می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
شنبه 20 فروردين 1390برچسب:, :: 10:35 :: نويسنده : مهدی پارسا


تمامی جنبه های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد، نوع غذایی که می خوریم می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها داشته باشد، در بعضی از انواع مزاج، خوردن یک غذای نامناسب می تواند عواقب زیادی داشته باشد.

 

برای مشاهده متن کامل بروی ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 20 فروردين 1390برچسب:, :: 9:13 :: نويسنده : مهدی پارسا

در این قسمت شما با توجه به تاریخ تولد خود در می یابید که میوه چه درختی هستید و خصوصیات اخلاقی و طالع خود را می توانید مشاهده نمایید

( 1 تا 10 فروردین) ( 4 تا 13 مهر) درخت زبان گنجشک ( حساسیت)
سرشار از جذابیت، با نشاط و سرزنده است و دوست دارد توجه دیگران را به خود جلب کند. عاشق زندگی، فعالیت و حتی پیچیدگی ها است.....

 


برای مشاهده مطلب بروی ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:, :: 10:41 :: نويسنده : مهدی پارسا

عکس زیر که با نام «Dali Atomicus» شهرت دارد توسط فیلیپ هالسمن گرفته شده است.



هالسمن برای گرفتن این عکس ۵ ساعت وقت صرف کرد. او طى این ۵ ساعت، ۲۷ تلاش ناموفق براى گرفتن این عکس داشت و سرانجام دربیست و هشتمین بار موفق به گرفتن آن شد.

هر بار هالسمن مى‌خواست عکس بگیرد تا ۴ مى‌شمرد، دالى مى‌پرید، ۳ دستیار گربه‌ها را پرتاب مى‌کردند و یکى هم با سطل آب مى‌ریخت و همسر هالسمن هم صندلى را نگه مى‌داشت.

سالوادور دالی سوژه اصلی این عکس یکی از نقاشان بزرگ معاصر است.

سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:, :: 18:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

طالع بینی انسانها و شناخت خصوصیات آنها از روی حرف اول اسم آنان!!!!

توجه : در این روش به دلیل وجود نداشتن حروف “گ.پ.چ.ژ”باید به جای این حروف معادل فارسی آنما را قرار دهید .مثال : (ژچ گ)=ج (پ)=ب.


الف: خوش اخلاق و خوش رفتار و در باطن میانه رو و با همه ملاحظه کند و خونگرم میباشد و با همه کس زود صمیمی میشود ودر زندگی در جنگ و جدال و گفتگو به سر میبرد و پیراهن سیاه بر او نامبارک می باشد و محنت بسیار می کشد و هر چه را طلب کند زود بیابد و مریضی وی همیشه در باد قولنج گردن وپهلو می باشد.

 

 

برای مشاهده مطلب بروی ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 15 فروردين 1390برچسب:, :: 22:51 :: نويسنده : مهدی پارسا

به این تست شک نکنید . این آخرین و استانداردترین تست شخصیت شناسى است که این روزها در اروپا بین روانشناسان در جریان است . پاسخهایش هم اصلاً کار دشوارى نیست . کافى است کمى به خودتان رجوع کنید . یک کاغذ و قلم هم کنار دستتان باشد و جوابی را که انتخاب می کنید یادداشت کنید که بتوانید امتیازهایى که گرفته اید جمع بزنید ..

حاضرید ؟ پس شروع کنید:...

 

 

برای مشاهده مطلب بروی ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:25 :: نويسنده : مهدی پارسا

به گزارش روزنامه "آسیا ادج" که در پایتخت هند منتشر می شود، اخیرا واقعه ای عجیب در یکی از شهرهای ایالت اوتارپرداش رخ داد که تعجب و شگفتی همگان را برانگیخته است.


بنابراین گزارش، قریب به یک هفته پیش یک مادر هندی در شهر فیروزآباد ایالت اوتارپرداش در خوابی عجیب نوزاد دوماهه اش را که سه روز پیش به خاک سپرده بود، زنده می بیند. مادر نگران بلافاصله به سوی محل دفن فرزندش رفته و با کمک چند نفر دیگر جسد وی را از زیر خاک خارج می کند.

در کمال تعجب این نوزاد سه ماهه با وجود اینکه سه روز زیر خاک بود، زنده و کاملا سالم در آغوش مادرش آرام می گیرد. این در حالی بود که پزشکان هندی اخیرا از این نوزاد که به بیماری ریوی دچار شده بود قطع امید کرده بودند.

این مادر هندی در تشریح خواب خود اظهار داشت: خواب دیدم فرزندم زنده است و از من می خواهد او را از قبر خارج کنم. من و همسرم هرگز فکر نمی کردیم وی زنده باشد اما زمانی که نوزادمان را از زیر خاک بیرون آوردیم، مشاهده کردیم زنده است. همچنین پزشکان پس از معاینه فرزندمان اعلام کردند که بیماری وی به طور کامل از بین رفته است.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:22 :: نويسنده : مهدی پارسا

افزایش روزافزون انواع موسسات مالی و اعتباری و بانک‎های خصوصی باعث ایجاد رقابت شدیدی بین آنها و بانک‎های دولتی برای جذب مشتری شده تا جایی که دامنه فعالیت‎های تبلیغی شبکه بانکی تا فیلم و سریال های نوروزی و نیازهای روز مردم مانند بنزین نیز گسترده شده است.

به گزارش مهر، چند سالی است که با فعالیت انواع و اقسام موسسات مالی و اعتباری، بانکهای دولتی و خصوصی، رقابت سالم و ناسالم، درست و اغراق آمیز برای جذب مشتریان توسط اینگونه موسسات نیز افزایش چشمگیری داشته است.

شاید تا چند سال پیش بسیاری از بانک های دولتی کشور که هیچگونه رقیبی را در عرصه جذب مشتری در کشور احساس نمی کردند هیچگاه مقوله جذب مشتری را به صورت جدی دنبال نمی کردند و در واقع مشتریان خود به آنها مراجعه می کردند چون حق انتخاب دیگری وجود نداشت.

رقابت بانک‌ها برای افزایش سهم بازار

در کنار باید لزوم افزایش ظرفیت شبکه بانکی کشور در ارائه خدمات و اینکه مشتری بتواند در بین موسسات و بانکهای مختلف حق انتخابی متناسب با شرایط خود داشته باشد را به فال نیک بگیریم اما روش های جذب مشتری و تلاش در پیشی گرفتن از سایر رقبا نیز در نوع خود جالب شده است.

بانکها نیز که این روزها برای تلاش در جذب مشتریان خود از انواع مختلف طرحهای تبلیغاتی و بعضا نمایشی رونمایی می کنند و برای معرفی آن حتی بر روی تلفن همراه و خصوصی مردم نیز پیامک می زنند، در حال تجربه روش های جدیدی از بازاریابی برای خود هستند.

حمایت مالی و پشتیبانی از سریال ها و فیلم ها و همچنین ساخت برنامه هایی در تلویزیون به شرط تبلیغ تمام و کمال خدمات و اقدامات آن بانک و پرداختن به نیازهای روز مردم از جمله جایزه بنزینی از آن دست است.

شاید امروزه یکی از ابزارهای مهم جذب مشتریان برای هر نوع فعالیت، کالا و خدمات تبلیغات است که تبلیغات تلویزیونی وسیع ترین نوع آن را در کشور ما البته در برخی از رشته ها شامل می شود که بانک ها در این نوع از تبلیغات در کشور ما سهم بسزایی دارند.

بانک‎ها؛ مشتری "پروپاقرص" تبلیغات

می توان ادعا کرد که در ایام نوروز امسال تبلیغات بانک ها در رسانه ملی بالاترین سهم را در آگهی های بازرگانی به خود اختصاص داده اند، به نحوی که بانک ها در تمام زمان های تبلیغات تلویزیونی بخش هایی از فعالیت ها و جوایز خود را در معرض عموم قرار می دادند.

در نوروز امسال بیشترین پوشش تبلیغاتی رسانه ها و تلویزیون به انواع و اقسام تبلیغات بانک ها اختصاص یافت، بانک ها برای این منظور و برای مطرح کردن خود برنامه ها و سریال های مختلف تلویزیونی را هم پوشش مالی دادند که به نحوی می توان گفت این نوع از حمایت مالی در نوع خود جدید است.

در این بین برخی از بانک ها دست به نوآوری های جدیدی هم زده اند که البته درست و یا غلط بودن آن به عهده مخاطبان است، به طوری که بجز تبلیغات وسیعی که برای معرفی خدمات ارائه می کنند، اخیرا دریافت رایگان "بنزین" را هم به شرط استفاده از خدمت خاصی تبلیغ می کنند.

بنزین بزن جایزه بگیر!

این در شرایطی است که بانک مرکزی همواره شرایطی را برای آگهی های بازرگانی بانکها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی در نظر گرفته است، اما مورد اخیر یعنی جایزه بنزینی کمی سئوال برانگیز و در عین حال تعجب برانگیز شده است.

