهترين فيلم را از آنِ خود كرد

خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «سخنراني پادشاه» به‎كارگرداني «تام هوپر» برنده جايزه اسكار بهترين فيلم سال شد.

 

 به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، هشتاد و سومين مراسم اسكار هم‌اكنون رو به اتمام است و تاكنون فيلم سينمايي «سخنراني پادشاه» به كارگرداني «تام هوپر» به عنوان پيشتاز ديگر برندگان اين دوره از رقابت‌ها برنده جايزه اسكار بهترين فيلم سال شده است.
 

 ايزه مهم بهترين كارگرداني نيز به «تام هوپر»، كارگردان اين فيلم اعطاء شد و «ديويد سيدلر» نويسنده فيلم توانست جايزه بهترين فيلمنامه اصلي (غيراقتباسي) را از آنِ خود كند.
 مچنين همان‎گونه كه پيش‌بيني شده بود، «كالين فرث»، بازيگر نقش پادشاه بريتانيا در اين فيلم برنده جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد و «ناتالي پورتمن»، بازيگر فيلم «قوي سياه» برنده جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش اول زن شد.
جايزه بهترين بازيگر نقش مكمل مرد و زن اين دوره از رقابت‌ها نيز به ترتيب به «كريستين بل» و «مليسا لئو» براي فيلم «مبارز» اعطا شد.
 

 یت الله محفوظی با نقل خاطره‌ای از سفر به خارج از کشور، دستورالعمل آیت الله العظمی بهجت به یک جوان ایرانی خارج‌نشین را تشریح کرد.


 


به گزارش مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه در نشست طلاب، فضلاء و روحانیون شهرستان فومن و شفت، گفت: در سفری که به خارج از کشور داشتم، جوانی ایرانی، از من درخواست دستورالعمل کرد، جواب دادم، از حضرت آیت الله بهجت‌(ره) دستور بگیرید، نامه‌ای برای آقا نوشت، بعد از مدتی که به ایران آمد، سوال کردم، نسخه‌ات را گرفتی؟ گفت: در خواست زیادی داشتم، اما آقا جواب مختصری دادند که به یک خط هم نرسید، نوشته بودند:

«راه رسیدن به کمال دوچیز است، تعبّد و تحرّز» والسلام، محمد تقی بجهت.

وی افزود: این جوان خدمت آیت‌الله‌العظمی بهجت رسید و عرض کرد، آقا نسخه دادی، ولی مختصر بود، آقا گفتند:« بگو چه نوشتم، جوان گفت: نوشتید، راه رسیدن به کمال دو چیز است تعبد و تحرز، آقا گفتند: «همین» غیر این نیست.

آیت الله محفوظی در ادامه با اشاره به آیه 14 سوره اسراء «اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا»؛ خطاب به طلاب گفت: علمای اخلاق، قرآن و ائمه معصومین (ع)، راه اول سعادت انسان را ترک معصیت معرفی می‌کنند.

*پاسخ آخوند حسینقلی همدانی به طلاب

 استاد خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علمای تبریز نامه‌ای برای آخوند حسینقلی همدانی نوشتند که ما می‌خواهیم در سیر و سلوک وارد شویم، چه کنیم، ایشان در جواب گفتند: گناه نکنید.

وی در ادامه با اشاره به آیه 110 سوره کهف، کمال واقعی در سیر و سلوک و ترک گناه را رسیدن به لقاءالله معرفی کرد و افزود: این امر میسر نمی‌شود، مگر اینکه انسان در این راه سعی و تلاش داشته باشد چون خداوند در سوره انشقاق آیه 6 می‌فرماید: « يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ»؛ ای انسان با هر رنج و زحمتی در راه عبادت و طاعت حق بکوش که با پروردگار خود ملاقات خواهی کرد.

**با کدام چشم می‌توان امام زمان (عج) را دید

این استاد اخلاق در مورد ارتباط با امام زمان‌(عج) و لزوم پیراستگی از معاصی خاطرنشان کردند: با کدام چشم می‌خواهیم حضرت ولی‌عصر‌(عج) را ببینیم؟! آیا با چشم آلوده می‌شود آقا را دید؟ با گوش و زبان آلوده می‌شود؟! اگر حضرت ولی‌عصر‌(عج) از ما بپرسند با کدام چشم می‌خواهید مرا ببینید؟چه بگوییم.

وی با استناد به حدیثی از امیرالمومنین‌(ع) متذکر شد: حضرت می‌فرمایند«ثمرة المحاسبة اصلاح النفس (غرر الحکم ص235) «نتیجه حسابگری انسان از خود، اصلاح نفس است».

