می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 13:18 :: نويسنده : مهدی پارسا

دیشب گربه ای هفت هزار ساله به خون چشمان فرزندان افتخار آفرین و اشکهای

مادرانش میگرید، فرزندان غیوری که سقف کاشانه هایشان دیگر تنها آسمانی آبیست

چو ایران نباشد تن من مباد! به یـاد تمام از دست رفتگان زلزله مرداد 91 ...

یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 12:25 :: نويسنده : مهدی پارسا

موفقیت پایانی ندارد، شکست نیز کشنده نیست. این تنها شجاعت است که ادامه دارد... اين سخن مشهور ثروتمندترین مرد روزگار خودش است؛ جان دی. راکفلر که بنیانگذار یک امپراتوری نفتی بود. داستان زندگی او سه قرن قبل از به دنیا آمدنش و با شکل گیری «کالوینیسم» شروع شد، یعنی زمانی که گروهی به این باور رسیدند که باید به تقدیر اعتقاد داشت. بنا به این باور کالوینیستی، برخی افراد مقدر است که ثروتمند و رستگار شوند و برخی دیگر هرگز به چنین بختی دست نخواهند یافت. کالويني در نوشته‌های خویش از روح هایی فقیر سخن به میان آورد که از همان آغاز تولد جهنم برایشان تعیین شده است. او همچنین باور داشت که برخی افراد برای ثروتمند شدن برگزیده شده‌اند!



کالوین مرد، اما کالوینیست‌ها همچنان به حیات خود ادامه دادند. آنها می‌گفتند خدا به کسانی که زرنگ و صرفه‌جو باشند پاداش می‌دهد. به این ترتیب باوری پدید آمد که ماکس وبر، جامعه‌شناس آلمانی، بعدها آن را روح کاپیتالیسم نامید. بنابرین ایده ثروت اندوزی مرزهای کشورها، اقیانوس‌ها و قرن‌ها را درنوردید. این ایده پیشه وران، تجار، کشاورزان و کارخانه داران را در ید قدرت خویش گرفت و بالاخره روح و روان مردی را تسخیر کرد که در هشتم جولاي ١٨٣٩ در آمریکا و در شهر کوچکی به نام ریچفورد واقع در ایالت نیویورک به دنیا آمد. این مرد وقتی که نوجوانی کم سن و سال بود شیرینی تهیه می‌کرد و با فروش آن به خواهر و برادرهایش سود به دست می‌آورد.

او هر سال روزی را که اولین شغلش را کسب کرد جشن می‌گرفت. محیط پیرامون وی را منطقه وحشی شرق آمریکا تشکیل می‌داد، آن هم در میانه قرن نوزدهم. میلیون‌ها مهاجر از سراسر دنیا روانه کشور شده بودند و می‌خواستند زندگی کنند. از جایی که پیش از آن جنگل بود به یک باره خانه و کارخانه‌ها سر برآوردند. کالسکه‌ها به حرکت در آمدند و ماشین‌های بخار سوت کشیدند. در بحبوحه چنین وضعیتی پدر راکفلر فروشنده‌ای دوره گرد بود که بعضی مواقع در روستاها خودش را پزشک جا می‌زد و به مردم نادان و بینوا هرگونه اشربه و خوراکی را به جای دارو می‌فروخت.

مادر جان هم دهقان زاده‌ای پرهیزگار و عابد بود که بچه‌هایش را با انجیل و ترکه چوب تربیت می‌کرد. این زوج چهار پسر و دو دختر داشتند، اما پولشان آن قدر کم بود که نمی‌توانستند هرچهارفصل برای بچه هایشان لباس بخرند. جان و برادرانش معمولا در کلاس درس وقتی که قرار می‌شد عکس دسته جمعی گرفته شود، به علت کهنه بودن لباس‌های‌شان از جمع شاگردان خارج می‌شدند. سال‌ها بعد یکی از همسایگان سابق‌شان گفت: یادم نمی‌آید آن زمان کودکانی فقیرتر از آنها را دیده باشم. این حرف را وی در زمانی به زبان آورد که نیمی از دنیا راکفلر را می‌شناختند و خبرنگاران و بیوگرافی نویسان به دنبال حقایق زندگی گذشته خانواده راکفلر بودند.

او در ١۶ سالگی به همراه والدینش به کلولند در اوهایو نقل مکان کرد. در آنجا پس از اتمام دبیرستان شغل حسابداری را در یک تجارتخانه برگزید. روز ٢۶ سپتامبر ١٨۵۵ اولین روز کاری او محسوب می‌شود.

سه سال و نیم بعد از اولین روز کاری‌اش از ريیسش درخواست کرد که حقوقش را افزایش دهد، اما وی سر باز زد. راکفلر که معتقد بود به اندازه کافی در کارش خبره شده، شغلش را رها کرد و یک تجارتخانه مستقل برای خودش تاسیس کرد. البته او در این هنگام یک دوست انگلیسی به نام موریس کلارک را نیز در کنار خود داشت. تجارت آنها رونق زیادی پیدا کرد. سیل مهاجران به کشور ادامه داشت و اقتصاد آمریکا رشد می‌کرد. بروز جنگ داخلی هم میزان تقاضا را افزایش داد. سربازان و کارگران کارخانه‌ها به غذا احتیاج داشتند و کشاورزان به بذر.

کلارک و راکفلر این چیزها را به آنها می‌فروختند. آنها در اوهایو لوبیا معامله می‌کردند، در میشیگان گندم و در ایلی نویز نمک و گوشت. پس از اندکی به سراغ محصول جدیدی آمدند که روز به روز بیش از گذشته جای روغن‌های حیوانی را در فانوس‌ها و چراغ‌های خانه‌ها می‌گرفت: نفت استخراج شده در پنسیلوانیا. در آن زمان با نفت همان برخوردی می‌شد که دهه‌ها بعد با رایانه یا اینترنت صورت گرفت: گروهی فکر می‌کردند که باید از این به بعد برای اين طلاي سياه نام دیگری به کار برد و گروهی دیگر می‌ترسیدند که مبادا نتوان مدت زیادی با آن به تجارت پرداخت. راکفلر هم ابتدا مردد بود، اما بعد او و کلارک یک پالایشگاه کوچک خریدند.

از آن جایی که پالایشگاه سودآور بود راکفلر وام‌های متعددی یکی پس از دیگری گرفت تا بتواند تجارت نفت را توسعه بدهد. پالایشگاه وی به صورت پیوسته رشد می‌کرد، هنگامی که کلارک رشد بی‌حد و حصر و سریع فعالیت‌هایشان را مورد انتقاد قرار داد میان او و راکفلر شکاف ایجاد شد. اختلافات ریشه دوانید و بالاخره شرکت آنها منحل و به حراج گذاشته شد. هم کلارک و هم راکفلر مصمم بودند در حراج پیروز شده و شرکت را در اختیار بگیرند.

به این ترتیب اوایل فوریه ١٨۶۵ در یکی از آخرین روزهای جنگ داخلی آمریکا در یک دفتر اداری تنگ در کلولند دو مرد جوان که دیگر دشمن هم محسوب می‌شدند قدرت مالی خود را به بوته آزمایش گذاشتند. کلارک در زندگی بسیار دست و‌دلباز و تجمل‌گرا بود، اما از ریسک اقتصادی می‌ترسید. در مقابل راکفلر هر گاه یک ایده تجاری را می‌پسندید دیگر در راه دستیابی به آن از هیچ ریسکی نمی‌ترسید. کلارک او را بزرگ ترین بدهی سازی که دیده است می‌نامید.

این کاپیتالیست به معنای واقعی هرگونه پیشنهادی را که رقیبش می‌داد با یک رقم بالاتر بی‌اثر می‌ساخت تا آنکه بالاخره گفت: ۶٢ هزار و ۵٠٠ دلار! و برنده حراج شد. کلارک تسلیم شد و راکفلر بزرگ‌ترین پالایشگاه شهر را در اختیار گرفت. بعدها راکفلر گفت: آن روز را من آغاز موفقیت خود در زندگی‌ام می‌دانم.