جوایز اغراق آمیزی همچون خانه، ماشین، کمک هزینه سفرهای زیارتی و غیره در حالی از سوی بانک ها به عنوان جوایز استفاده از خدمات معرفی می شود که نسبت به پرداخت جایزه بنزین منطقی تر به نظر می رسد.

در کنار این، برخی از بانک ها نیز برای تبلیغ خدمات و فعالیت های خود در برنامه ها و سریال های نوروزی تلویزیون در قالب حامی مالی نیز ظاهر شده اند تا جایی که سازندگان مجموعه ها و سریال های نوروزی بعضا مجبور می شوند به پاسداشت حمایت مالی فلان بانک، دیالوگ های بازیگران سریال ها و مجموعه های خود را به نحوی تنظیم کنند که دربرگیرنده تبلیغ بانکی نیز باشد.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:18 :: نويسنده : مهدی پارسا

بنابر اخبار واصله شبکه های لس آنجلسی که به پخش برنامه های مبتذل مشغول می باشند بشدت در حال رو نمودن دست های پشت پرده موجود در ساختار شبکه های رقبا و مدیران آنها بر آمده اند.

مدیر شبکه آی پی ان در برنامه ویژه ای با ارائه اسنادی مدعی کلاهبردای مدیر یک شبکه دیگر فارسی زبان از ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا شد.بر اساس این گزارش،وی با نشان دادن اسنادی مدعی گردید که مدیر شبکه‌آی تی ان با همدستی یک شرکت ایتالیایی به نام سینولون به کلاهبرداری از ایرانیان پرداخته است.

این گزارش می افزاید،اوبا همدستی با این شرکت ایتالیایی میلیون ها دلار از ایرانیانی که مایل به سرمایه گذاری و اقامت در خارج بوده اند کلاهبرداری نموده است.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:16 :: نويسنده : مهدی پارسا

در هیاهوی شبکه هایی مانند فارسی وان، من و تو، جِم و ... چند ماهی است که شبکه ای آرام و بی صدا کار خود را آغاز کرده است که برآوردهای میدانی از موفقیت چشم گیر آن نسبت به مدت کوتاهی که از راه اندازی و پخش برنامه آن می گذرد، حکایت می کنند.

این شبکه که مشخص نیست توسط بخش خصوصی هدایت می شود و یا از سرمایه گذاری عمومی هم کمک گرفته است، با ایجاد تمایز آشکار با شبکه های مشابه، در مدتی کوتاه توانسته است، اعتماد بخش قابل توجهی از خانواده های مخاطب ماهواره را جلب کند و سهم بازار قابل توجهی از شبکه های ماهواره های رقیب کسر کند.

موفقیت شبکه 20 را می توان در تاکید بر سبک زندگی اسلامی و میهنی این شبکه جستجو کرد، جایی که با پخش موسیقی ها و فیلم های خانوادگی ایرانی و متناسب با "سبک زندگی خانواده ایرانی" به رقابت با شبکه های دیگر رفته است.

در هر حال، الگوی شبکه 20 و دلایل موفقیت آن می تواند قابل توجه نهادهای سیاستگذار در این زمینه قرار گیرد، چرا که نبرد اصلی جنگ نرم، جدا از مسایل سیاسی، هم اینک در جبهه فرهنگ خانواده برقرار است.

این شبکه چه متعلق به ایران باشد و چه پروژه ای باشد که با پوششی خانوادگی و سالم برای چرخش های آتی در فرصت های مورد نظر ایجاد شده باشد، ارزش فکر کردن و الگو برداری دارد: شبکه هایی که جلوه ای غیر دولتی داشته باشند، خانوادگی باشند، محتوای پاک پخش کنند و مهمتر از همه موفق باشند.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:13 :: نويسنده : مهدی پارسا

وب سایت شبکه العربیه نوشت: ایرانیان در ارمنستان پول خوبى خرج مى کنند تا به مراد دل خود برسند.



به گزارش خبرآنلاین در این گزارش آمده: ایرانیان در ارمنستان لباس دلخواه مى پوشند، نوشیدنى مجاز و غیر مجاز مى نوشند، کنسرت هاى خوانندگان مورد علاقه خود را مى بینند، با آهنگهاى باب طبع خود به شیوه هاى مطلوب مى رقصند و با عزیزان مهاجر خویش دیده بوسى و درد دل و تبادل احساس مى کنند.

در این گزارش سخنگوی سفارت ایران در ایروان گفته است که مسافران ایرانى ایام نوروز به ارمنستان بیش از بیست هزار نفر برآورد می شوند. او گفته است: «معماری زیباى بناهای تاریخی و قیمتهای نسبتا مناسب عامل جذب ایرانیان به ارمنستان مى باشند.»

در این گزارش آمده آن گونه که خبرگزاری فرانسه به نقل از گزاشگر خود مى نویسد اغلب گردشگران نوروزى که به ارمنستان مى روند، زندگى خود را طى این مسافرت به گونه اى دیگر تجربه مى کنند. به عنوان مثال پسرهای ایرانی با پوشیدن شلوارهای جین و کت های چرم و دخترهای ایرانی با پوشیدن لباسهای غیر متعارف و شبیه کردن خود با الگوهای غربی به خواندن ترانه هایى می پردازند که در ایران ممنوع است.

طى یکى دو سال اخیر ارمنستان که کشوری مسیحی و نسبتاً آزاد است به جلب سرمایه هاى ایرانى از طریق توریسم و خرید املاک پرداخته است. ایرانیان اکنون بجز امارات، ترکیه، سوریه، و آذربایجان، جاى دیگرى را براى رهایى از محدودیت هاى درون کشورشان یافته اند. دولت ایران نیز ظاهراً با این یکى در حال حاضر مشکلات کمترى دارد.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:9 :: نويسنده : مهدی پارسا

قبول دارم که در بحث مسائل مربوط به مربیگری ام در یک تیم والیبال کمی دچار حاشیه شدم آن هم به خاطر اینکه مطبوعات به اصل حضور من در والیبال کاری نداشتند و اصلا هدف والیبالی من را فراموش کردند.

به گزارش شبکه ایران، محمد رضا گلزار هنرمند پرجاشیه ایرانی، در تازه ترین مصاحیه خود حرفهای جالبی را بیان کرده و از حاشیه سازی برخی برای فعالیتهای ورزشی اش انتقاد کرده است. بخشهایی از گفته های گلزار را به نقل ار روزنامه پرسپولیس می خوانید:

حاشیه سازی هایم را قبول دارم
قبول دارم که در بحث مسائل مربوط به مربیگری ام در یک تیم والیبال کمی دچار حاشیه شدم آن هم به خاطر اینکه مطبوعات به اصل حضور من در والیبال کاری نداشتند و اصلا هدف والیبالی من را فراموش کردند. من به والیبال آمدم که جوانان بیشتری به سالنهای سینما بیایند اما این موضوعات کمرنگ جلوه داده شد و بیشتر حاشیه ها به چشم آمد.

اهمیت باد مخالف
به هر حال من هم اعتقاد دارم و می گویم تا باد مخالف نباشد بادبادک بالا نمی رود. وقتی می خواهی بروی به اوج این باد مخالف حتما باید باشد تااین اتفاق بیافتد .

اسکی کردن را دوست دارم
هر هفته دو روز به پیست اسکی می روم و اسکی می کنم و کسانی که این مساله را به حاشیه می برند کسانی هستند که نه اسکی بلدند و نه توان اسکی کردن دارند و نه دوست دارند که در زندگی شان پیشرفت کنند. این آدمها من را مورد آزار خودشان قرار می دهند و یک عده هم هستند که اسم خودشان را گذاشته اند منتقد و حالا به هر ترتیبی یا از روی حسادت قلم به دست می گیرند و مطلبی را به ناحق می نویسند در حالی که اسکی ورزش دوم من است و سالهاست که با بچه های شمشک اسکی می کنم .

علاقه به چتربازی
کار نکرده ای که خیلی دوست دارم انجام بدهم خلبانی است.خیلی دوست داشتم خلبان شوم و پریدن با چتر را هم دوست دارم اما می ترسم که این کار را انجام دهم و دوباره آقایان برایم حاشیه درست کنند مگر اینکه یواشکی بروم و با چتر بپرم.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:6 :: نويسنده : مهدی پارسا



 گروهی از دانشمندان ایتالیایی با استفاده از فیبر نوری موفق شدند سریعترین اینترنت دنیا با سرعت ۴۴۸ گیگابیت بر ثانیه را ایجاد کنند.
به گزارش مهر، محققان "مدرسه عالی سنت آنا" در پیزا با همکاری شرکت "اریکسون" و کنسرسیوم ملی بین دانشگاهی برای مخابرات (CNIT) موفق شدند به اینترنت با سرعت ۴۴۸ گیگابیت برثانیه دست یابند.
 
این سریعترین اینترنت دنیا در مدت تنها یک ثانیه قادر است یک حجم اطلاعات برابر با ۲۰ فیلم با کیفیت بالا، ۵۰۰ فیلم با کیفیت استاندارد، ۷ میلیون تماس تلفنی تصویری و ۱۰۰ میلیون تماس تلفنی استاندارد را جابجا کند.
 