آیت الله محفوظی در پایان در مورد لزوم مخالفت انسان با خواهش‌های نفسانی و حفظ بیت‌المال با نقل روایتی از امیرالمومنین‌(ع) بیان داشت: «شخصی ظرف عسلی، برای حضرت آورده بود، حضرت با انگشت خود مقداری عسل برداشت و نگاهی کرد و بعد انگشت خود را با لبه ظرف پاک کرد، آن شخص عرض کرد آیا عسل تقلبی است؟ حضرت فرمود«خیر، اما برای من نیست، من پولش را ندادم، عرض کرد: آقا، این همه طلا و نقره با بار شتران، از بصره برای شما آورده‌اند، حضرت جواب دادند این اموال برای من نیست مال مستضعفین و فقرا است،
 

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور گفت: نيروي انتظامي با مزاحمان و حادثه‌آفرينان چهارشنبه آخر سال برخورد جدي خواهد كرد و اين افراد تا پايان تعطيلات نوروز مهمان ما خواهند بود.



احمدرضا رادان در حاشيه جلسه 126 ستاد مبارزه با مواد مخدر كه صبح امروز در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در افق برنامه پنجم توسعه نگراني مردم در بحث سوءمصرف مواد مخدر وجود دارد كه در جلسه امروز وظايف مختلف سازمانها در اين زمينه ديده شد.

وي با بيان اينكه امروز در بحث مبارزه كلان با مواد مخدر گامهاي اساسي برداشته شده افزود: امروز انواع مواد مخدر كه در نوع خود كم سابقه است وجود دارد و اگر چه نسبت به سال گذشته كاهش وجود داشته است اما نگراني مردم در خصوص مصرف خرد و توزيع خرد مواد مخدر احساس مي‌شود.

رادان تصريح كرد: درست است كه در سازمان زندانها وضعيت نگهداري معتادان كم است اما بايد مكانهايي غير از زندان طراحي و ايجاد شود.

رادان يادآور شد: در بحث چهارشنبه‌ آخر سال كه مردم اصرار دارند آن را به صورت مراسمي برگزار كنند توصيه مي‌شود بزرگترها در كنار كوچكترها قرار گيرند تا خطرها كمتر شود و سزاوار نيست براي يك شب سال‌ها پشيماني ايجاد شود.

وي يادآور شد: در اين روز با متخلفان به صورت جدي برخورد مي‌شود و به صورت محله‌محور برنامه‌هاي چهارشنبه‌سوري اجرا خواهد شد و افرادي كه در چهارشنبه آخر سال مزاحمت يا حادثه‌آفريني كنند با هماهنگي قوه قضاييه تا پايان تعطيلات مهمان ما هستند.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور خاطرنشان كرد: در ابتداي چهارشنبه آخر سال ساختن مواد دستي خطرناك و تلفات حاصل از آن وجود دارد و در طول اين روز استفاده از اين مواد و صدمات جبران‌ناپذير حاصل از آن وجود دارد كه برخورد نيروي انتظامي با مزاحمان جدي خواهد بود.

جمعه 6 اسفند 1389برچسب:, :: 2:3 :: نويسنده : مهدی پارسا

سوره حاقه شصت و نهمین سوره قرآن کریم مکی است و 52 آیه دارد. در فضلیت خواندن این سوره روایات زیر نقل شده است:
 

سوره حاقه را زیاد بخوانید زیرا قرائت آن در نمازهای واجب و مستحب از نشانه های ایمان به خدا و رسول اوست، این سوره درباره امیرالمومنین علی علیه السلام و معاویه نازل شده است دین قاری سوره، از او سلب نخواهد شد تا اینکه خداوند را دیدار کند. 


رسول خدا درباره این سوره فرموده اند:
*هر کس سوره حاقه را قرائت نماید خداوند در حسابرسی او آسانگیری می کند.(1)
*هر که یازده آیه از سوره حاقه را بخواند خدای تعالی او را از فتنه دجّال نگاه می دارد و اگر همه سوره را بخواند موجب نورانی شدن او از سر تا پا می شود.(2)

*اگر سوره حاقه را بنویسند و زن باردار آن را به همراه خود داشته باشد فرزندی که در شکم دارد به اذن خداوند حفظ می شود و اگر آن را بنویسند پس از شستن آب آن را به طفل شیرخوار بدهند تا بنوشد آن طفل دارای حافظه و هوش بسیار می شود...(3)