با پایان جنگ داخلی عطش نفت بیشتر شد. روز به روز مردم چراغ‌های خویش را بیش از گذشته با نفت پر می‌کردند. جیمز گارفیلد، نماینده کنگره آمریکا، در سال ١٨۶۵ نوشت: «حالا به جای پنبه این نفت است که بر دنیای تجارت حکم می‌راند.» با رشد مصرف نفت به تدریج افراد بیشتری به دنبال پول در آوردن از نفت استخراج شده در پنسیلوانیا افتادند. در کلولند، نیویورک، فیلادلفیا و بوستون پالایشگاه‌های زیادی تاسیس شد. از آنجایی که نفت تولیدی این پالایشگاه‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر نداشت، آنها تنها می‌توانستند بر سر قیمت با هم رقابت کنند. هر کس ارزان‌تر تولید می‌کرد، برنده بود.

برنده راکفلر بود. برخلاف گاتفرید دایملر، خالق اتومبیل، او محصول جدیدی تولید نکرد. برخلاف هنری فورد، پدر تولید انبوه، او روش جدیدی برای تولید مطرح نکرد. آنچه که راکفلر بنا نهاد به همان اندازه که پیش افتاده و ابتدایی به نظر می‌رسید، انقلابی بود. این بناي پايدار، قدرت توسعه بود. وی با همراهی هنری فلاگلر، شریک جدید خود که سابقا کارخانه نمک داشت، شرکت استاندارد اویل را تاسیس کرد. استاندارد اویل اولین شرکت نفتی ایالات متحده محسوب می‌شود.

شرکت مذکور را یکی از اولین شرکت‌هایی در طول تاریخ می‌دانند که آنچه را امروز یکی از اصول اولیه تجارت شمرده می‌شود مورد توجه قرار داد: مهم داشتن مزیت توسعه. راکفلر جنگل‌ها و کشتی‌های بخار را می‌خرید، بشکه‌های مورد استفاده برای نگهداری نفت را خودش تولید می‌کرد، کار بارگیری و انتقال از طریق کانال‌ها و دریاها را هم مستقیما انجام می‌داد. او می‌خواست با چنین کاری سود خود را مستقل از نوسان هزینه‌های حمل و نقل و قیمت چوب کند. حتی جاسوس و مامور مخفی استخدام می‌کرد، پالایشگاه‌های رقیب را می‌خرید. برخی از پالایشگاه‌ها را تعطیل و برخی از آنها را هم با یکدیگر ادغام می‌کرد.

او تولید را افزایش می‌داد و قیمت‌ها را پایین می‌آورد. به این ترتیب بقیه رقبا تسلیم یا وادار به فروش مجموعه خویش می‌شدند. تنها ظرف یک سال استاندارد اویل در کلولند از مجموع ٢۶ شركت رقیب خود، ٢٢ شركت را تصاحب کرد. به زودی راکفلر صاحب مقادیر عظیمی ذخایر نفت شد. در پی چنین وضعیتی او به مخاطبی محبوب در میان شرکت‌های راه آهن بدل شد. زیرا این شرکت‌ها بسیار مایل بودند که کار حمل و نقل نفت تولید شده را بر عهده بگیرند.

تنها راکفلر می‌توانست پر شدن قطارهای آنها را تضمین کند. در آوریل ١٨۶٨ کورنلیوس واندر بیلدت، غول صنعت راه آهن که به اژدها معروف شده بود، نهایت توان خود را به کار برد تا در دفتر این جوان ٢٩ ساله قرارداد نهایی را امضا کند. راکفلر از وضعیت موجود استفاده کرد و قرارداد را با شرط دریافت تخفیف‌های کلان امضا کرد.

به این ترتیب او توانست باز هم قیمت نفت را پایین آورده و همان طور که خودش می‌گفت: عرق تعداد بیشتری از رقبا را در آورد.چند سال بعد بستر بازی تغییر کرد. حالا دیگر نفت از طریق خطوط لوله به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شد، اما مهم ترین قاعده بازی همچنان پابرجا بود: بزرگ‌ترین‌ها برنده می‌شوند. راکفلر تمامی زمین‌های منطقه‌اش را می‌خرید تا رقبا نتوانند در آنها خطوط لوله نفت بسازند.

او در غرب پنسیلوانیا شبکه‌ای عظیم از خطوط لوله مختص خویش ایجاد کرد. چرنوف، نویسنده بیوگرافی راکفلر، می‌نویسد: به محض آنکه یک کاوشگر نفت به نفت می‌رسید، استاندارد اویل در کنارش حاضر می‌شد تا منابعش را استخراج کند. این کار هم بقای تولیدکنندگان نفت را تضمین می‌کرد و هم وابستگی بی‌چون و چرایشان را به استاندارد اویل.استاندارد اویل به تدریج چنان رشد کرد که به قدرت انحصاری بدل شد. اوایل دهه ١٨٨٠ استاندارد اویل که مقر آن در خیابان برادوی شماره ٢۶ در شهر نیویورک بود به کمک شرکت‌های تابعه حدود ٩٠ درصد فعالیت‌های پالایش نفت در آمریکا را تحت کنترل داشت.

راکفلر تقریبا کل فعالیت‌های تولیدي را در سه پالایشگاه عظیم که بسیار سودده‌تر از تاسیسات کوچک بودند، متمرکز کرد. ده‌ها سال بعد آلفرد دی، چندلر، اقتصاددان دانشگاه هاروارد، به این نتیجه رسید که اقدام مذکور سود راکفلر را دو برابر کرد و پایه‌های یکی از بزرگ‌ترین شركت‌ها در تاریخ صنعت را بنا نهاد.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 11:5 :: نويسنده : مهدی پارسا

کاسیدی، طراح معروف با ساخت بزرگترین هواپیمای ساخته شده از بادکنک، نام خود را در کتاب رکورد داران جهان به ثبت رسانید.

برای مشاهده بقیه عکسها به ادامه مطلب مراجعه شود

 



ادامه مطلب ...

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش بیش از چهار هزار آتش‌نشان برای مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد



محمد رضا حاجی‌بیگی در نشستی با خبرنگاران با اعلام برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از روز سه‌شنبه سازمان آتش‌نشانی در تمام مناطق شهرداری تهران آماده‌باش کامل هستند تا بتوانیم چهارشنبه‌آخر سال آرامی را پشت سر بگذاریم و امیدواریم امسال هم بدون هیچ دردسری این مراسم را برگزار کنیم.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش چهار هزار و 500 آتش‌نشان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: در چهارشنبه آخر سال یگان موتوری و آتش‌نشانان داوطلب نیز آماه باش خواهند بود.وی اضافه کرد: باید هر کسی مسئولیت خود را بداند و اگر بناست چهارشنبه آخرسال منسوخ شود این موضوع صراحتا اعلام شود و اگر بناست چهارشنبه آخر سال فرصتی برای تخلیه انرژی جوانان و اوقاتی مفرح برای خانواده‌ها باشد، برای این موضوع برنامه‌ریزی‌ شود و هر کس مسئولیت خود را انجام دهد که در این راستا می‌توان با هماهنگی بین دستگاه‌ها اقداماتی را انجام داد تا در چهارشنبه آخر سال به صورت شکل و شمایل درست رفتار کنیم.

حاجی‌بیگی به موضوع پخش تصاویر از حادثه‌دیدگان چهارشنبه آخر سال در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال را برای مردم با تصاویری دلخراش در صدا و سیما و روزنامه‌ها یاد آوری می‌کنیم که این موضوع لطمه روحی به افرادی فاقد توان دیدن این تصاویر را می‌زند اما چاره‌ای نیست و صدا و سیما راه حل بهتری در این رابطه ندارد و دلیل این موضوع هم این است که تمام برنامه‌های خود را برای روز آخر می‌گذاریم اما اگر در طول سال گروهی در این رابطه کار کنند دیگر نیازی نیست که برای پیشگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال چنین تصاویری پخش شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه برای توزیع موادمحترقه استاندارد دارید؟ اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی طرحی را برای برگزاری چهارشنبه آخرسال به صورت ایمن آماده کرده است که اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مصوبه طرح شود، نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.رییس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: تقریبا چارچوب این طرح مشخص شده و باید در کمیسیون فرهنگی شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و پس از تایید به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستاده شود، چون وزارت فرهنگ و ارشاد متولی طرح‌های فرهنگی است.