این اولین سیستم در دنیا است که بر روی دو حمل کننده نوری که وارد یک شبکه از فیبرهای نوری تجاری شده اند توانسته است با سرعت ۴۴۸ گیگابیت بر ثانیه عمل کند.
 
براساس گزارش کورییره دلا سرا، اینترنت با این سرعت معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ اتصال ADSL با سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه است.
 
این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "ما با بهره گیری از این فناوری رکورد قبلی سرعت زیرساختهای تجاری را که برابر با ۱۰۰ گیگابیت برثانیه بود بیش از چهار برابر کردیم."

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:2 :: نويسنده : مهدی پارسا

متخصصان آمريكايي مي‌گويند مغز گردو بيش‌ترين ميزان آنتي اكسيدانت را در مقايسه با ديگر مغزهاي خوراكي دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان به نقل از يو پي آي، اين متخصصان توصيه مي‌كنند كه هر فرد در طول شبانه روز هفت عدد مغز گردو بخورد.
 
جو وينسون، از دانشگاه اسكرانتون در ايالت پنسيلوانيا، مي‌گويد: متاسفانه مردم زياد به خوردن گردو تمايل ندارند. حال آن كه تحقيقات ما نشان مي‌دهد خوردن مغز گردو بايد به عنوان بخشي مهم از رژيم غذايي سالم در نظر گرفته شود.
 
برپايه تحقيقات انجام شده گردو منبعي سرشار از پروتيين است و مصرف منظم آن فرد را از ابتلا به بيماري قلبي، سرطان كليه، ديابت نوع 2، سنگ صفرا و ديگر بيماري‌ها محافظت مي‌كند.

14 فروردين 1390برچسب:, :: 1:39 :: نويسنده : مهدی پارسا

http://www.blogfa.com/photo/l/love194.gifنامه ی تو چقدر زیبا بود
نامه
 ی تو چقدر زیبا بود
هر خطش را سه مرتبه خواندم
بعد آنرا به روی یک دفتر
تا نخورده قشنگ چسباندم
نامه ی تو چقدرخوشبو بود
بوی گلهای رازقی می داد
حرفهایت هنوزهم طعم عطر پاییز عاشقی میداد
گفته بودی عجیب دلتنگی
دل من هم برای تو تنگ است
پیش من هم غروب غمگین است
پیش من هم طلوع کم رنگ است
خوشم آمد چقدر دانایی
خوشم آمد چقدر دانایی
حالی از حال من نپرسیدی
ولی از پشت قاب دلتنگی
زردیم را چه زود فهمیدی
یاس زرد دو خانه آنورتر
داشت دیشب تو را دعا میکرد
تشنه بود و نبودی و او داشت التماس پرنده ها میکرد
گفته بودی ز غیبت باران باز هم درد مشترک داری
تا بخواهی شقایق تشنه
گل سرخ پر از ترک داری
دوریت کار دست من داده
فاصله که میان ما کم نیست
هیچکس روزگار و اقبالش مثل ما بی نشان و مبهم نیست
فکرت اینجا میان گلدان است
جلوی چشم آرزوهایم
تو خودت را به جای من بگذار
تو خودت را به جای من بگذار
تو دلت سوخت من چه تنهایم
سالها میشود که با عکست توی این شهر زندگی کردم
با یکی دو تماس کوتاهت ماهها رفع تشنگی کردم ولی آخر چقدر بنشینم
نامه ای حرف روشنی چیزی
گل خشکی میان این کاغذ که به آن وعده ای بیاویزی
بنویس از خودت از این نامه
دو سه خط مختصر فقط فهرست
فقط اینبار خواهشی دارم
عکس تازه برای من بفرست 
بنویس از خودت از این نامه
دو سه خط مختصر فقط فهرست
فقط اینبار خواهشی دارم
عکس تازه برای من بفرست

 

جمعه 12 فروردين 1390برچسب:, :: 11:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

عجایب هفت‌گانه، به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران باستان اطلاق می‌شود. این هفت اثر ظاهراً اولین بار توسط یک فنیقیایی یونانی‌الاصل به نام آنتیپاتروس در قرن دوم پیش از میلاد در یک کتاب ثبت شده‌است. مشخص نیست که این فرد خودش این آثار را دیده‌است یا نه. به هر حال آنچه مسلم است این است که وی در زمانی می‌زیسته که تمام این شاهکارهای هنری سالم و موجود بوده‌اند و او نمی‌خواست ویرانه‌ها را به همعصران خود معرفی کند.

برای مشاهده کامل متن بروی ادامه مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب ...
جمعه 12 فروردين 1390برچسب:, :: 11:8 :: نويسنده : مهدی پارسا



کدام دانش آموز خسته و خواب آلود به نظر میرسد؟

کدامشان دوقلو می باشند؟

چند تا زن در عکس دیده میشود ؟

چند نفرشان خوشحال هستند؟

چند نفرشان ناراحت می باشند؟

قربانقلی بردی محمداف، هزار تن آرد به عنوان عیدی به همتای ایرانی​اش داده بود و امروز در بدو ورود به ایران، با مقابله به مثل میلیونی محمود احمدی​نژاد روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، رییس جمهور ترکمنستان که برای شرکت در جشن جهانی نوروز صبح امروز وارد تهران شد؛ هدیه رییس جمهور ایران را که یک فروند هواپیمای اسپورت دو نفره است، دریافت کرد. به این ترتیب او هزار تن آرد عیدی داد و یک هواپیما از احمدی​نژاد عیدی گرفت!

این هواپیما در کلاس LSA و از نوع هواپیمای 'پرنده آزاد' است و سومین هواپیما در دنیا در این کلاس پروازی به شمار می‌رود. قیمت هرنوع از این نوع هواپیما حدود 130 میلیون تومان است.

این در حالی است که هدیه نوروزی رییس جمهوری ترکمنستان شامل هزار تن آرد بود که 28 اسفند از ایستگاه راه آهن عشق آباد بارگیری شد و روز 4 فروردین در مراسمی با حضور سرکنسول ترکمنستان و جمعی از مسؤولان خراسان رضوی به سیلوی مشهد تحویل شد.

اما هواپیمای اهدایی به محمداف، برای استفاده شخصی، آموزشی، کنترل مرزها و کنترل ترافیک طراحی شده و سرعت پروازش هواپیما 250 تا 300 کیلومتر در ساعت و برد آن را 900 کیلومتر است.


واحد مرکزی خبر: روزنامه‌های صهیونیستی هاآرتص و یدیعوت احارونت با اشاره به تماس‌های مخفی و دور از انظار تل‌آویو – منامه، روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین را جدی خواندند.

به گزارش این روزنامه‌های صهیونیستی، وزیر امورخارجه بحرین شیخ خالد بن حمد آل خلیفه در دیدار از واشنگتن به مسئولین عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار کند.

بر اساس این گزارش، امروزه دیگر روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین برهیچ یک از کارشناسانی که اوضاع سیاسی منطقه و جهان را پیگیری می کنند، پوشیده نیست زیرا اعتراضات مسالمت آمیز اخیر مردم بحرین بسیاری از حقایق را در این باره برملا کرده است.

خالد بن حمد آل خلیفه وزیر امورخارجه بحرین در سفر دوره ای اخیر از منطقه و کشورهای مختلف جهان که با دیدار از ترکیه آغاز شد، مخفیانه از واشنگتن دیدار و اوضاع بحرانی بحرین را با مقامات امریکایی بررسی کرد تا از راهکارهای آنان درباره این بحران بهره گیرد.

علت بحران اخیر بحرین مخالفت رژیم با انجام اصلاحات و عدم پاسخگویی به درخواست های مشروع مردم و اعطای نقش به مردم در روند سیاسی کشور بود.

رژیم حاکم بر بحرین با اعتماد به سیاست دوگانه و نفاق ننگین آمریکایی در ادعایشان مبنی برحمایت از انقلاب‌های مردمی و فاش شدن این واقعیت که آنها فقط در صورت وجود منافعی از انقلاب‌ها حمایت می کنند، درمقابل درخواست های مردم مقاومت کردند.

وضعیت کنونی بحرین این واقعیت را آشکار کرد که آمریکایی‌ها به علت داشتن منافعی در بقای نظام بحرین از سرکوب اعتراضات مردمی و رد درخواست های مشروع آنها حمایت کردند.

روزنامه های صهیونیستی درخبری غافل‌گیر کننده، دیدار سری وزیر امورخارجه بحرین از مرکز جنبش دینی افراطی "حباد" متعلق به صهیونیست‌های افراطی در واشنگتن را افشا کردند.

به نوشته این روزنامه ها دراین دیدار همچنین هدی عزرا نونو سفیر یهودی بحرین درآمریکا به عنوان بنیانگذار روابط میان منامه و تل آویو از گذشته تاکنون حضور داشت.