امام صادق علیه السلام درباره این سوره فرموده اند:
*سوره حاقه را زیاد بخوانید زیرا قرائت آن در نمازهای واجب و مستحب از نشانه های ایمان به خدا و رسول اوست، این سوره درباره امیرالمومنین علی علیه السلام و معاویه نازل شده است دین قاری سوره، از او سلب نخواهد شد تا اینکه خداوند را دیدار کند.(4)

*اگر کودکی از آب نوشته شده سوره حاقه بنوشد بسیار باهوش می شود و خداوند او را به سلامت می دارد و به بهترین شکل رشد و نمو می کند. (5)

پی نوشت ها:

(1) مجمع البیان، ج10، ص102
(2) روض الجنان و روح الجنان، ج19، ص373
(3) فسیرالبرهان، ج5، ص467
(4) ثواب الاعمال، ص119
(5) تفسیرالبرهان، ج5، ص467
/

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان با بیان اینکه مشاهده شده است که در قشم برخی از چینی‌ها با تغییر هویت خود اقدام به ازدواج با دختران ایرانی می‌کنند، نسبت به گسترش این پدیده هشدار داد.

به گزارش فارس ، مهین زارع در جمع مدیران با اشاره به اهمیت ازدواج و نقش آن در تکامل جوانان، اظهار داشت: امروزه و طی سال‌های اخیر این مقوله در کشور بعضا دچار تحولاتی شده است که در این راه همواره شاهد فراز و نشیب‌هایی هستیم.

وی افزود: دین مبین اسلام دستورات متعدد و سفارشات متنوعی را در مورد ازدواج و اهمیت آن به مسلمانان سفارش کرده و در همین راستا است که تا می‌توانیم باید جامعه را در راستای ازدواج آگاهانه، آسان و به موقع راهنمایی کنیم.

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه این سازمان به همراه تشکل‌های مردم نهاد طی سال‌جاری برنامه‌های متعددی را در راستای ترغیب هر چه بیشتر جوانان به ازدواج و پایداری ازدواج‌ها اجرایی کرده، اضافه کرد: امید است با توجه بیشتر در برنامه‌های کلان به سازمان‌های مردم نهاد شاهد حصول نتایج هر چه بهتر در این راستا باشیم.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علل ناپایداری برخی از ازدواج‌ها و افزایش آمار طلاق در استان یادآور شد: علل متعددی به عنوان عوامل طلاق و جدایی زوجین در سال‌های اولیه زندگی تاکنون احصا شده که در این میان باید با رصد و سنجش دلایل نسبت به تقلیل و ارائه راه حل‌ها کوشا باشیم.

این مسئول با اشاره به پدیده ازدواج‌های غیرقانونی ادامه داد: در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که برخی از اتباع خارجه و به ویژه افاغنه غیرمجاز اقدام به ازدواج با اتباع ایرانی می‌کردند که حاصل این امر در بعد قابل توجهی گسترش زنان و کودکان بی‌سرپرست است.

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان با بیان اینکه در پی اطلاع‌رسانی و ارتقای درک جامعه از تبعات نامطلوب ازدواج‌های غیرقانونی با اتباع غیرمجاز افاغنه شاهد فروکش کردن این نوع ازدواج‌ها طی سال‌های اخیر در استان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود نسبت به تغییر هویت برخی از اتباع چینی برای ازدواج با دختران ایرانی در قشم هشدار داد و افزود: اتباعی از کشور چین در قشم حضور دارند که با تغییر هویت خود با دختران ایرانی ازدواج می‌کنند که به نظر می‌آید باید در این بخش پیشگیری‌های لازم به عمل آید چرا که در صورت گسترش این پدیده باید شاهد تولد فرزندان بی‌هویت و بی‌سرپرست در اینگونه مناطق باشیم.

زارع اضافه کرد: ارتباط حوزه اجتماعی سازمان ملی جوانان را که نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود گزارش‌هایی مبنی بر این وجود دارد که جوانان و کودکانی هستند که به دلیل عدم مشخص بودن هویتشان نمی‌توانند در مراکز آموزشی و سوادآموزی حضور یابند.

پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, :: 1:29 :: نويسنده : مهدی پارسا

 «عجیب ترین نام های ایرانی» کوششی است از خلاصه ی تحقیقات مرکز آمار ایران در خصوص نام های نامتعارف و عجیب و غریب ایرانیان. آنچه که در این نوشتار کوتاه بدان پرداخته می شود، نگاهی مصداقی دارد به ترکیب نام های مرد/زن و بازتاب های جالب آن.