فروش «فش‌فشه‌» و «ترقه‌های بی‌خطر» تولیدی وزارت دفاع

حاجی‌بیگی ادامه داد: امسال وزارت دفاع «فش‌فشه‌» و «ترقه‌های بی‌خطر» را آماده کرده و این کالاها از طریق مراکز اصلی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حوادث چهارشنبه آخرسال منجر به قطعی عضو، سوختگی و نابینایی می‌شد افزود: با انجام کارهای فرهنگی اتفاقات چهارشنبه آخر سال به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آمادگی کمک‌رسانی آتش‌نشانان در زلزله 8/8 ریشتری ژاپن خبر داد و در این رابطه گفت: ارتباط ما با ایفکا که دفتر مرکزی آن در ژاپن است و کشورهای آسیا و اقیانوسیه از اعضای آن هستند و آتش‌نشانی تهران نیز یکی از اعضای گروه ایفکا است. امروز صبح ضمن تسلیتی که به ریاست آتش‌نشانی ژاپن داشتیم اعلام آمادگی کردیم که برای کمک رسانی در این حوادث حضور پیدا کنیم.

اعطای وام و کمک یک میلیونی کمیته امداد به اقشار محروم در حوادث

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران در رابطه با موضوع ادغام آتش‌نشانی با اورژانس، گفت: آتش‌نشانی با هیچ ارگانی مشکل ندارد و اگر موضوع ادغام سازمان آتش‌نشانی و اورژانس مطرح است، به چند دلیل است که یکی از این موضوعات مشکل ترافیک پایتخت است همچنین با توجه به جانمایی‌های صورت گرفته در 120 نقطه پایتخت از سوی آتش‌نشانی اگر آشیانه اورژانس هم در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نظر گرفته شده و این موضوع اجرایی شود، اورژانس هم در زمان چهار دقیقه و 41 ثانیه در سر صحنه حضور پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در شان اورژانس نمی‌بینیم که در کانکس‌ها در معابر و خیابان‌ها بسر ببرند.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران به موضوع بیمه رایگان منازل اشاره کرد و گفت: در سال اول بیمه منازل به صورت مطلوبی انجام شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بیشترین آسیب در حوادث به قشر آسیب‌پذیر و محروم وارد می‌شود .

وی ادامه داد: در این رابطه با کمیته امداد توافق شد که در صورت بروز حوادث قشری که توان مالی ندارد و در یک آتش‌سوزی ممکن است تمام زندگیش از بین رود، به کمیته امداد معرفی شود و کمیته امداد نیز به این افراد یک میلیون تومان کمک بلاعوض و یک میلیون تومان نیز وام داده شود.

انتقال 80 درصد از موادشیمیایی بازار تهران به خارج از شهر

حاجی بیگی درباره سرنوشت انتقال انبارهای بازار تهران به خارج از شهر با بیان اینکه حوادث آتش‌سوزی بازار در ماه‌های بهمن و اسفند بیشتر از ایام دیگر سال است، اظهار کرد: 80 درصد از موادشیمیایی و سریع‌الشتعال در بازار توسط ساماندهی مشاغل شهرداری و شهرداری منطقه 12منتقل شده است و اگر ماده‌ای هم هست به عنوان نمونه در بازار باقی مانده است که البته آن هم نباید در بازار باقی بمانند که در این رابطه به دنبال مکانی برای انتقال این مواد هستیم البته تجمع این مواد هم در مکانی اطراف تهران هم خطرناک است و بنا شده است که تا اواسط سال آینده بازار تهران از موادشیمیایی تهی شود.

وی با با بیان اینکه طلاسازی‌ها را باید از بازار بیرون ببریم افزود: بازار محل انبار کالا نیست بلکه باید تنها نمونه کالا در آن نگهداری شود.

زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه حدود 4 دقیقه است

حاجی‌بیگی در ادامه به عملکرد سازمان آتش‌نشانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال پیشرفت سازمان نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بود و سازمان آتش‌نشانی به اهداف خود در برنامه پنجم رسیده است.وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی یکی از سازمان‌هایی است که خود را به برنامه پنج ساله رسانده است، افزود: ظرفیت کالج بین‌المللی آتش‌نشانی تا پایان سال 92 به 500 نفر افزایش می‌یابد و هم‌اکنون این مرکز دارای 200 نفر ظرفیت است.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران درباره آخرین وضعیت دانشکده علمی ـ کاربردی سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: حدود 600 دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.وی با بیان اینکه زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در حال حاضر چهار دقیقه و 41 ثانیه است، افزود: در برنامه پنج ساله بنا است با افتتاح 120 ایستگاه آتش‌نشانی این زمان را به سه و نیم دقیقه که استاندارد بین‌المللی است برسانیم. رییس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در حال حاضر از آنجایی که با زمان استاندارد بین‌المللی فاصله داریم در ساعت‌های هفت تا 9 صبح و 17 تا 19:30 حوزه‌های آتش‌نشانی در مکان‌هایی که خلاء‌های وجود دارد، مستقر می‌شوند تا در صورت وقوع حادثه هر چه سریع‌تر خود را به محل برسانند.

به گفته حاجی‌بیگی تا پایان سال 91، 120 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران افتتاح خواهد شد.وی با بیان اینکه تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی تاکنون نوسازی و بهسازی شده است،‌ افزود: ساخت 10 ایستگاه آتش‌نشانی در سال آینده آغاز خواهد شد و در حال حاضر شش ایستگاه آتش‌نشانی در حال ساخت است که تا پایان نیمه اول سال 90 افتتاح خواهد شد.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:41 :: نويسنده : مهدی پارسا

به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند



فروردین؛ فروردهای پاکان
فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

 

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:39 :: نويسنده : مهدی پارسا

افلاطون، فیلسوف یونانی در حدود دو هزار و 600 سال پیش درباره آتلانتیس مطالبی را نوشته و آن را جزیره ای توصیف کرده که در برابر دروازه ای قرار گرفته است که امروزه آن را ستونهای هرکول می نامند. با استفاده از جزئیاتی که افلاطون از این شهر بیان کرده محققان بر روی مناطق مدیترانه و اطلس متمرکز شدند زیرا این منطقه را منطبق ترین مکان برای یافتن آتلانتیس می دانستند.

گروهی از محققان آمریکایی در نهایت توانستند موقعیت احتمالی شهر گمشده و افسانه ای آتلانتیس، کلانشهری افسانه ای که گفته می شود هزاران سال پیش به دلیل وقوع سونامی در گل و لای فرو رفته و ناپدید شده را بیابند.

به گزارش مهر، محققان می گویند باور کردن اینکه سونامی بتواند سازه ای به وسعت 90 کیلومتر را در خود ببلعد کمی دشوار است برای حل این راز قدیمی محققان از تصاویر ماهواره ای شهری غرق شده در شمال کادیز در اسپانیا استفاده کرده و توانستند در زیر لجنزارهای وسیع پارک دونا آنا نشانه هایی از شهری باستانی و مدفون شده را شناسایی کنند.

محققان طی دو سال گذشته از ابزارها و تکنولوژی های متعددی از قبیل رادارهای عمق، نقشه برداری دیجیتال و تکنیکهای اکتشاف در زیر آب برای کشف این شهر استفاده کردند. بررسی و مقایسه نشانه هایی که از مهاجران آتلانتیس پس از خراب شدن شهر به جا مانده است میزان اطمینان محققان را از اینکه مکان یافته شده می تواند همان آتلانتیس باشد را افزایش داد.

افلاطون، فیلسوف یونانی در حدود دو هزار و 600 سال پیش درباره آتلانتیس مطالبی را نوشته و آن را جزیره ای توصیف کرده که در برابر دروازه ای قرار گرفته است که امروزه آن را ستونهای هرکول می نامند. با استفاده از جزئیاتی که افلاطون از این شهر بیان کرده محققان بر روی مناطق مدیترانه و اطلس متمرکز شدند زیرا این منطقه را منطبق ترین مکان برای یافتن آتلانتیس می دانستند.