دراین دیدار همچنین شماری از نمایندگان لابی بزرگ صهیونیستی در آمریکا و اعضای بارز سازمان افراطی "ایپاک" و کمیته یهودیان آمریکا و سازمان "بنی بریت" و شمار دیگری از شخصیت‌های متنفذ یهودی در واشنگتن حضور داشتند.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از وزیر خارجه بحرین نوشتند: همگان باید بدانند که اسرائیل دارای موجودیت تاریخی در منطقه خاورمیانه است و این رژیم در منطقه حضور دارد و تا ابد همواره حضور خواهد داشت.

براساس گزارش این رسانه‌ها، پس از اصرار وزیر خارجه بحرین بر ضرورت دیدار با مقامات عالی رتبه صهیونیست، جهت هماهنگی درباره استفاده از تجربه آنها در سرکوب انتفاضه فلسطینی‌ها، با برگزاری نشستی با آنها خواستار دستیابی به تجربیات طرف اسرائیلی برای سرکوب اعتراض مسالمت آمیز مردم بی دفاع بحرین شد.

گفتنی است، مقامات بحرینی با استفاده از سکوت رسانه‌های بین‌المللی و سایر کشورهای مسلمان، درحاشیه بسیاری از کنفرانس‌های بین المللی با صهیونیست ها دیدار می کنند.

برخورد مقامات بحرینی با اعتراضات مردمی جهت اصلاح ریشه‌ای قانون اساسی، به استفاده از ورود نیروهای عربستانی تحت پوشش نیروهای سپر جزیره شده است.

لازم به ذکر است که با وجود ابهامات فراوان درباره پارلمان سابق رژیم بحرین، اما مهم ترین خواسته این پارلمان نیم‌بند هم لغو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود که خاندان حاکم بحرین درصدد برقراری آن بود.

نظام بحرین خواستار ایجاد اتحادی منطقه‌ای با حضور رژیم صهیونیستی بود. علاوه بر این رژیم صهیونیستی و بحرین در سال 2006 توافق نامه تجارت آزاد را امضا کرده بودند.

 پیش از این یکی از مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز تاسف از بروز انقلاب‌ها و اعتراضات مردمی در کشورهای عربی، به خصوص بحرین، عربستان و امارات متحده عربی از وجود روابط مستحکم سیاسی و امنیتی خبر داده بود که در طول سال‌های گذشته جریان داشته است.

یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, :: 12:29 :: نويسنده : مهدی پارسا

یک گوسفند در چین توله سگ بدنیا آورد.

به گزارش روزنامه الرای، کشاورز چینی که صاحب این حیوان است در این باره گفت: این حیون عجیب پوست پشمی دارد اما دهان، بینی، چشم، دم و کف پاهایش مانند سگ ها است. رفتار این حیوان شبیه رفتار توله سگ ها است.

دامپزشکان در این باره گفتند که محال است یک گوسفند سگ بدنیا بیاورد اما هر روز ده ها فرد کنجکاو به مزرعه کشاورز چینی می روند تا این حیوان عجیب را از نزدیک ببینند.

کشاورز چینی وقتی متوجه شده گوسفندش حیوان دورگه ای متشکل از گوسفند و سگ بدنیا آورده، شگفت زده شده است. او در آن لحظه ترسیده بود، چون در طول سال های کاری خود که در زمینه پرورش گوسفند فعالیت کرده با چنین موردی مواجه نشده بود. او باور نمی کرد که گوسفندش توله سگ بدنیا آورده است.

یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : مهدی پارسا

تظاهرات میلیونی مخالفان دولت انگلیس، علیه سیاست های اقتصادی و جنگ طلبانه این کشور، دیروز اوضاع پایتخت انگلیس را متشنج کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، صدها هزار تظاهرکننده از ساعت یازده به وقت محلی ازحاشیه رودخانه تایمز لندن تظاهرات ضد دولتی خود را اغاز و پس از تجمع در مقابل پارلمان انگلیس، در خیابان های اصلی لندن راهپیمایی کردند.

در این تظاهرات که در اعتراض به قطع بودجه های دولتی ، افزایش بیکاری و سیاست های جنگ طلبانه برگزار شد، سازمان های دینی، اتحادیه های دانش اموزی و دانشجویی، پرستاران، پزشکان و اتحادیه های کارگری نیز حضور داشتد.

تظاهرات امروز با حمله پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از تظاهر کنندگان دستگیر و هزاران تظاهرکننده با روش کتلینگ پلیس ساعت ها محاصره شدند. پلیس برای سرکوب تظاهرات ضد دولتی امروز لندن از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد.

در این تظاهرات ده ها نفر زخمی شدند. بسیاری از زخمی ها در بیمارستان بستری شده اند و حال برخی از انها وخیم گزارش شده است.

در ای راهپیمائی همچنین شعبه شرکت امریکایی مک دونالد در مرکز لندن مورد حمله تظاهر کنندگان قرار گرفت. به تعدادی از خودروهای پلیس نیز حمله شد و بر اساس اعلام شبکه بی بی سی پنج نفر از نیروهای پلیس در این درگیری ها زخمی شده اند. دود ناشی از شعله های اتش اسمان برخی از خیابان های لندن را تیره و تارکرد.

در این حال لن مک کلاسکی، رهبر بزرگ ترین اتحادیه کارکنان انگلیس درباره راهپیمائی امروز گفت خشم مردم ناشی از سیاست های دولت، باید تخلیه شود و تظاهرات امروز، محل مناسبی برای ابراز خشم مردم است. وی با تمجید از تظاهرات دانشجویان انگلیسی در چند ماه گذشته تاکید کرد این همان راهی است که همه مخالفان دولت انگلیس باید در پیش گیرند.

تظاهر کنندگان به شعبه های برخی از بانک ها و فروشگاه های زنجیره ای، در اطراف محل تظاهرات، به ویژه در خیابان آکسفورد، حمله کردند و با بستن راه های ورودی شماری از فروشگاه های بزرگ، آن ها را به ندادن مالیات متهم کردند. صدای پرتاب بمب های دستی از فاصله زیاد در مرکز شهر لندن شنیده می شد و روشن کردن آتش در مناطق مختلف و بستن خیابان ها و معابر، از روش های تظاهرکنندگان برای مقابله با پلیس و نیروهای امنیتی بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اتحادیه های کارکنان انگلیس، بیش از 800 اتوبوس، ده قطار ویژه، ده ها قایق و کشتی کوچک و صدها وسیله نقیله کوچک جاده ای برای انتقال تظاهر کنندگان از شهرهای گوناگون به لندن کرایه کرده بودند. تظاهر کنندگان با دردست داشتن دست نوشته نوشته، کاریکاتور، اعلامیه و تصاویر مضحک از دولتمردان انگلیسی، شعار انقلاب تا سرنگونی دولت سردادند.

این در حالی است که پلیس انگلیس با ردیابی ارتباطات رهبران تظاهرات، بررسی وبلاگ ها، نفوذ ماموران مخفی پلیس در اجتماعات کارگری و دانشجویی و انتشار هشدارهای متعدد، خود را برای تظاهرات امروز آماده کرده بود. به نوشته ایندیپندنت، پلیس لندن 5500 نفرنیرو ی ضد شورش و افسر ذخیره را برای مقابله با این تظاهرات استفاده کرد.

بخشی از تظاهر کنندگان امروز در پایتخت انگلیس، در هاید پارک لندن، تجمع کردند. ادمیلی بند، رهبر مهم ترین حزب رقیب دولت و نیز روسای اتحادیه کارگری انگلیس در این اجتماع سخنرانی کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات امروز به دولت انگلیس هشدار دادند این تظاهرات، آغاز موج جدیدی از تظاهرات و اعتصابات سراسری در این کشور است تا دولت ائتلافی، دست از سیاست های اقتصادی که فقط به نفع میلیونرهاست، بردارد.

پرچم های لیبی، فلسطین، بحرین و مصر نیز در تظاهرات امروز مشاهده می شد و تظاهرکنندگان، با دخالت غرب در سرزمین های اسلامی و عربی، مخالفت کردند.

یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, :: 12:18 :: نويسنده : مهدی پارسا

شبکه خبری الجزیره که طی روزهای اخیر با پوشش دادن مغرضانه انقلاب‌های منطقه تحت انتقادهای شدید قرار دارد اذعان کرد که شبکه خبری العالم بر جمعیت کشورهای عرب زبان تاثیر گذاشته است.

سایت خبری تحلیلی الجزیره " که از مواضع حاکمان سعودی حمایت می کند ، تاثیر برنامه های شبکه العالم بر 300 میلیون جمعیت کشورهای عرب زبان و پوشش قیام های این منطقه را نقشی مخرب توصیف کرده است.

این پایگاه نوشت : مسائل جهان عرب ، که پیش از این فقط مورد توجه بومی بود ، ناگهان در سطح بین المللی مطرح شد و به ویژه از نظر رسانه ای به شکل کم سابقه ای زیر ذره بین قرار گرفت.

پایگاه الجزیره با طرح این ادعا که شبکه های رادیویی و تلویزیونی و برخی مطبوعات عرب زبان سیاست های خطرناکی را علیه کشورهای عربی در پیش گرفته اند ، مدعی شد که این رسانه ها به اختلافات سیاسی ، نژادی ، قومی و طایفه ای دامن می زنند و شکافهای جهان عرب را گسترش می دهند.