ا- نام های در تضاد با جنسیت

تجزیه و تحلیل جنسیتی نام های نامتعارف نشان می دهد که ۷۰درصد نام هایی که متناسب با زنان است برای مردان و ۳۰درصد نام هایی که متعلق به مردان است برای زنان به کار گرفته شده است.

مصادیق نام ها:
مهین رضا، زن، زاهدان
سینا، زن، آمل
پری تک، مرد، میناب
ولی بانو، مرد، تهران
پریا، مرد، زابل
یاسمین خان، مرد، میانه

2- نام های جغرافیایی...

براي مشاهده اسامي كامل بروي ادامه متن كليك كنيد



ادامه مطلب ...
روايت آيت‌الله بهجت از حيات امام موسي صدر
 

خبرگزاري فارس: آيت‌الله بهجت، امام صدر را ذخيره الهي روي زمين خوانده بود كه در تحولات آينده منطقه‌اي تأثير گذار است.

محمد علي مهتدي كارشناس مسائل خاورميانه در نشست خبري بررسي آخرين وضعيت امام موسي صدر با اشاره به وجود شواهد فراوان مبني بر زنده بودن امام صدر، گفت: در ديداري كه چند سال پيش با آيت‌الله بهجت داشتم، از وي در خصوص سرنوشت امام صدر سؤال كردم كه وي پاسخ داد، او زنده است.
وي افزود: آيت‌الله بهجت تأكيد كرد كه حوادثي در آينده رخ مي‌دهد كه امام موسي صدر بازخواهد گشت و يادآور شد كه وي ذخيره الهي است و خداوند خواسته كه زماني بازگردد و نقش مهمي را در منطقه ايفا كند.
 

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 23:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

پلیس امر به معروف‌ وهابی طی روزهای اخیر به بازداشت این جوانان اقدام کرده است.

بسیاری از شیعیان بحرین، کویت، عراق و عربستان، قسمت بیست‌ویکم از سریال «مختارنامه» داوود میرباقری را تاثیر‌گذار‌ترین قسمت پخش شده‌ی این سریال از آغاز تاکنون برشمردند.



بحرینی‌ها با زمزمه‌ «یاعباس» و همراه با دیدگان اشکبار و یاد شهیدان به تماشای مقدمه‌ خروج و قیام مختار نشستند. در حالی ‌که فضای عمومی بحرین در اندوه شهدای میدان مروارید عزادار است.

شامگاه جمعه در بحرین، شعیان علی مرتضی برای مظلومیت 1400 ساله‌ی شیعه با نوای «یالثارات‌الحسین مختارنامه» هم‌آهنگ شدند. «مختارنامه» شب گذشته روضه‌ی مظلومیت شیعه را از دشت کربلا با شهدای میدان مروارید بحرین را خواند تا آسمان این جزیره‌ی جنوبی خلیج‌فارس شاهد خشم و غیرت محبان اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

این گزارش حاکی است، در عراق، کویت و مناطق شرقی عربستان نیز پخش تصاویر علقمه قمر بنی‌هاشم، علمدار کربلا و سقای تشنه‌لبان حضرت عباس‌بن علی ابوفاضل که سمبل رشادت‌های فاتح‌ خیبر و مظهر وفا و افتخار ام‌البنین و مباهات سید اوصیاء است، دریایی از تلاطم اشک‌های شعیان به همراه داشت؛ برای بسیاری از شیعیان این کشورها قسمت 21 «مختارنامه» روضه‌ی تاسوعای حسینی بود.

طی روزهای اخیر بی.بی.‌سی فارسی نیز به سریال «مختارنامه» پرداخت. کارشناس بی‌بی.سی در این برنامه مطالبی را درباره‌ی شخصیت مختار بیان کرد.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 15:31 :: نويسنده : مهدی پارسا

براي ديدن همه عكسها بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...

آلبوم جديد محسن چاووشي بنام حريص روانه بازار شد.

24 نکته استثنایی درباره اعتقادات غلط ایرانی ها در رانندگی!!

- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد

 

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 21:30 :: نويسنده : مهدی پارسا

تماشاي سريال از شبكه ماهواره‌اي «فارسي وان»، باعث بروز اختلاف بين يك زوج جوان شد؛ تا جايي كه اين زوج با حضور در دادگاه خانواده، دادخواست طلاق توافقي دادند.