وقوع سونامی برای قرنها در این منطقه به ثبت رسیده است و یکی از بزرگترین آنها موجی به اندازه یک ساختمان 10 طبقه بوده است که در نوامبر 1755 شهر لیسبون را درهم کوبید. بحث بر سر وجود داشتن یا نداشتن آتلانتیس هزاران سال است که ادامه دارد. در حالی که گفته های افلاطون تنها منبع تاریخی اطلاعاتی درباره این نشانه تاریخی به شمار می رود.

بر اساس گزارش رویترز، افلاطون در نوشته های خود ذکر کرده که آتلانتیس در یک شب و یک روز کاملا ناپدید شده و در اعماق دریا غرق شد.دانشمندان قصد دارند به زودی اکتشافات بیشتر را بر روی این منطقه آغاز کنند.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:1 :: نويسنده : مهدی پارسا

رونمایی رسمی از آزرای جدید کره برگزار شد! آزرا در بیشتر کشورها با نام
Grandeur شناخته میشود!!

یک شنبه 22 اسفند 1389برچسب:, :: 9:59 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:, :: 21:15 :: نويسنده : مهدی پارسا

بدون شرح!!!!!

 

 

سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:, :: 17:23 :: نويسنده : مهدی پارسا

اگه فکر میکنی این یه عکس معمولی از یه جاده آسفالته در اشتباهی
. .!!مرگ میلیونها ماهی بر اثر آلودگی آب بانفت

جمعه 6 اسفند 1389برچسب:, :: 2:7 :: نويسنده : مهدی پارسا

وي به معضل بيكاري در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: برابر مشاهده عيني و نظر كارشناسان از سال ۴۲ آب درياچه اروميه رو به كاهش بوده و در حال حاضر در مرحله احتضار است و نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد كه اولين خطر عدم توجه به اين موضوع، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد. 

نماينده مردم اروميه گفت: اولين خطر عدم توجه به خشك‌سالي درياچه اروميه، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد.

به گزارش فارس، سيد سلمان ذاكر نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي امروز چهارشنبه طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس با بيان اينكه امكانات و حقوق مردم در دست كارمندان و مسئولين است، اظهار داشت: مانند نظارت انتظامي بر رفتار قضات، بايد براي نظارت كارمندان و مسئولين كشور دادسراي انتظامي تشكيل شود زيرا پس از گذشت ۳۲ سال از انقلاب هنوز تكريم ارباب رجوع در اداره‌ها جا نيفتاده است، قدرت براي حل مشكل است نه براي ايجاد مشكل، قدرت براي تكريم است نه براي تحقير و قدرت براي تعديل است نه براي تبعيض.

وي افزود: وحدت بدون محور نمي‌شود بلكه پراكندگي، دلهره، انفصال و شكافته شدن را در پي دارد و به خاطر همين بايد ريسماني باشد تا انساني را از گمراهي و تفرقه نجات دهد و همه مي‌دانيم كه ريسمان نجات ما اسلام، قرآن واهل بيت و ولايت مستمر فقيه است و هر كسي كه از اين مسير غافل شود، مجازات او انحراف و طغيان بر عليه حق و منافع مردم و در نهايت بر حكومت اسلامي خواهد بود.

ذاكر ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۰ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه و اصل ۴۸ قانون اساسي ۲ درصد از اعتبارات بودجه عمومي دولت بايد هزينه مناطق كمتر توسعه يافته شود و فاصله استان‌ها را در بخش‌هاي اقتصادي و زيربنايي و امنيتي ۱۰ درصد در هر سال كاهش دهد.

نماينده مردم اروميه با بيان اينكه اگر تقسيم بودجه سال ۹۰ برخلاف منافع مناطق كمتر توسعه يافته باشد، برخورد قانوني خواهيم كرد، گفت: عقب‌ماندگي مزمن تاريخي اروميه و صدمه در سايه دفاع از نظام و ايجاد امنيت در اين استان پرواضح است.

وي به معضل بيكاري در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: برابر مشاهده عيني و نظر كارشناسان از سال ۴۲ آب درياچه اروميه رو به كاهش بوده و در حال حاضر در مرحله احتضار است و نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد كه اولين خطر عدم توجه به اين موضوع، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد.

ذاكر خطاب به مسوولين كشور گفت: با بي‌توجهي به اين امر فرصت‌ها را از دست مي‌دهيم و خود را مورد مذمت تاريخ و نسل‌هاي آينده قرار مي‌دهيم، از مسولان مي‌خواهم به داد درياچه اروميه برسند و با تخصيص منابع ويژه هم درياچه اروميه و هم خودتان را نجات دهيد.

پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, :: 1:42 :: نويسنده : مهدی پارسا

متولدین فروردین : آهن

فلز زندگی متولدین فروردین آهن است که 9 برابر دیگران به آنها قدرت می دهد و شانس و موفقیت آنها را در زندگی نه برابر می کند . انرژی و اشتیاق روانی انها می تواند همچون مشعل فروزانی ٬ راه را برای دستیابی به آرمان های بزرگی که در سر می پرورانند روشن نماید. آنها پیشگامانی هستند که همواره دیگران را به سمت هدفی نایافتنی هدایت می نمایند.متولدین فروردین کمتر به دنبال اندوختن ثروت هستند.ولی اگر شروع به مال اندوزی کنند با چنان سرعتی پیش می روند که وقت نمی کنند بایستند و پول ها را بشمرند. در زمینه پول ٬ زمان و حتی لباس خود بسیار دست و دلبازانه عمل می کنند و هر قدر هم فقیر باشند همیشه چیزی برای بخشیدن دارند. آنها اعتقاد دارند که وقتی به دیگران کمک می کنند نه فقط خرسند می شوند بلکه این عمل آنها باعث می شود که دیگران هم متقابلا کاری برای آنها انجام دهند. ......

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, :: 1:29 :: نويسنده : مهدی پارسا

 «عجیب ترین نام های ایرانی» کوششی است از خلاصه ی تحقیقات مرکز آمار ایران در خصوص نام های نامتعارف و عجیب و غریب ایرانیان. آنچه که در این نوشتار کوتاه بدان پرداخته می شود، نگاهی مصداقی دارد به ترکیب نام های مرد/زن و بازتاب های جالب آن.



ا- نام های در تضاد با جنسیت

تجزیه و تحلیل جنسیتی نام های نامتعارف نشان می دهد که ۷۰درصد نام هایی که متناسب با زنان است برای مردان و ۳۰درصد نام هایی که متعلق به مردان است برای زنان به کار گرفته شده است.

مصادیق نام ها:
مهین رضا، زن، زاهدان
سینا، زن، آمل
پری تک، مرد، میناب
ولی بانو، مرد، تهران
پریا، مرد، زابل
یاسمین خان، مرد، میانه

2- نام های جغرافیایی...

براي مشاهده اسامي كامل بروي ادامه متن كليك كنيد



ادامه مطلب ...
سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 23:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

پلیس امر به معروف‌ وهابی طی روزهای اخیر به بازداشت این جوانان اقدام کرده است.

بسیاری از شیعیان بحرین، کویت، عراق و عربستان، قسمت بیست‌ویکم از سریال «مختارنامه» داوود میرباقری را تاثیر‌گذار‌ترین قسمت پخش شده‌ی این سریال از آغاز تاکنون برشمردند.



بحرینی‌ها با زمزمه‌ «یاعباس» و همراه با دیدگان اشکبار و یاد شهیدان به تماشای مقدمه‌ خروج و قیام مختار نشستند. در حالی ‌که فضای عمومی بحرین در اندوه شهدای میدان مروارید عزادار است.

شامگاه جمعه در بحرین، شعیان علی مرتضی برای مظلومیت 1400 ساله‌ی شیعه با نوای «یالثارات‌الحسین مختارنامه» هم‌آهنگ شدند. «مختارنامه» شب گذشته روضه‌ی مظلومیت شیعه را از دشت کربلا با شهدای میدان مروارید بحرین را خواند تا آسمان این جزیره‌ی جنوبی خلیج‌فارس شاهد خشم و غیرت محبان اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

این گزارش حاکی است، در عراق، کویت و مناطق شرقی عربستان نیز پخش تصاویر علقمه قمر بنی‌هاشم، علمدار کربلا و سقای تشنه‌لبان حضرت عباس‌بن علی ابوفاضل که سمبل رشادت‌های فاتح‌ خیبر و مظهر وفا و افتخار ام‌البنین و مباهات سید اوصیاء است، دریایی از تلاطم اشک‌های شعیان به همراه داشت؛ برای بسیاری از شیعیان این کشورها قسمت 21 «مختارنامه» روضه‌ی تاسوعای حسینی بود.