این پایگاه بدون اشاره استقبال گسترده مردم انقلابی در کشورهای مختلف از شبکه العالم ، پخش اخبار ، گزارش ، و تفسیر از زبان مخالفان دولت های عربی را مورد انتقاد قرار داد.

این پایگاه درادامه با بیان ساختار و وضعیت شبکه خبری العالم ، به قطع برنامه های این شبکه توسط دولت مصر از ماهواره های عرب ست و نایل ست اشاره کرد و علت آن را به زعم صاحبان عرب ست ، عبور العالم از خطوط قرمز مورد نظر حکومت های عربی دانست.

پایگاه الجزیره همچنین مانند سایر رسانه های وابسته به حکومت های دیکتاتوری منطقه تلاش می کند ، با دستاویز قراردادن اختلافات مذهبی و طایفه ای شبکه العالم را مورد حمله قرار دهد.

" الجزیره " بدون اشاره به رسوایی برخی شبکه های عرب زبان متمایل به عربستان در پوشش خبری وارونه انقلاب های مردمی در تونس ، مصر ، لیبی ، بحرین و یمن و حمایت جدی آنان از حاکمان این کشورها در سرکوب خونبار مردم ، تلاش می کند که صداهای مستقل و شبکه های مورد توجه افکار عمومی عرب از جمله شبکه المنار را نیز با توصیف های مشابه تخریب کند.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 17:34 :: نويسنده : مهدی پارسا

- آیا میدانید : 29 اکتبر روز جهانی کوروش کبیر است و این روز فقط در تقویم ایران نیست؟
ـ آیا میدانید : چند سال دیگر ، با نابودی کامل تخت جمشید باید سپاسگذار کشورهایی چون فرانسه باشیم که چندی از تخت جمشید را در موزه های خود حفظ کردند .
ـ آیا میدانید : اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت ۴۰سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد.
ـ آیا میدانید : کمبوجیه فرزند کورش بدلیل کشته شدن ۱۲ ایرانی در مصر و اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر پرداخته بود ، با ۲۵۰ هزار سرباز ایرانی در روز ۴۲ از آغاز بهار ۵۲۵ قبل از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد. او به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود.
- آیا میدانید : داریوش کبیر با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار ۵۲۰ قبل از میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر نهاد و برای همین مناسبت ۲ نوع سکه طرح دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره) را در اختیار مردم قرار داد که بعدها رایج ترین پولهای جهان شد
ـ آیا میدانید : داریوش کبیر طرح تعلیمات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت . *
ـ آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان ۵۱۸ - ۵۱۹ قبل از میلاد نقشه ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغذ آورد
ـ آیا میدانید : داریوش بعد از تصرف بابل ۲۵ هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوق بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد **
ـ آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت
ـ آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس ۳ سال طول کشید و کل ساخت کاخ ۸۰ سال به طول انجامید *
ـ آیا میدانید : داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده ۲۵ هزار کارگر به صورت ۱۰ ساعت در تابستان و ۸ ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر ۵ روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه ۲۵۰ گرم گوشت همراه با روغن - کره - عسل و پنیر میداده است و هر ۱۰ روز یکبار استراحت داشتند
ـ آیا میدانید : داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است
ـ آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه ۳۰ روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد و او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی "دنی تون" بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال دارای ۵ عید مذهبی و ۳۱ روز تعطیلی رسمی که یکی از آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است
ـ آیا میدانید : داریوش پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گزاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین پارس دفاع کنند
ـ آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب - سازمان املاک -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد
ـ آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد
ـ آیا میدانید : داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد *
ـ آیا میدانید : فیثاغورث که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به ایران پناه آورده بود توسط داریوش کبیر دارای یک زندگی خوب همراه با مستمری دائم شد

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 14:4 :: نويسنده : مهدی پارسا

شوش کهن ترین شهرجهان است که حدود 5 هزار سال پیش از میلاد به عنوان کانون مذهبی ساکنان دشت اطراف آن بنیان نهاده شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این شهر هم اکنون از نخستین شهرهای متمدن دنیا به شمار می رود و با جاذبه های فراوان پذیرای گردشگران نوروزی است.

شوش در میان دشت وسیعی قرار دارد که ادامه دشت بین النهرین و بر فراز 4 تپه مرتفع در جنوب غربی ایران بنا شده است.

این دشت حدود 4 کیلومتر وسعت دارد.

شوش پایتخت ایلام و از موقعیت ممتازی برخوردار بود.

ایلام در واقع تلفظ آشوری سرزمین هل تم تی به زبان ایلامی است و هل تم تی به معنای سرزمین خدایان است.

از دیدنیهای این شهرمی توان به موزه شوش، بارگاه دانیال نبی( ع) ،کاخ شائور ، تپه های باستانی و قلعه شوش اشاره کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت : این شهر از دیر باز بستر تولد و گسترش تمدنهای بزرگی بوده است، تمدنهایی که اکنون چهره ای ماندگار در تاریخ از آنان به جا مانده است.

دوره هایی که در آن ایلامیها ،آشوریها ، هخامنشیان ، سلوکیان ، پارتیان ، بابلی ها و ساسانیان می زیسته اند.

پورفرخی گفت: این شهربه دلیل وجود بیشترین آثار باستانی استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

او با بیان اینکه کاخ «آپادانا» یکی از باشکوه‌ترین کاخهای آن از شهرت بسیار برخوردار است افزود: این کاخ به دستور داریوش بزرگ پادشاه هخامنشی روی آثار و بقایای عیلامی بنا نهاده شد.

دیوارهای کاخ از خشت و ستونهای آن از جنس سنگ است.

کاخ داریوش دارای قسمتهای مختلفی از جمله تالار بار عام، دروازه و کاخ پذیرایی و سه حیاط مرکزی است.

قلعه فرانسوی ها ، تپه های باستانی آپادانا ، موزه شوش ، هفت تپه ، موزه هفت تپه ، زیگورات چغازنبیل و مقبره دانیال نبی (ع) از دیگر مکانهای دیدنی این شهر تاریخی است.

بهترین موقع برای بازدید از این شهر زمستان و بهار است.

در اسفند و فروردین هوای منطقه بسیار مطبوع و دلپذیر می شود.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 14:3 :: نويسنده : مهدی پارسا

در حالی که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای به محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته و یک ناظر ویژه برای گزارش وضعیت حقوق بشر در ایران منصوب کرده است ، با این حال فرایند تصویب این قطعنامه و مدافعان و مخالفان آن خود به روشنی گویای جریان حاکم بر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است .

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در واقع همان کمیسیون ویژه حقوق بشر است که در سال 2006 به شورای حقوق بشر تبدیل شده است ، دارای 47 عضو است که به صورت دوره ای و سالیانه وضعیت حقوق بشر همه 192 عضو ملل متحد را بررسی می کنند.

بر اساس این گزارش در 24 مارس ، این شورا وضعیت حقوق بشر در ایران را بررسی کرد و با 22 رای موافق ، 7 رای مخالف و 14 رای ممتنع به محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخت .

در اجلاس این دوره کشور های آرژانتین ، برزیل ، بلژیک ، شیلی ، فرانسه ، گواتمالا ، مجارستان ، ژاپن ، مادیو ، مکزیک ، نروژ ، لهستان ، مولداوی ، جمهوری کره ، سنگال ، اسلواکی ، اسپانیا ، سوییس ، اکراین ، انگلستان ، آمریکا و زامبیا علیه ایران رای دادند .

کشور های بنگلادش ، پاکستان ، چین ، روسیه ، کوبا ، اکوادور و موریتانی به نفع ایران رای دادند و کشور های بحرین ، بورکینافاسو ، کامرون ، جیبوتی ، گابنغنا ، اردن ، مالزی ، اندونزی ، نیجریه ، عربستان ، تایلند ، اوگاندا و اوروگوئه درباره ایران رای ممتنع دادند.

بر اساس این گزارش پاکستان به نمایندگی از کنفرانس اسلامی با قطعنامه ضد ایرانی مخالفت و این قطعنامه را اقدامی مخرب توصیف کرد و توصیه کرد که شورا باید برای حل وضعیت حقوق بشر سمت گفتگو های سازنده با کشور ها حرکت کند و چنین قطعنامه هایی با اصول سازمان کنفرانس اسلامی مخالف است .

نماینده کوبا نیز در نطق قرایی به مخالفت با این قطعنامه برخاست و گفت ایران همواره مکانی برای تامین منافع غرب بوده است . در زمان شاه ایران ، کسی تردید نداشت که او مردمش را می کشد و شکنجه می کند ، اما او دوست آمریکا بود و به شاه سلاح هسته ای نیز می دادند. اما پس از انقلاب ایران غربی ها همیشه به دنبال تغییر رژیم در ایران بوده اند . وضعیت حقوق بشر در ایران نیز تنها بهانه ای برای حمله به این کشور است . این در حالی است که ایرانیان بارها گزارشگران حقوق بشر را به کشور شان دعوت کرده اند . تصویب این قطعنامه سیاسی پیروزی کسانی است که به دنبال حمله سیاسی و نظامی به ایران هستند ، کشور من به چنین قطعنامه ای رای نمی دهد.
چین نیز از دیگر کشور هایی بود که بر لزوم گفتگوی سازنده با ایران تاکید و از دعوت ایران از ناظران ویژه حقوق بشر استقبال کرد و گفت که انتظار این است که کشور های مختلف تلاش های ایران برای بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور را درک کنند.