به گزارش ايسنا، زن جوان در حالي كه مقابل قاضي عموزادي رييس شعبه 268 دادگاه خانواده قرار گرفته بود، از علاقه‌اش به سريال‌هاي ماهواره‌اي گفت و مدعي شد: 20 روز قبل در حالي كه سرگرم تماشاي يكي از اين سريال‌ها بودم، همسرم از سر كار به خانه بازگشت. او بعد از عوض كردن لباس‌هايش به دستشويي رفت و درست زماني كه فيلم به جاي حساسش نزديك شده بود، مرا صدا زد و از من يك قالب صابون خواست تا دستهايش را بشويد. من كمي به درخواست همسرم بي‌توجهي كردم و همين مساله باعث شد او عصباني شود.

زن جوان ادامه داد: همسرم با عصبانيت مقابل تلويزيون قرار گرفت و از من خواست تا به او يك قالب صابون بدهم. من هم كه از رفتار همسرم ناراحت شده بودم، ديگر با او صحبت نكردم و همين اتفاق باعث شد تا در طول مدت كوتاهي چندين بار با هم مشكل پيدا كنيم و اختلاف‌مان شديدتر شود.

وي در ادامه اظهاراتش گفت: ما با هم در طول چند سال زندگي مشترك هيچ وقت مشكلي نداشتيم و با خوبي و خوشي رندگي مي‌كرديم ولي انگار سريال‌هاي ماهواره‌اي بهانه‌اي بود براي اينكه من و همسرم متوجه شويم با هم مشكل داريم و حالا چون تحمل اين شرايط برايمان ممكن نيست، مي‌خواهيم به صورت توافقي از يكديگر جدا شويم.

در ادامه جلسه دادگاه، مرد جوان نيز در پاسخ به سوال قاضي درباره دليل جدايي از همسرش گفت: من و همسرم با هم بر سر مسائل مختلف توافق نظر نداشتيم اما همديگر را تحمل مي‌كرديم. حالا متوجه شده‌ام كه همسرم به ديدن سريال‌هاي ماهواره‌اي بيشتر از نيازهاي من اهميت مي‌دهد، بنابراين جدايي درخواست دو طرفمان است و ما هر دو به اين نتيجه رسيده‌ايم.

قاضي عموزادي در ابتدا با توجه به اظهارات زوج جوان، آنها را براي ادامه زندگي تشويق كرد و از آنها خواست به مشاور مراجعه كنند اما زماني كه با پافشاري اين زوج جوان در اجراي حكم طلاق رو‌به‌رو شد، حكم به جدايي آنها داد.

یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 16:24 :: نويسنده : مهدی پارسا

بدينوسليه ميلاد سراسر سعادت و نور 2 اختر تابناك آسمان عترت و  بنيانگذار دين پاكيها حامل پيام بهترين يار انسانها حضرت ختمي مرتبت خاتم انبياء محمد مصطفي صلوات الله عليه و رئيس مذهب شيعه امام جعفر صادق عليه السلام بر شما پيروان ايشان تبريك و تهنيت عرض مينمايم .خداوندا چنان كن سرانجام كار تو خوشنود باشي و ما رستگار

يا علي مدد التماس دعا

یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 15:50 :: نويسنده : مهدی پارسا

آخرین نیوز: سایت رسمی سریال مختارنامه، پس از پخش قسمت بیست و یکم این سریال که در بخشی از آن حضرت عباس در کنار علقمه با ابراهیم مالک اشتر سخن می گوید، عکسی از این صحنه را که در آن چهره بازیگر نقش حضرت ابوالفضل(ع) به وضوح مشخص است، منتشر کرد.

یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 15:46 :: نويسنده : مهدی پارسا

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، امروزه مردم ما به کسانی «آقا زاده» می گویند که به اعتبار پدرشان شهرتی و نفوذی و های و جایگاهی دارند. معمولا هم «آقا» زاده ها در دل خلق الله جایی ندارند . انقلاب اسلامی آقازاده هایی را به تاریخ معرفی کرد که پدرانشان ، به معنای رایج «آقا» نبودند اما فرزندانشان «آقازاده» شدند. جوانانی که غالبا یا  گرد یتیمی روی صورتشان نشسته بود یا پدرانشان کارگر و کارگرزاده بودند. به اعتبار نفس گرم حضرت روح الله و لقمه نان برآمده از عرق جبینِ آنان که بر نفس خود «آقا» بودند ، «آقا» زاده هایی سربرآوردند که فخر اسلام و ایران شدند و نام و یادشان دل هر ایرانی و هر شیعه را گرم و منور می کند.