طی روزهای اخیر بی.بی.‌سی فارسی نیز به سریال «مختارنامه» پرداخت. کارشناس بی‌بی.سی در این برنامه مطالبی را درباره‌ی شخصیت مختار بیان کرد.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 15:31 :: نويسنده : مهدی پارسا

براي ديدن همه عكسها بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...

آلبوم جديد محسن چاووشي بنام حريص روانه بازار شد.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 1:39 :: نويسنده : مهدی پارسا

بازار واژه‌ای فارسی است که ریشه آن در زبان پهلوی بهاچار است به معنای مکان قیمت‌ها.بازار تنها محل مبادله کالا و محصولات نیست. بلکه مکانی برای معرفی آداب,فرهنگ ,سنت ها و روش های زندگی مردم نواحی مختلف جهان است.

بازارهای سنتی همواره بعنوان قسمتی از نمود فرهنگی هر قوم و ملتی مطرح بوده و هستند، بطوریکه به سادگی با مشاهده آنها می توان از گذشته های دور آنها اطلاعات مفیدی بدست آورد. در اینجا به معرفی چند نمونه از آنها میپردازیم.

 

بازار شناور تایلند

تایلند که به نام ونیز شرق شناخته میشود. این کشور به خاطر داشتن کانالها و راههای آبی متعدد به این نام شهرت یافته است.

بنابر این وجود بازارهای شناور در آن دور از ذهن به نظر نمی رسد.تایلند بازارهای شناوری دارد که بازار دمنوین سادواک Damnoen Saduak از معروف ترین آنها است. بازار دمنوین سادواک در ۱۰۹ کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد.

از آنجا که خاک اطراف کانال ها برای کشاورزی بسیار مناسب است کشاورزان در اطراف آنها به کار و فعالیت مشغول اند و مهمترین محصولی هم که در این بازارها به فروش می رسد محصولات کشاورزی است.

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد

 


 



ادامه مطلب ...

24 نکته استثنایی درباره اعتقادات غلط ایرانی ها در رانندگی!!

- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد

 

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 10:21 :: نويسنده : مهدی پارسا

سكه پنج هزار ریالی (500 تومانی ) به مناسبت میلاد نبی اكرم حضرت محمد(ص) و هفته وحدت از روز یكشنبه (امروز) وارد بازار شد.  
  
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار سكه یادبودی به مناسبت میلاد با سعادت رسول ختمی مرتبت ، پیامبر صلح و دوستی و مودت ، حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت ازسوی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

در یك طرف این سكه یادبود ارزش قانونی آن كه برابر 5000 ریال است، به همراه دو خوشه گندم در اطراف و در روی دیگر نقش برجسته ای از گلهای محمدی با نوشته های 'میلاد حضرت نبی اكرم (ص) و هفته وحدت' و در زیر آن سال ضرب سكه به صورت هجری شمسی و قمری (1432-1389) نقش بسته است. 

این سكه یادبود كه در روز اول اسفند ماه سال جاری منتشر شده است، دارای 12 گرم وزن و 3/28 میلی متر قطر با آلیاژی از مس و نیكل و آلومینیوم با تلاش سازمان تولید اسكناس و مسكوك بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ضرب شده است.

دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 1:45 :: نويسنده : مهدی پارسا

باور عمومی مبنی بر اینکه ماهی‌ها فقط سه ثانیه موضوعات را به خاطر می‌سپارند، یک افسانه و اشتباه است زیرا ماهی‌ها به رغم مغز‌های کوچکی که دارند، کاملا آگاه هستند و می‌توانند خاطرات را تا چندین ماه به یاد بسپارند و در ذهن نگهدارند، ماهی‌ها همچنین از حافظه برای اصلاح رفتار خود استفاده می‌کنند.

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 15:50 :: نويسنده : مهدی پارسا

آخرین نیوز: سایت رسمی سریال مختارنامه، پس از پخش قسمت بیست و یکم این سریال که در بخشی از آن حضرت عباس در کنار علقمه با ابراهیم مالک اشتر سخن می گوید، عکسی از این صحنه را که در آن چهره بازیگر نقش حضرت ابوالفضل(ع) به وضوح مشخص است، منتشر کرد.

یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 14:44 :: نويسنده : مهدی پارسا

اواخر مرداد ماه امسال رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی موتور جستجوگر ملی خبر داد و با بیان اینکه بسیاری از کشورها دارای موتور جستجوگر بومی هستند، اعلام کرد که ایران برای جوابگویی به نیازهای داخلی در نظر دارد موتور جستجوگر ملی راه اندازی کند، به همین منظور راه اندازی "موتور جستجوگر ملی" در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیش بینی شده است. 

براي مشاهده متن كامل به ادامه مطلب مراجعه نمائيد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 14:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

بدون شک زیونا چانا بزرگترین خانواده دنیا را دارد .

او به همراه 39 همسر و 94 فرزند و14 عروس و 33نوه اش در یک خانه بزرگ زندگی میکند .البته لفظ ساختمان شاید برای توصیف آن بهتر باشد چون این منزل چهار طبقه بیش از یکصد اتاق دارد و در مرکز دهکده باکتوانگ در ایالت میزورام هندوستان قرار گرفته است .
 


آقای چانا به روزنامه سان گفت :من از اینکه بنده خاص خدا بوده ام خوشحالم و او مسئولیت نگهداری از افراد زیادی را به من داده است .

من از اینکه 39 همسر دارم و بزرگترین خانواده جهان را اداره می کنم خوشحالم.اداره این اردوگاه بزرگ به انضباط نظامی نیاز دارد و زاتیانگی مسن ترین همسر چانا وظیفه نظم و ترتیب دادن به امور این منزل بزرگ و شست و شو، پخت وپز و تمیز کردن را برعهده دارد . برای یک وعده غذای این عده بیش از 30 مرغ ،شصت کیلو سیب زمینی و 100 کیلو برنج نیاز است .

آقای چانا سابقه ازدواج با ده زن در یک سال را هم دارد و همیشه جوان ترین زن با اوزندگی می کند و سایر زنان باید در سایر اتاقها و طبقات منزل باشند.ر

ینکمینی یکی اززنان او که 35 سال دارد چانا را خوش تیپ ترین مرد دهکده می داند .
او 17 سال قبل و پس از نامه ای که از چانا برای دعوت به زندگی مشترک دریافت کرد به عقد او درآمد.

چانا با وجود اداره این تعداد همسر باز هم به فکر ازدواج است و در تدارک سفری به آمریکا برای ازدواجی جدید در آنجاست.

انتقاد سناي آمريكا از وزارت خارجه به‎دليل ناتواني در نبرد سايبري با ايران

خبرگزاري فارس: سناي آمريكا از نرم‌افزاري كه وزارت ‌خارجه عليه ايران در حوزه اينترنت به‎كار گرفته است، انتقاد كرد و آن را مديريت نابخردانه يك تكنولوژي نااميدكننده خواند.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم در خبرگزاري فارس، خبرگزاري فرانسه خبر داد كه يكي از كميته‌هاي مجلس سنا در گزارش خود اعتراف كرد كه تلاش‌هاي وزارت خارجه آمريكا براي مبارزه با سانسور اينترنت در چين و ديگر كشور‌ها ناكام ماند و بودجه مربوطه بايد به آژانس ديگري در دولت واگذار شود.

* بودجه ضدسانسور بايد از وزارت خارجه گرفته شود و به شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا واگذار شود

گزارش كميته روابط خارجي مجلس سنا، از عملكرد ضعيف وزارت خارجه در هزينه كردن بودجه‌اي كه كنگره به گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنتي اختصاص داده‌ است، به شدت انتقاد و پيشنهاد كرده است كه اين بودجه به شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا (BBG) تخصيص داده شود، چرا كه اين نهاد صداي آمريكا (VOA) و راديو آزاد آسيا و ديگر شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني آمريكا را سرپرستي مي‌كند.