لازم به ذکر است آمریکا و سوئد نیز به عنوان طراحان قطعنامه ضد ایرانی ، در سخنرانی های خود به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران پرداختند. که سید محمد رضا سجادی نماینده کشورمان در پاسخ به آنان گفت که یکی از طراحان این قطعنامه یعنی آمریکا خود کشوری است که برای عضویت در این شورا مردد بود که البته عضویت آمریکا در این شورا عقبگرد و پسرفتی برای این شوراست . چرا که این کشور بزرگترین کشور حمایت کننده از رژیم اسرائیل و خشونت های صورت گرفته علیه مردم فلسطین ، عراق و افغانستان است . در حالی که ایران با توجه به دو عامل یعنی بافت فرهنگی و مذهبی مردم ایران و همچنین تعهدات بین المللی خود ، به رعایت حقوق بشر پرداخته است . ایران تا کنون شش مرتبه میزبان ناظران شورای حقوق بشر بوده است و در این سال هم از کمیسیونر ارشد این شورا دعوت کرده تا به ایران بیاید ، لذا ایران معتقد است که نباید برخورد های سیاسی و دوگانه در شورای حقوق بشر حاکم باشد.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 13:59 :: نويسنده : مهدی پارسا

یکی از شاهزداگان خاندان آل سعود با تکرار ادعاهای واهی غرب درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، خواستار تلاش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای دستیابی به سلاح هسته ای شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه نهرین نت،"ترکی الفیصل" گفت : کشورهای حوزه خلیج فارس باید در راستای تحقق وحدت امنیتی و سیاسی تلاش کنند.

وی افزود: باید درباره عملکرد شورای همکاری خلیج فارس و اهداف آن تجدید نظر اساسی صورت گیرد. چرا نباید شورای همکاری به مورد مشابه خود یعنی اتحادیه اروپا تبدیل شود؟! چرا نباید ارتش واحد تشکیل دهند؟

الفیصل در همسویی با ادعاهای واهی غرب درباره برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و اتهام واهی تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای مدعی شد: چه مانعی دارد که کشورهای حوزه خلیج فارس سلاح هسته ای در اختیار داشته باشند تا در صورتی که تلاشهای بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شکست خورد با قدرت گیری ایران مقابله کنند؟

شایان ذکر است که ترکی بن عبدالعزیز روابط محکمی با مقامات رژیم صهیونیستی دارد و بارها با مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیلی به طور علنی و مخفیانه دیدار کرده است که آخرین بار با "دانی ایالون" از مقامات رژیم اشغالگر قدس دیدار کرده است و با وی به طور آشکارا در برابر دوربینها در نشست امنیتی مونیخ در دهم فوریه سال 2010 دست داده است.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 13:57 :: نويسنده : مهدی پارسا

بهرام رادان از ستاره های مطرح سینمای ایران است. ستاره‌ای که رکورد جالبی در زمینه کسب سیمرغ جشنواره فجر کسب کرده. او جوان‌ترین بازیگر سینمای ایران است که قبل از 30 سالگی بیشترین سیمرغ بازیگری دریافت کرد.

بهرام رادان سابقه همکاری با مطرح ترین کا گردان‌های سینمای ایران از مهرجویی وکیمیایی، افخمی، بنی‌اعتماد و درخشنده، بزرگ‌نیا، ابوالحسن داوودی داشته و....امسال با فیلم یکی از ما دونفر ساخته تهمینه میلانی مهمان نوروزی سینماهاست. فیلمی که از فروش خوبی برخوردار شده و فروش آن نسبت به سینماهایی که در اختیار دارد حتی از فیلم اخراجی‌ها 3 بهتر است.

حالا شهرام شکیبا طنزنویس معروف در ویژه‌نامه نوروزی مجله زندگی ایده‌آل مطلب جالبی با عنوان "پیش‌گویی برای سال 90 بهرام رادان" نوشته که خواندنی است.

به گزارش پارس‌توریسم، متن کامل یادداشت شهرام شکیبا به شرح زیر است:

یک چیزهایی باهم جمع نمی‌شوند مثل آب و روغن. اگر آب و روغن را روی هم بریزی. هر قدر هم که همش بزنی باز هم از هم جدا می‌شوند. یک چیزهایی هم اساساً با هم مشکل دارند و برهم اثر می‌گذارند و یکی‌شان همیشه مغلوب می‌شود مثل آب و آتش. خوشگلی و بازیگری هم در آقایان هم حکم آب و آتش را دارد. می‌گویی نه؟ از رضا کیانیان بپرس! تنها کسی که این حکم را نقض کرده، بهرام رادان است.

پیش‌بینی‌های من از اوضاع واحوال رادان در سال 90به شرح زیر است:

1 -80فقره بلوتوث دست به دست می‌شود که در آنها یک نفر با موی بلند هست. همه هم می‌گویند تصویری از بهرام رادان است که هفته پیش در یک مهمانی برداشته‌اند. هیچ‌کس هم دقت نمی‌کند که رادان 3 سال است موهایش را کوتاه کرده.

2- در سال 90 بهرام رادان باعث شکل گرفتن صدها زندگی می‌شود چون هر پسری با او عکس بیاندازد آن را به دختر همسایه‌شان نشان می‌دهد و می‌گوید با بهرام رادان دوست است و سر حرف را باز می‌کند و ازدواج صورت می‌گیرد.

3- در سال 90 بهرام رادان باعث به‌هم خوردن صدها زندگی می‌شود چون همان خانم‌هایی که در مورد بالا ازدواج کرده‌اند بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوند که همسرشان هیچ رفاقتی با رادان ندارد و دروغ‌گویی بیش نیست.

4- در سال 90 رادان با 10 میلیون سوال از جانب 10 میلیون نفر در جاهای گوناگون مواجه می‌شود که همگی‌شان درباره گلشیفته فراهانی است و 10 میلیون بار جواب می‌دهد " والا چه می‌دونم!"

5-در سال 90 هم مادر بزرگ‌ها با دیدن او خوشحال می‌شوند و می‌گویند: ننه تو همون علی سنتوری هستی؟ آخی! خدا را شکر که ترک کردی. خدارا شکر چه قدر خوب شدی.

6-در سال 90 بازهم جماعت عملی با دیدن او به فکر فرو می‌روند و به این می‌اندیشند که او را یک جایی دیده‌اند. اما به یاد نمی‌آورند.

توصیه: اگر در سال 90 کسی را دیدید که قبلا عملی بوده به او احترام بگذارید. شاید شب عید ترک کرده باشد. با عکس‌های‌تان با هنرپیشه‌ها هم الکی پز ندهید.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 13:54 :: نويسنده : مهدی پارسا

بی.بی.سی گزارش داد:

سازمان عفو بین الملل می گوید ارتش مصر در جریان اعتراضات ماه گذشته، زنان تظاهرکننده را دستگیر و شکنجه کرده و آنها را مجبور کرده که 'معاینه بکارت' بشوند.

این سازمان از مقام های مصری خواسته که این موضوع را بررسی کنند.

به گفته عفو بین الملل ارتش مصر در جریان پراکنده کردن تظاهرکنندگان میدان تحریر در 9 مارس حداقل 18 تظاهرکننده زن را دستگیر کرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر افزود دستگیرشدگان کتک خوردند، برای بازجویی برهنه شدند و به آنها شوک الکتریکی داده شد.

ارتش مصر این اتهام را رد می کند.
سخنگوی سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای گفت: مجبور کردن زنان به این که 'معاینه بکارت' بشوند، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و هدف این اقدام، تحقیر آنها صرفا بدلیل زن بودنشان است.
این بیانیه می افزاید: "زنان و دختران باید بتوانند دیدگاه های خود را درباره آینده مصر بدون آنکه حبس و شکنجه شوند و یا تحت رفتارهای عمیقا تحقیر کننده و تبعیض آمیز قرار گیرند، بیان کنند."

ارتش مصر شکنجه غیرنظامیان را رد می کند.
هفته گذشته رئیس پلیس نظامی به یک روزنامه مصری گفت که عده ای برای ایجاد اختلاف بین مردم و ارتش دست به جعل تصاویر ویدئویی زده اند.
گروه های طرفدار حقوق بشر از حاکمان جدید مصر انتقاد کرده اند که غیرنظامیان را در دادگاه های نظامی محاکمه می کنند. آنها می گویند این محاکمه ها سوابق غیرعادلانه ای دارد و حق چندانی برای تجدید نظر باقی نمی گذارد.