امروز برخی از آن «آقا» ها به «آقازاده» های شهیدشان پیوسته اند و سایه جمعی از آنان نیز هنوز بر سر مردم ایران ایران است و بی ادعا و هیاهو و سهم طلبی ، در انتظار وصال «آقازاده » های خویشند. خدا رفته گانشان را بیامرزد و مانده گانشان را سلامت و مستدام دارد.

در زیر چند نمونه از این آقا و آقازاده ها را ملاحظه می کنید.

حاج غلامحسین موحد دانش ، در کنار آقازاده اش ، حاج علی رضا موحد دانش ، بنیانگذار و اولین فرمانده لشکر 10سیدالشهدا(صلوات الله علیه)

مرحوم حاج علی اکبر همت، در کنار آقازاده اش ، حاج محمدابراهیم همت، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (صلوات الله علیه)

مرحوم حاج مجید افشردی ، در کنار آقازاده اش ، غلامحسین افشردی (حسن باقری) بنیانگذار و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران

حاج علی اصغر نجفی رستگار ، در کنار آقازاده اش ، حاج کاظم نجفی رستگار ، فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا(صلوات الله علیه)

یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 14:56 :: نويسنده : مهدی پارسا

مدير پروژه زيارت مجازي حرم حضرت رضا(ع) گفت: طراحي و ساخت عظيم‌ترين زيارت مجازي حرم رضوي در جهان اسلام در اصفهان انجام پذيرفت.
 


به گزارش مهر در اصفهان، سعيد زندي‌اصفهاني ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با نحوه ساخت و طراحي نرم افزار حرم مطهر رضوي اظهار داشت: در اين نرم‌افزار از تمامي رواق‌ها و صحن‌هاي بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) با تکنيک پانوراما عکسبرداري شده است.

وي با بيان اينکه اين نرم‌افزار قابليت اجراي صدا محيط و اجراي موسيقي را نيز دارد، تصريح کرد: در حال حاضر صداي نقاره‌خانه حرم رضوي در اين نرم‌افزار استفاده شده است.

مدير پروژه زيارت مجازي حرم حضرت رضا(ع) به قابليت جستجو به عنوان يکي از خصوصيات اين نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: اين نرم‌افزار قابليت جستجو در تمامي محيط حرم مطهر رضوي همچون رواق‌ها و صحن‌ها را دارد.

وي ادامه داد: در اين نرم‌افزار گنبدهاي گوهرشاد، الله‌وردي‌هان، شيخ طبرسي و پريزاد و گلدسته‌هاي عباسي و گوهرشاد طراحي شده و ورودي‌هاي شيخ طبرسي، طوسي، حرعاملي، باب‌الجواد، باب‌الرضا، ورودي غربي صحن جامع رضوي، ورودي شرقي صحن جامع رضوي، هدايت، غدير، خدام، وليعصر و کوثر به همراه نقاره‌خانه، سقاخانه و ساعت نيز قابل نمايش است.

زندي‌اصفهاني گفت: براي طراحي اين نرم‌افزار سه سال زمان برده است و بيش از 8 هزار تصوير پانوراما در حدود از 10 هکتار از حرم مطهر رضوي عکاسي شده است.

وي تصريح کرد: تمامي هزينه‌هاي ساخت و طراحي اين نرم‌افزار با هزينه شخصي انجام شده و آستان قدس رضوي با وجود همکاري‌در ساخت اين نرم‌افزار تاکنون به هيچکدام از تعهدات خود عمل نکرده است.

مدير پروژه زيارت مجازي حرم حضرت رضا(ع) با اشاره به اينکه تاکنون حدود 90 درصد ساخت اين نرم‌افزار صورت پذيرفه است، گفت: طراحي باقي‌مانده اين نرم‌افزار ظرف دو هقته آينده به اتمام مي‌رسد و تا به حال براي ساخت اين نرم‌افزار ميزان چهار هزار و 640 نفر ساعت صرف شده است.

نخستین چاپ کتاب «مسیرة التقریب»، روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری تقریب، کتاب مسیرة التقریب نوشته دکتر محمدعلی آذرشب که به زبان عربی و در دو جلد به تازگی به چاپ رسیده، از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منتشر شده است.

محمدعلی آذرشب، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، استاد دانشگاه، نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی جهان اسلام است که در کارنامه علمی خود، علاوه بر ترجمه فارسی به عربی حدود ۵۰ کتاب و مقاله، تألیف مجموعه‌ای از کتب در موضوع تقریب مذاهب اسلامی، روابط فرهنگی ایران و عرب، و فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی، چاپ شده در تهران و بیروت و دمشق را نیز داراست. تحقیق کتاب «مفاتیح الاسرار و مصابیح الابرار» (تفسیر شهرستانی) هم از آثار وی است.