* از سال 2008 تاكنون 50 ميليون دلار براي رفع فيلتر اينترنت در اختيار وزارت خارجه قرار گرفته است

در اين گزارش اعلام شده است كه كنگره از سال مالي 2008 تاكنون 50 ميليون دلار به برنامه آزادي اينترنت در وزارت خارجه اختصاص داده است، اما 30 ميليون آن همچنان بلااستفاده باقي مانده و وجه اندكي صرف گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت شده است. "چنين تكنولوژي بايد در اولويت كاري دولت آمريكا قرار گيرد. حمايت دولت آمريكا از توسعه و پيشرفت گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت بسيار حياتي و ضروري است، به ويژه با در نظر گرفتن اين واقعيت كه بخش خصوصي تمايل چنداني براي سرمايه گذاري روي چنين تكنولوژي‌هايي ندارد ".

* ناكارآمدي تكنولوژي‌هاي آمريكا براي رفع فيلتر اينترنت

بخشي از اين تعلل و تأخير در هزينه كردن بودجه مذكور از نظر گزارش كميته به اين دليل بوده است كه برخي از نرم افزار‌هاي بسيار پيشرفته گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت از جمله "دي‌آي‌تي " و "اولترا‌سرچ " توسط دو شركت آمريكايي كه از جانب اعضاي "فالون گانگ " تأمين مالي مي‌شوند، تهيه مي‌گردند؛ كه در نتيجه با توجه به ممنوع بودن در چين، اين گروه حمايت‌هاي خود را متوقف ساخته است. "دي‌آي‌تي " و "اولتراسرچ " به عنوان دو برنامه ضدسانسور اينترنتي عمده در ايران، عربستان سعودي، سوريه، مصر، ميانمار و ويتنام مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. "كشور‌هايي كه يا از تجربيات چين در كنترل اينترنت بهره مي‌برند يا چين به صورت مستقيم تكنولوژي لازم براي رويارويي با چنين محصولاتي را فراهم مي‌آورد ".

* وزارت خارجه به‎خاطر تعامل با كشورها نبايد مسئول اقداماتي مانند رفع فيلتر سايت‌ها باشد

"وزارت امور خارجه با توجه به تعامل دوجانبه و روزمره‌اي كه با چنين دولت‌هايي دارد، به ويژه با چين، از جايگاه مناسبي براي انجام چنين اقداماتي برخوردار نيست ".
ايستگاه‌هاي شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا، كه راديو مارتي (كه براي مخاطبين كوبايي برنامه پخش مي‌كند) و شبكه پخش برنامه خاورميانه را نيز در بر مي‌گيرد، "بايد سعي كنند به صورت روزانه از دريافت برنامه‌هاي تلويزيوني، راديويي و اينترنتي خود توسط مخاطبين كشورهاي خاصي كه تلاش مي‌كنند اين برنامه‌ها را مختل سازند، اطمينان حاصل كنند. از اين رو، شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا، و نه وزارت خارجه، بايد به عنوان آژانسي در دولت آمريكا در نظر گرفته شود كه قرار است مديريت بودجه فعلي و آينده گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت را در اختيار ‌گيرد ".

* انتقاد سناي آمريكا از نرم‌افزار وزارت خارجه عليه ايران

در گزارش منتشر شده توسط سنا از برنامه‌ "هي‌استيك " بسيار انتقاد شد و آن را "مديريت نابخردانه يك تكنولوژي ناميدكننده كه امتحان خود را پس نداده است. " خواندند. "هي‌استيك " يكي از نرم افزار‌هاي گروه تكنولوژي ضدسانسور اينترنت است كه توسط مركز پژوهشي سانسور در سان‎فرانسيسكو براي فعالان دموكراسي در ايران طراحي شد.
"تيم هي‌استيك نه به درستي نرم‌افزار خود را امتحان كرده بود و نه اجازه داد كه به صورت مستقل مورد تحليل رمزشناسي قرار گيرد و خودسرانه نسخه بتاي آن را در اختيار ايرانيان قرار داد ".
"در سپتامبر 2010، بلافاصله پس از توزيع نسخه بتاي اين نرم‌افزار، يك تيم مستقل توانست ظرف مدت شش ساعت رمز آن را بشكند و نشان داد كه دولت ايران نيز قادر است با دستكاري اين نرم‌افزار تمام كاربران آن را شناسايي كند ". با انتشار اخبار مربوط به نقاط ضعف اين نرم افزار، پروژه "هي‌استيك " به سرعت متوقف شد.

شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 13:56 :: نويسنده : مهدی پارسا

یکی از مسائلی که که در پروژه ناتوی فرهنگی مورد توجه مهاجمین قرار داشته است. از هم گسیختگی ارزشهای فرهنگی، اجتماعی یک جامعه به هر شکل ممکن می باشد.

به گزارش « جوان آنلاین» به تازگی مشاهده شده در یکی از استانهای مرکزی به صورت کسترده انگشترهای با علائم «پلی بوی» مربوط به گروه های هم جنس گرا ، توزیع شده است.



این در حالی است که اکثر استفاده کنندگان از این انگشتر ها به پیام و محتوی درج شده بر روی این انگشترها واقف نیستند.

بی شک این گونه حرکات ضد فرهنگی تحرکات وسیع تر در حوزه فرهنگی را می طلبد تا دست اندرکاران با اطلاع رسانی به موقع و دقیق از گسترش اینگونه حرکات ضد فرهنگی جلوگیری به عمل بیاورند.

شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 13:50 :: نويسنده : مهدی پارسا

دانستن شماره اس.ام.اس یا پیامک های ضروری در مواقع لازم خود نعمتی است که باعث می شود کارهایمان سریعتر راه بیفتد.



- گرفتن خلافی ماشین :30005151 ( عدد عمودی کنار کارت را بفرستید)

- گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی : 30004246 ( شماره پلاک ماشین متخلف را بفرستید)

- رهگیری نامه پستی: 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی را )

- مشکلات شهری (شهرداری) : 3000137

- اعلام نتیجه کنکور شب قبل از قرارگرفتن در سایت سنجش : 2000000 (شماره داوطلبی را بفرستید)

- با خبر شدن از اخبار انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه : 10001336

- دیکشنری : 1000384 یا 1000370 (لغت مورد نظر رو بفرستید) اول باید در سایت عضو شوید www.sms2him.com بعدش لغت مورد نظر را بنویسید.

- لغت نامه آریان پور : 2000444 Word-to-translate

- ایجاد پست در پرشین بلاگ : 300072

- گرفتن قبض موبایل : 30009 ( با فرمت زیر بنویسید : تاریخ شروع ؛ تاریخ انتها مثلا 860123 ؛ 860101 یعنی از اول سال 86 تا 23 فرودین ماه)

- خدمات بانک ملت : 200033
- خدمات بانک اقتصاد نوین : 200050
- خدمات بانک سپه:200020 - 200021-200022
- خدمات بانک کشاورزی : 2000911- 200093
- خدمات بانک سامان : 20000
- خدمات بانک صادرات :200060
- خدمات بانک تجارت : 200070
(توجه داشته باشید برای استفاده از خدمات بانک ها اول باید در شعب درخواست را پر کنید)

- اطلاعات پرواز : 2000444 : ( با این فرمت : پرواز Filight-code)

- نرخ ارزهای رایج : 2000444 با این فرمت : Currency-name

- اطلاعات هوا : 1000305 ( پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر را بفرستید)

- ساعت کشورها : 1000392 (نام کشور را بفرستید)

- مکان های دیدنی هر شهر : 1000394

- مسافت بین شهر ها : 1000396

- آخرین بازی های کامپیوتری : 1000400

- جدیدترین نرم افزارها : 1000401

- اطلاع از اینکه دامین مورد نظر رجستر شده یا خیر : 1000355

- بورس - نرخ سهام یک شرکت : 2000444 ---بنویسید : Bourse sompany -id

- بورس - بیشترین افزایش قیمت : 2000444 ---بنویسید : Bourse high

- بورس- کمترین افزایش قیمت : 2000444 ( بنویسید : Bourse low)

- اوقات شرعی : 2000916

- اطلاع رساني راهها: 1000141 كد شهر مبداء و مقصد را ارسال كنيد.

جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 1:7 :: نويسنده : مهدی پارسا

کودکی با پاهای برهنه بر روی برفها ایستاده بود
وبه ویترین فروشگاهی نگاه می کرد
زنی در حال عبور او را دید .
او را به داخل فروشگاه برد و برایش لباس و کفش خرید
و گفت: مواظب خودت باش
کودک پرسید: ببخشید خانم شما خدا هستید؟
زن لبخند زد و پاسخ داد: نه من فقط یکی از
بنده های خدا هستم
کودک گفت:می دانستم با او نسبت دارید
چون من از خدا خواسته بودم یکی نفر بفرسته اگه خودش نمی رسه یکی از فامیل اشو بفرسته

” خدا یک جوری با هر بنده اش لطف داره که انگار همین یک بنده را داره “

جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 1:57 :: نويسنده : مهدی پارسا

بیفستراگانوفه خالته، بخوری پاته نخوری پاته!

موش تو سوراخ نمی رفت ساید بای ساید به دمبش می بست!

آب در “آب سرد کن” و ما تشنه لبان می گردیم!

آب که سر بالا میره، قورباغه “هوی متال” میخونه!!!

پرادو سواری دولا دولا نمیشه!

نابرده رنج گنج میسر نمی شود — مزد آن گرفت جان برادر که کلاه برداری کرد

اسکانیا(scania) بیار باقالی بار کن!

گر صبر کنی ز قوره، لوپ لوپ سازی!

پاتو از پارکتت درازتر نکن!

هری پاتر آخرش خوشه!

قربون بند کیفتم، تا کارت سوخت داری رفیقتم!

گیرم پاپی تو بود فاضل — از فضل پاپی تو را چه حاصل

ندیدیم اورانیم ولی دیدیم دست مردم!

ادکلن آن است که خود ببوید — نه آنکه فروشنده بگوید

ماکرو ویو به ماکرو ویو می گه روت سیاه!

بزک نمیر بهار میاد آناناس با خیار درختی میاد!

یا منچستریه منچستری یا رُمیه رُمی(AS Rom)

سرش بوی پیتزا ی سبزیجات میده!!!

آنتی بیوتیک بعد از مرگ سهراب!

جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 1:43 :: نويسنده : مهدی پارسا

جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 1:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

این پزشک متخصص تاثیر چاقی روی ساختار فیزیکی مغز را با استفاده از سیستم تصویربرداری ام آر آی بررسی کرده است تا مغز 44 فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشکی یکسان مقایسه کند.

فارس نوشت: پژوهشگران دریافتند که بزرگ شدن اندازه شکم و دور کمر، کوچکتر شدن و تحلیل رفتن مغز انسان را سبب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، آنتونیو کانولیت از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک اظهار کرد: چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط است که کاهش توان ذهنی از عوارض این نوع از دیابت است.

این پزشک متخصص تاثیر چاقی روی ساختار فیزیکی مغز را با استفاده از سیستم تصویربرداری ام آر آی بررسی کرده است تا مغز 44 فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشکی یکسان مقایسه کند.

بر پایه این گزارش، کانولیت دریافت که در افراد چاق بخشی از مغز موسوم به "آمیگدالا " که بر رفتارهای تغذیه ای تاثیرگذار است حاوی مقادیر فراوانی آب است. همچنین بخشی از مغز که در کنترل تکانه‌های عصبی نقش دارد در افراد چاق تحلیل می‌رود. بنابراین این یافته‌ها تایید می کند که این نواحی مغزی در افراد چاق یا به تعداد کمتری نورون دارند یا نورونهای آنها تحلیل می‌رود.

چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, :: 23:15 :: نويسنده : مهدی پارسا

تابه حال به این فکر کرده اید که انداختن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟ ما به شما می گوییم که هر انگشت نشانه چیست و چطور انداختن انگشتر در انگشتان مختلف تفاوت می کند.
گاهی اوقات، علیرغم همه تلاشهایی که می کنیم، زندگی به مراد ما پیش نمی رود. این همان زمانی است که بعضی از آدم به سراغ فال و طالع بینی می روند تا به طریقی زندگیشان را رونق بدهند.
کف بینی، فال اعداد، تاروت، و از این قبیل بعضی از راه هایی هستند که متخصصین این رشته ادعا دارند به وضعیت کنونی افراد کمک می کند. یک چیزی که خیلی برای من جالب بود انگشترهایی است که این متخصصین به افراد توصیه می کنند که بیندازند. این انگشترها وقتی با سنگ تولد هر کس ادغام شود در خیلی از جوانب زندگی هر فرد تعادل ایجاد می کند. اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که هر انگشت برای انداختن انگشتر چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا انداختن انگشتر در یک انگشت بخصوص نشان دهنده یک مفهوم عمیق است؟ پس اجازه بدهید نگاهی به مفهوم انگشت های مختلف برای انداختن انگشتر بیندازیم.


مفهوم انگشت های مختلف برای انداختن انگشتر
انگشت شست:
نشان دهنده قدرت اراده در فرد است. این انگشت با خودِ درونی فرد در ارتباط است. وقتی به شما گفته می شود که در انگشت شستتان انگشتری بیندازید، به دقت مراقب تغییراتی که در زندگیتان اتفاق می افتد باشید. این انگشتر قدرت اراده شما را تقویت خواهد کرد.
انگشت اشاره:
نشان دهنده قدرت، رهبری و جاه طلبی است. این انگشت نشان دهنده یک نوع قدرت خاص است. این مسئله به خصوص در قدیم الایام وقتی پادشاهان قدرتمند در انگشت اشاره خود انگشتر می انداختند بیشتر نمود دارد. درنتیجه، انداختن انگشتر در این انگشت به شما در این زمینه کمک می کند.
انگشت وسط :
نشان دهنده فردیت و هویت فرد است. این انگشت که در وسط قرار گرفته است نشاندهنده یک زندگی متعادل و متوزان است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند زندگی متعادلتری داشته باشید.
انگشت انگشتری انگشت چهارم :
انگشت انگشتری دست چپ به قلب رابطه مستقیم دارد. به خاطر همین است که حلقه ازدواج در این انگشت انداخته می شود. این انگشت همچنین نشاندهنده احساسات و خلاقیت در فرد است. انداختن انگشتر در انگشت چهارم دست راست به شما کمک می کند در زندگی خود خوشبین تر باشید.
انگشت کوچک:
نشان دهنده همه چیز در روابط شماست. این انگشت نشاندهنده روابط ما با محیط بیرون می باشد و دقیقاً مخالف شست است که به خودِ درونی ما اشاره دارد. این انگشت نشاندهنده رفتار ما با دیگران است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید، به خصوص درمورد ازدواج. به ارتقاء روابط کاری هم کمک می کند.
انگشترها در میان سایر جواهرات اهمیت بیشتری دارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر انگشتری دستتان کنید، بهتر است با یک متخصص درمورد نوع جواهری که می خواهید دست کنید صحبت کنید. این انگشتر، چه یک انگشتر الماس یا انگشتر نامزدی یا عروسی یا هر انگشتر دیگری باشد، نمی توان زیبایی آنها را بعنوان جواهرهایی شیک نادیده گرفت. پس فقط به دلایل باورها و اعتقادات مذهبی نیست که خیلی ها انگشتر دست میکنند، این مسئله می تواند جنبه مدگرایی هم داشته باشد. دلیل آن مهم نیست، مهم این است که انداختن انگشتر به ارتقاء وضعیت ظاهر شما کمک می کند.

چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, :: 23:8 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

English - I love you
Afrikaans - Ek het jou lief
Albanian - Te dua
Arabic - Ana behibak (to male)
Arabic - Ana behibek (to female)
Armenian - Yes kez sirumen
Bambara - M'bi fe
Bangla - Aamee tuma ke bhalo aashi
Belarusian - Ya tabe kahayu
Bisaya - Nahigugma ako kanimo
Bulgarian - Obicham te
Cambodian - Soro lahn nhee ah
Cantonese Chinese - Ngo oiy ney a
Catalan - T'estimo
Cheyenne - Ne mohotatse
Chichewa - Ndimakukonda
Corsican - Ti tengu caru (to male)
Creol - Mi aime jou
Croatian - Volim te
Czech - Miluji te
Danish - Jeg Elsker Dig
Dutch - Ik hou van jou
Esperanto - Mi amas vin
Estonian - Ma armastan sind
Ethiopian - Afgreki'
Faroese - Eg elski teg
Farsi - Doset daram
Filipino - Mahal kita
Finnish - Mina rakastan sinua
French - Je t'aime, Je t'adore
Gaelic - Ta gra agam ort
Georgian - Mikvarhar
German - Ich liebe dich
Greek - S'agapo
Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
Hiligaynon - Palangga ko ikaw
Hawaiian - Aloha wau ia oi
Hebrew - Ani ohev otah (to female)
Hebrew - Ani ohev et otha (to male)
Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw
Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
Hmong - Kuv hlub koj
Hopi - Nu' umi unangwa'ta
Hungarian - Szeretlek
Icelandic - Eg elska tig
Ilonggo - Palangga ko ikaw
Indonesian - Saya cinta padamu
Inuit - Negligevapse
Irish - Taim i' ngra leat
Italian - Ti amo
Japanese - Aishiteru
Kannada - Naanu ninna preetisuttene
Kapampangan - Kaluguran daka
Kiswahili - Nakupenda
Konkani - Tu magel moga cho
Korean - Sarang Heyo
Latin - Te amo
Latvian - Es tevi miilu
Lebanese - Bahibak
Lithuanian - Tave myliu
Malay - Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
Mandarin Chinese - Wo ai ni
Marathi - Me tula prem karto
Mohawk - Kanbhik
Moroccan - Ana moajaba bik
Nahuatl - Ni mits neki
Navaho - Ayor anosh'ni
Norwegian - Jeg Elsker Deg
Pandacan - Syota na kita!!
Pangasinan - Inaru Taka
Papiamento - Mi ta stimabo
Persian - Doo-set daaram
Pig Latin - Iay ovlay ouyay
Polish - Kocham Ciebie
Portuguese - Eu te amo
Romanian - Te ubesk
Russian - Ya tebya liubliu
Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
Serbian - Volim te
Setswana - Ke a go rata
Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing'I Love You')
Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
Sioux - Techihhila
Slovak - Lu`bim ta
Slovenian - Ljubim te
Spanish - Te quiero / Te amo
Swahili - Ninapenda wewe
Swedish - Jag alskar dig
Swiss-German - Ich lieb Di
Tagalog - Mahal kita
Taiwanese - Wa ga ei li
Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
Tamil - Nan unnai kathalikaraen
Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
Thai - Chan rak khun (to male)
Thai - Phom rak khun (to female)
Turkish - Seni Seviyorum
Ukrainian - Ya tebe kahayu
Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
Vietnamese - Anh ye^u em (to female)
Vietnamese - Em ye^u anh (to male)
Welsh - 'Rwy'n dy garu
Yiddish - Ikh hob dikh
Yoruba - Mo ni fe

 

 

 

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : مهدی پارسا

بولتن نیوز نوشت:

در پی اقدام دیروز سبزها در تهران، شیخ کروبی طی نامه ای به سفارت انگلیس در مورد جزئیات عملکرد هواداران خود توضیحاتی ارسال کرد که با واکنش سفارت جزیره انگلیس مواجه شد. متن کامل نامه کروبی و جواب سفارت جزیره انگلیس بدین شرح است:


نامه کروبی به سفارت انگلیس:
عالیجناب سفیر کبیر محترم!
دیروز همان گونه که شاهد بودید و در گزارشهای مستند به فیلمهای سفارشی و آبکی خبرنگاران شهروند ما ملاحظه فرمودید در لبیک به دعوت این حقیر و معاون اول محترم، جمعیتی میلیونی در حدود 1000 نفر به خیابانها آمدند و...

براي مشاهده كامل متن به ادامه مطلب مراجعه كنيد



ادامه مطلب ...
سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, :: 1:33 :: نويسنده : مهدی پارسا

تمامي آمارها حكيت از افزايش چشمگير 61 درصدي ورود دختران به دانشگاه دارد و رفته رفته از جمعيت افراد ذكور در دانشگاهها كمتر مي شود

 

      شعار علیه انگلیس روی آنتن زنده بی‌بی‌سی فارسی!  
 

 

 فردی که بی بی سی او را شاهد عینی معرفی کرد بدون بیان هیچ گونه اظهار نظری، تنها عنوان کرد که توجه شما را به شعارهای مردم تهران جلب می کنم. ثانیه هایی بعد صدای تهرانی ها از تلویزیون بی‌بی‌سی به گوش رسید که فریاد می‌زدند "مرگ بر انگلیس"، "بی‌بی‌سی حیا کن، مملکت رو رها کن" و ...

تلویزیون دولتی انگلیس که امروز برنامه هایش را زودتر از همیشه شروع کرده، کوشیده است که با قطع مکرر برنامه های عادی خود و برقراری ارتباط زنده با افرادی در تهران، فضای پایتخت را ملتهب توصیف کند.

در همین راستا دقایقی پیش مجری بی بی سی فارسی با قطع برنامه عادی، بر صفحه این تلویزیون ظاهر شد و اعلام کرد که بی بی سی می خواهد با یک شاهد عینی در یکی از خیابان های تهران گفت وگو و رویدادهای تهران را از قول او بیان کند.
 
فردی که بی بی سی او را شاهد عینی معرفی کرد بدون بیان هیچ گونه اظهار نظری، تنها عنوان کرد که توجه شما را به شعارهای مردم تهران جلب می کنم.
 
ثانیه هایی بعد صدای تهرانی ها از تلویزیون بی بی سی به گوش رسید که فریاد می زدند "مرگ بر انگلیس"، "بی‌بی‌سی حیا کن، مملکت رو رها کن" و ...
 
تا زمانی که دست اندرکاران بی بی سی موفق شدند این ارتباط صوتی را قطع کنند شعارها چندین بار پخش شد.
مجری برنامه هم که از این رویداد نامطلوب دستپاچه شده بود، از بینندگان بی بی سی "عذر" خواست و گفت که چون در تهران خبرنگار ندارند چنین اتفاقی روی داده است!
 
وی پس از یک میان برنامه، بار دیگر از مخاطبان بی بی سی عذرخواهی کرد اما در موضعی متفاوت گفت که درباره این رویداد دیگر اظهار نظر نمی کند.
دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 19:52 :: نويسنده : مهدی پارسا
این فیلم که به اذعان برخی مسئولان ارشد ارشاد، فیلمی با مضمونی خوب اما اجرایی ضعیف است، روایتگر برخی ترفندهای دشمنان در رخدادهای پس از انتخابات است و در آن، چهار دانشجو ناخواسته وارد ماجرایی می‌شوند که یک تیم خرابکار، برای اغتشاش در تهران در حال برنامه‌ریزی است، در این بین، فرار این دانشجویان که از دو گروه حامیان و مخالفان دولت هستند، راه به جایی نبرده و...
سرویس فرهنگی ـ اتفاقی که شب گذشته، یکشنبه، در سالن همایش‌های برج میلاد رخ داد، به طور قطع در تاریخ جشنواره فیلم فجر بی‌سابقه بوده و شاید در آینده هم تکرار نشود... نمایش نخستین فیلم‌ سیاسی در دوره معاونت جدید سینمایی، به قدری از سوی برخی تحمل نشد، که برخی اهالی سینما، از چنین برخوردهایی شوکه شده و از تداوم آن ابراز نگرانی کردند
براي مشاهده كامل بحث بروي ادامه مطلب كليك كنيد

 

 



ادامه مطلب ...

اينهم يه جورشه ديگه!!!

 

دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 12:30 :: نويسنده : مهدی پارسا

اين لباس عروس 15 ميليون دلاري و از پر طاووس درست شده!!

 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
پیوندهای روزانه