بر اساس قانونی که در سال 1956 وضع شده است، نگارش و انتشار گزارش درباره ارتش مصر ممنوع است.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 13:38 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

برای مشاهده تمامی عکسها به ادامه مطلب مراجعه نمائید



ادامه مطلب ...


دولت فرانسه ضمن تمدید نکردن اقامت کامران نجف زاده، مدیر دفتر و خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاریس، ادامه فعالیت های خبرنگاری وی را ممنوع و نجف زاده را مجبور به بازگشت به تهران کرد.

براساس اطلاعات دریافتی، پس از جلسه مشترک وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه، دولت این کشور در نامه ای که نسخه کامل آن به زودی منتشر می شود، با اشاره به گزارش های نجف زاده در مدت 18 ماه اقامت در فرانسه تاکید کرد: «گزارش های آقای نجف زاده افکار عمومی را علیه دولت آقای سارکوزی بسیج کرده است.»

در بند دیگری از نامه رسمی دولت فرانسه عنوان شده است: «آقای کامران نجف زاده، ژورنالیستی است که با گزارش هایش نظم عمومی فرانسه را بر هم زده است.»

نخستین رنجش دولت سارکوزی از خبرنگار واحدمرکزی خبر در پاریس بعد از پخش گزارشی در مورد نیروگاه هسته ای ارودیف فرانسه و تاکید بر سهام 50 درصدی ایران آغاز شد و به ممنوعیت حضور نجف زاده در کاخ الیزه، مجلس فرانسه و جلسات سخنگوی وزارت خارجه منجر و همچنین موجب مصادره مجوز خبرنگاری وی شد.

مدیر دفتر و خبرنگار صدا و سیما در پاریس به مدت 18 ماه با وجود فشار گروهک منافقین و تهیه امضا علیه وی برای اخراج، فعالیت های رسانه ای گسترده ای داشت.

جمعی از روزنامه نگاران، کارگردانان و خبرنگاران فرانسوی، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا و انجمن مسلمانان فرانسه، این اقدام دولت فرانسه را اقدامی سیاسی و مغایر با شعار آزادی اطلاع رسانی در غرب خوانده اند.

خبرنگار واحدمرکزی خبر در پاریس، امشب در تهران است.

ناگفته​های نماینده سابق ولی فقیه در سپاه درباره دوران اصلاحات،دولت نهم و نامزدی مشایی
مجله نوروز > سیاست  - نماینده سابق ولی​فقیه در سپاه وقتی از خاطراتش ازمجادلات سپاه با دولت اصلاحات سخن می​گوید، این را هم اضافه می​کند که «بگو ومگوها دردولت آقای خاتمی، طبعا حالت افراط و تفریط را هم موجب می​شد و برخی بیش از اندازه تند می​شدند».

محمود عزیزی:دولت نهم و دهم و سیاست​های فرهنگی دولت باز هم کار را به رئیس دفتر رئیس جمهور می​کشاند و وقتی از آیت​الله موحدی کرمانی درباره اینکه «فکر می​کنید مشایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود؟» سوال می​کنیم خیلی راحت می​گوید که «تصور نمی​کنم». اما به این نکته اشاره می​کند که «جامعه متدین به آقای مشایی خوشبین نیست».

 در ادامه گفت​وگوی نوروزی خبرآنلاین با نماینده سابق ولی فقیه در سپاه و عضو کنونی مجلس خبرگان رهبری را بخوانید.

***

حاج آقای موحدی کرمانی!ارزیابی تان از اخلاق سیاسی در دهه 80 چیست؟
در این دهه حوادثی اتفاق افتاد که به دنبالش نظام هم موضع گرفت مثل حوادث فتنه 88.

 این حوادث مربوط به اواخر  این دهه است.
بنده حضور ذهن ندارم که بخواهم همه رخدادهای دهه 80 را تحلیل کنم.

در این دهه ما شاهد تشکیل دو دولت بودیم. ارزیابی​تان از فضای سیاسی در دوران اصلاحات چیست؟
در دولت آقای خاتمی بگو ومگوهایی شد که طبعا این فضاها حالت افراط و تفریط هم به خود می​گرفت و برخی بیش از اندازه تند می​شدند.

برخی اصولگرایان وقتی می​خواهند دولت اصلاحات را ارزیابی کنند از تعبیر خیانت استفاده می​کنند. شما فکر می​کنید که دولت آقای خاتمی به کشور کمک کرد یا...
 آن دولت مشکلات زیادی را ایجاد کرد. تعبیر خیانت را به کار نمی​برم اما مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

 شما در آن برهه در سپاه پاسداران تذکرهایی که به آقای خاتمی داشتید حول چه مسائلی بود؟
ما بیشتر مسائل فرهنگی را تذکر می​دادیم که دولت، فرهنگ اسلامی را مراعات کند. در دولت ایشان این امور کمتر مطرح بود.

 دولت آقای احمدی​نژاد توانست این دغدغه​ها را برطرف کند؟
بالاخره این دولت توفیقاتی داشت و نقطه​های ضعف هم داشته است.

 این نقطه​های ضعف حول مسائل فرهنگی بوده است؟
 کم و بیش در این مسائل هم هست.

برخی اصولگرایان معتقدند که رفتارهای فرهنگی دولت دهم تحت تاثیر رئیس دفتر آقای رئیس​جمهور است؟

بله، بالاخره جامعه متدین به آقای مشایی خوشبین نیست. اما آقای احمدی​نژاد به ایشان حسن ظن دارد.

فکر می​کنید آقای مشایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد از طرف حامیان دولت باشند؟
اولا تصور نمی​کنم کاندیدا بشود و اگر هم نامزد شود، فکر نمی​کنم صلاحیتش تایید شود.

در حوزه توجه به آرمان​های انقلاب اسلامی دولت نهم را موفق​تر می​دانید یا دولت دهم را؟
نمی​دانم. باید این مسائل را دقیق بررسی کرد، اما به نظر می​رسد دولت نهم موفق​تر بود.

چهره​های منتقدی چون آقای مطهری معتقدند که دولت به دنبال جذب مخالفین خودش است. شما این تحلیل را چقدر درست می​دانید؟
نمی​دانم. این موارد را باید کسی در جریان باشد تا اظهارنظر کند.

جمعه 5 فروردين 1390برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : مهدی پارسا

بازآفرینی آزمایش میلر

دانش > دانش‌های بنیادی  - استنلی میلر در دهه 1960 نشان داد ترکیب گازهای اولیه جو زمین با صاعقه منجر به شکل‌گیری اسیدهای آمینه می‌شود. تکرار این آزمایش با ابزارهای امروزی نقش مهم آتشفشان و صاعقه را در پیدایش حیات اثبات کرد.

ابوالفضل کریمی: محققان با استفاده از تکنیک‌های مدرن توانستند نمونه‌های گازی "سوپ ماقبل تاریخ" را که در سال 1958 /1337 توسط استنلی میلر، استاد زیست‌شیمی دانشگاه کلمبیا تهیه شده بود، دوباره بازبینی کنند. آن‌ها مقادیر زیادی از اسیدهای آمینه را کشف کردند که عنصر پایه‌ای حیات است و با ترکیب شدن با یکدیگر می‌توانند پروتئین‌ها را شکل دهند.

به گزارش دیلی‌میل، پروفسور میلر برای اولین بار در سال 1953 /1332 این آزمایش مشهور را انجام داد و سعی کرد شرایط اتمسفر زمین را درست قبل از ظاهر شدن حیات روی کره زمین در 4 میلیارد سال قبل بازسازی کند.

با عبور دادن یک جرقه الکتریکی از میان مخلوطی از متان، آمونیاک، بخار آب و هیدروژن و شبیه‌سازی صاعقه‌، او توانست چند اسید آمینه ساده و دیگر ترکیبات آلی را تولید کند. اما سوپ ماقبل اولیه کمی رقیق‌ بود. این ترکیب شامل مقادیر زیادی از ترکیبات آلی نبود که بتواند منجر به تولید ساختارهای پیچیده مورد نیاز برای آغاز حیات روی کره زمین باشند.

به همین دلیل در آزمایش 1958، پروفسور میلر با اضافه کردن سولفید هیدروژن به ترکیب اولیه یک قدم مهم در این زمینه برداشت. سولفید هیدروژن یک گاز بسیار بدبو و سمی است که طی فوران آتشفشان‌ها آزاد می‌شود. اما نمونه‌های جدید سوپ ماقبل تاریخ که توسط پروفسور میلر در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک ساخته بود، تحلیل و بررسی نشد. پروفسور میلر فقط به طور تصادفی در اواخر زندگی خود وجود آن‌ها را ذکر کرد و دانشمندان نیز اندکی قبل از مرگ او در سال 2007 به اهمیت آن‌ها پی بردند.

نتایج به دست آمده از تحقیقی جدید روی این نمونه‌ها با استفاده از تکنیک‌های جدید که بیش از 1000 بار نسبت به تجهیزات زمان پروفسور میلر حساس‌تر هستند، چندی پیش در نشریه آکادمی ملی علوم به چاپ رسید. در این مطالعات مقادیر زیادی از ترکیبات آلی شامل 23 اسید آمینه آشکار شده است. تقریبا 20 اسید آمینه در زنجیره‌هایی به یکدیگر متصل شده و پروتئین‌هایی را برای تولید سلول‌ها و تمام ماشین‌های آلی موجودات زنده می‌سازند.