آذرشب در گفت‌وگویی با خبرنگار تقریب، ضمن اعلام خبر انتشار کتاب «مسیرة التقریب»، درباره محتوای این کتاب گفت: جلد اول مسیرة التقریب، درباره مؤسسات تقریبی و پیشتازان تقریب است و جلد دوم به موضوع استراتژی‌های تقریبی پرداخته است. ضمن آنکه در جلد دوم تحقیقی داشته‌ام در مجلات تقریبی. ذیل این عنوان موضوعات مطرح شده در «مجله رسالة التقریب» مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و «مجله رسالة الاسلام» دارالتقریب قاهره را مورد بررسی قرار داده‌ام.

وی هدف از نگارش این کتاب را چنین عنوان کرد: در این کتاب دو جلدی قصد بیان این مطلب را داشته‌ام که حرکت تقریب در ۱۰۰ سال گذشته، محوری مستحکم، فراگیر، ریشه‌دار و استوار بر پایه‌های قرآن و سنت بوده است.

آذرشب اضافه کرد: در این کتاب تأکید دارم که کلیه احیاگران جهان اسلام تقریبی بوده‌اند و کلیه کسانی که در راه احیای امت اسلامی قدم برداشته‌اند، خود به خود در مسیر تقریب حرکت کرده‌اند.

این نویسنده و استاد دانشگاه افزود: با مطالعه در زندگی مؤثران جهان اسلام خواهیم دید کسانی که اندیشه تقریبی ندارند، هرگز اندیشه احیای جهان اسلام را نیز نداشته‌اند. اساسا ضدتقریبی‌ها، ضد احیا نیز هستند.

وی ادامه داد: احیا و زنده کردن جهان اسلام هم‌معنی و مترادف تقریب مذاهب اسلامی است و اساسا اسلام نیز خود دین احیاست کمااینکه در قرآن کریم می‌فرماید: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم لِمَا یحْییکُمْ.

آذرشب تصریح کرد: تقریب، از صمیم و درون اسلام است. اگر نگاهی به شخصیت‌های تقریبی داشته باشیم، خواهیم دید که همه احیاگران جهان اسلام و بیدارکنندگان مسلمین از خواب غفلت، همگی بر مسیر تقریب رفته‌اند.

وی در این زمینه به شخصیتی چون سید جمال‌الدین اسدآبادی اشاره کرد و گفت: من سید جمال را سردمدار حرکت تقریبی معاصر می‌دانم؛ چراکه او در سخت‌ترین شرایط کار کرد.

آذرشب همچنین امام خمینی(ره) را اثرگذارترین فرد در احیای عملی و تقریب جهان اسلام نه به صورت نظری که در عمل دانست و گفت:‌ حرکت امام خمینی(ره) با داعیه تقریب نبود ولی حرکتی در ایران به وجود آورد، موجبات تقریب مذاهب اسلامی را در عرصه عمل در سطح جهان اسلام ایجاد کرد آن هم به دلیل همان روح احیاگری که در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) وجود داشت. امام با ترغیب جهان اسلام به اسلام ناب محمدی(ص)، روح تقریب را در پیکر جهان اسلام دمید و بسیاری را بیدار کرد.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی جهان اسلام، همچنین سید حسن نصرالله را نیز از پرچمداران تقریب مذاهب اسلامی در فضای کنونی جهان اسلام دانست و گفت: سید حسن نصرالله در ظاهر داعیه تقریب ندارد ولی از آنجا که احیاگر است، در مسیر تقریب حرکت می‌کند و آن هم بسیار اثرگذار.

آذرشب در ادامه این گفت‌وگو، درباره کتاب «مسیرة التقریب» گفت: ابن کتاب به زبان عربی منتشر شده و به زودی کار ترجمه کامل فارسی این کتاب نیز آغاز خواهد شد.

وی همچنین در پایان این گفت‌وگو به نکته‌ای دیگر درباره این کتاب اشاره کرد و گفت: بنده این کتاب را بعد از انتشار، خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم تا مطالعه‌ای فرموده و دیدگاه خود را درباره آن بفرمایند. این کتاب را بنده ظهر به ایشان تقدیم کردم ولی شب همان روز، از دفتر رهبر انقلاب با بنده تماس گرفتند و گفتند که حضرت آقا فرموده‌اند، این کتاب بسیار مهم و بسیار مفید است. توصیه می‌کنم این کتاب به کتابخانه‌های دنیا ارسال و جهانی شده و در جهان اسلام مطرح شود. این عنایت عظیم رهبری معظم برای من بسیار جالب توجه، مهم و گرمابخش بود.

شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 13:56 :: نويسنده : مهدی پارسا

یکی از مسائلی که که در پروژه ناتوی فرهنگی مورد توجه مهاجمین قرار داشته است. از هم گسیختگی ارزشهای فرهنگی، اجتماعی یک جامعه به هر شکل ممکن می باشد.

به گزارش « جوان آنلاین» به تازگی مشاهده شده در یکی از استانهای مرکزی به صورت کسترده انگشترهای با علائم «پلی بوی» مربوط به گروه های هم جنس گرا ، توزیع شده است.



این در حالی است که اکثر استفاده کنندگان از این انگشتر ها به پیام و محتوی درج شده بر روی این انگشترها واقف نیستند.

بی شک این گونه حرکات ضد فرهنگی تحرکات وسیع تر در حوزه فرهنگی را می طلبد تا دست اندرکاران با اطلاع رسانی به موقع و دقیق از گسترش اینگونه حرکات ضد فرهنگی جلوگیری به عمل بیاورند.

جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 1:57 :: نويسنده : مهدی پارسا

بیفستراگانوفه خالته، بخوری پاته نخوری پاته!

موش تو سوراخ نمی رفت ساید بای ساید به دمبش می بست!

آب در “آب سرد کن” و ما تشنه لبان می گردیم!

آب که سر بالا میره، قورباغه “هوی متال” میخونه!!!

پرادو سواری دولا دولا نمیشه!

نابرده رنج گنج میسر نمی شود — مزد آن گرفت جان برادر که کلاه برداری کرد

اسکانیا(scania) بیار باقالی بار کن!

گر صبر کنی ز قوره، لوپ لوپ سازی!

پاتو از پارکتت درازتر نکن!

هری پاتر آخرش خوشه!

قربون بند کیفتم، تا کارت سوخت داری رفیقتم!

گیرم پاپی تو بود فاضل — از فضل پاپی تو را چه حاصل

ندیدیم اورانیم ولی دیدیم دست مردم!

ادکلن آن است که خود ببوید — نه آنکه فروشنده بگوید

ماکرو ویو به ماکرو ویو می گه روت سیاه!

بزک نمیر بهار میاد آناناس با خیار درختی میاد!

یا منچستریه منچستری یا رُمیه رُمی(AS Rom)

سرش بوی پیتزا ی سبزیجات میده!!!

آنتی بیوتیک بعد از مرگ سهراب!

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, :: 12:35 :: نويسنده : مهدی پارسا

مدیرکل امور فوق برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد از برنامه‌ریزی برای عرضه پوشش‌های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی در دانشگاه آزاد از سوی موسسات تولیدی این محصولات خبر داد و گفت: این به معنای یکسان‌سازی پوشش و حجاب در دانشگاه آزاد نیست.



علیرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سیاست‌های عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم از راه‌های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی در راستای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

صالحی در پاسخ به اینکه آیا اخباری که در زمینه عرضه مانتوفرم‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است به معنای حرکت دانشگاه آزاد به سمت یکسان‌سازی پوشش دانشجویی در این دانشگاه است، به مهر گفت: هیچ برنامه‌ای در بحث یکسان‌سازی پوشش دانشجویی در دانشگاه آزاد نداریم.

مدیرکل امور فوق برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد در توضیح بیشتر گفت: برخی موسسات تولیدی اقدام به عرضه چادرها یا لباس‌های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی می‌کنند که اگر با آنها به توافق برسیم می‌توانیم فرصتی برایشان قائل شویم تا محصولاتشان را در دانشگاه آزاد عرضه کنند اما این به معنای یکسان‌سازی پوشش و حجاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های عفاف و حجاب باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها جمع‌بندی شود و در نهایت اگر شورا به یک جمع‌بندی رسید، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با مجموعه همراهی می‌کند.

دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 19:59 :: نويسنده : مهدی پارسا

بررسی و مطالعه برای تدوین قانونی جدید جهت جلوگیری از گسترش استفاده از ماهواره آغاز شده است.

به گزارش جهان، پس از انکه طی سالهای اخیر قوانین تصویب شده در این خصوص به نتیجه مقبولی نرسید این روزها خبرهایی از آغاز بررسیها برای طرح مجدد موضوع ماهواره به گوش می رسد.

براي خواندن متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد

 



ادامه مطلب ...
پیوندهای روزانه