میزان اسیدهای آمینه بسیار بیش‌تر از مقادیری بود که در آزمایش سوپ ماقبل تاریخ پروفسور میلر و دو تحقیق بعدی تولید شده بود. دانشمندان هم‌چنین توانستند با استفاده از تکنیک‌های مدرن امروزی نتایج به دست آمده از بازبینی دوباره نمونه‌های اصلی که در سال 2008 /1387انجام شده بود بهبود ببخشند.

پروفسور جفری بادا از دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو، از شاگردان پروفسور میلر که این مطالعات را رهبری کرده ، در این باره گفت: «ما متوجه شدیم میزان اسیدهای آمینه تولیدشده در آزمایش‌های ما بسیار بیش‌تر از تمام آزمایش‌هایی است که توسط ملیر انجام شده بود.»

این یافته نه تنها نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در سال 2008 را بهبود می‌بخشد، بلکه تنوع ترکیباتی را نشان می‌دهد که می‌تواند با یک مخلوط گازی خاص تولید شود. این یافته‌ها این نظریه‌ را که آتشفشان‌ها نقش کلیدی در آغاز حیات داشته‌اند، تائید می‌کند. فوران آتشفشان‌ها منبع اصلی سولفید هیدروژن و تخلیه صاعقه‌ها را فراهم می‌کند و در سال‌هایی که زمین جوان‌تر بود، وقوع آن‌ها بسیار معمول‌تر از زمان فعلی بود.

پروفسور بادا هم‌چنین متوجه شد اسیدهای آمینه موجود در نمونه‌های پروفسور میلر شبیه به اسیدهای آمینه‌ای بودند که در شهاب‌سنگ‌ها یافت می‌شود و نشان می‌دهد که ممکن است فرآیندهای شامل سولیفد هیدروژن در سراسر منظومه شمسی پراکنده شده باشد.


خبرگزاري فارس: شاه اردن و وليعهد بحرين ضمن بررسي آخرين تحولات بحرين، راهكارهاي سركوب مردم انقلابي اين كشور را بررسي كردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رسمي اردن، "عبدالله دوم " شاه اردن در جريان ديدار با امير سلمان بن حمد آل خليفه وليعهد بحرين تمايل شديد عمان در برقراري آنچه كه ثبات و امنيت در بحرين نام گذاشته بود را اعلام كرد.

دو طرف در اين ديدار مناسبات ميان دو كشور برادر و اوضاع و تحولات اخير بحرين و منطقه را مورد بررسي و ارزيابي قرار دادند.

بر اساس اعلام خبرگزاري بترا وليعهد بحرين در اين ديدار آخرين تحولات بحرين را به اطلاع عبدالله رساند و از حمايت و پشتيباني پيگير اردن از امنيت و ثبات اين كشور تشكر و قدرداني كرد.

امير سلمان ديروز پنج‌شنبه براي انجام سفري دو روزه به اردن رفته بود، تحليلگران بر اين باورند كه اين سفر براي جلب كمك‌هاي منطقه‌اي بيشتر براي قلع و قمع مردم انقلابي اين كشور كه دولت از سركوب آنها ناتوان شده، اتفاق افتاده است.

مردم بحرين براي تاكيد دوباره بر مطالبات مشروع خود درخصوص لزوم اجراي اصلاحات سياسي ريشه‌اي، پايان دادن به سياست تبعيض‌آميز موجود و تكروي و فساد خاندان خليفه در اين كشور، تظاهرات "روز خشم " برگزار مي‌كنند.

حمايت تمام عيار اردن از حكام مستبد در بحرين در شرايطي است كه اين كشور در موضعي متناقض، ضمن حمايت از كشورهاي حمله كننده به ليبي به بهانه آزادسازي اين كشور از دست "معمر القذافي " قصد دارد تا كمك‌هاي لوجستيك براي نيروهاي آمريكايي و اروپايي به اين كشور ارسال كند.

جمعه 5 فروردين 1390برچسب:, :: 16:6 :: نويسنده : مهدی پارسا

کتاب «ارجنامه مرعشیان» دربردارنده گزیده مقالاتی در پاسداشت آیت‌الله مرعشی‌نجفی‌(ره) و فرزندش سید محمود مرعشی نجفی است که به تازگی چاپ شده است.

به گزارش خبرآنلاین از مرکز خبر حوزه، گزیده مقالاتی در پاسداشت آیت‌الله‌العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی‌نجفی‌(ره) و فرزندش حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی در کتابی تحت عنوان «ارجنامه مرعشیان» به چاپ رسیده است.

این مجموعه در دو بخش اصلی تدوین یافته که بخش اول به مقالاتی پیرامون شخصیت آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) و بخش دوم به مقالاتی در رابطه با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی‌نجفی پرداخته است.

برخی از موضوعات مقالات ارائه شده در این کتاب با محوریت جایگاه اخلاقی و معنوی آیت الله العظمی مرعشی نجفی شامل: «زیور دانشوران به قلم سید محمود مرعشی‌نجفی»، «کار نیکو ز مرعشی آید» به قلم عبدالحسین حایری، «نامه‌ای از آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی» اثر منوچهر صدوقی سها»، «دیدار دریا به قلم حسین علی‌زاده»، «خاطرات استاد مستوفی، اثر علی‌صادق‌زاده»، «آیت‌الله‌العظمی مرعشی به روایت عباس اقبال آشتیانی،‌اثر علی‌اکبر صفر»، «تلاش‌های اجتماعی آیت‌الله‌العظمی مرعشی به روایت اسناد، به قلم حمید سلیم گندمی»، «نگاهی به دریا از دور، اثر علی رفیعی علامرودشتی»، «سلوک عرفانی و اخلاقی آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) به قلم عبدالله اصفهانی» است.

در مقاله‌ای که با عنوان «نگاهی به دریا از دور» به قلم علی رفیعی نگاشته شده آمده است: حضرت آیت الله مرعشی‌نجفی‌(ره) دستور می‌داد، نابینایان شهر قم یا اطراف را دعوت به صرف شام یا نهار دعوت کنند و لی نگویند از جانب چه کسی است و آن وقت خود به پذیرایی از آنها می‌پرداخت و حتی کفش‌های آنها را در جلوی پایشان جفت می‌کرد، و آنها نمی‌دانستند که میزبانشان کیست.

در بخش دوم که به «ارجنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی‌نجفی» نام گرفته، مقالاتی در خصوص تولیت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی به خوانندگان ارائه می‌دهند.

در قسمتی از مقاله «باغبان بوستان معرفت و فضیلت به قلم غلام‌رضا گلی زواره در این بخش عنوان شده است: حجت‌الاسلام والمسلمین مرعشی، از زمان تولیت و بدو تاسیس کتابخانه، تمام توان خود را برای فراهم ساختن منابع و مراجع به کار برده و برای این منظور، مسافرت‌های زیادی به داخل و خارج از کشور نموده است. وی برای جمع‌آوری کتب خطی به بیش از بیست کشور سفر نموده است که ره‌آورد این سفرها هزاران فیلم، میکرو فیلم، کتب خطی و چاپی و هزاران جلد کتاب به زبان‌های گوناگون جهان درباره اسلام بوده است تنها در یک سفر که به حیدرآباد هندوستان داشتند تعداد سیزده جلد کتاب خطی و چاپی نفیس را تهیه کردند.



خبرگزاري فارس: سخنان چند روز پيش دبير كل حزب‌الله لبنان درباره انقلاب‌ كشورهاي منطقه خشم مقامات بحرين را برانگيخت.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه "وطن " چاپ آمريكا، "خالد بن احمد "وزير خارجه بحرين در واكنش به سخنان اخير "سيد حسن نصرالله " دبير كل حزب‌الله لبنان درباره انقلاب‌هاي منطقه از جمله بحرين گفت كه درخواست مي‌كنيم كسي به ما اقدام سياسي و اينكه مخالفان چه كساني هستند را ياد ندهد.

دبير كل حزب‌الله لبنان در سخنراني اخير خود به تظاهرات مسالمت‌آميز در كشورهاي منطقه از جمله در بحرين اشاره كرد و گفت: " حتي يك خودرو نيز در تظاهرات مردم بحرين آتش نگرفت و يك شيشه نيز شكسته نشد اما نيروهاي كشورهاي عربي به بحرين سرازير شدند و مردم را سركوب كردند نظام بحرين وارد بيمارستان‌ها شد و حتي به منازل سران معترضان حمله كرد. اين همان شيوه اسرائيلي‌ها است و اسرائيلي‌ها خانه‌هاي مردم را تخريب مي‌كند و نيروهاي بحريني نيز همين كار را مي‌كنند، آنها حتي ميدان لؤلؤه را با خاك يكسان كردند. "

وزير امور خارجه بحرين كه واكنش به سخنان دبير كل حزب‌الله لبنان را در مصاحبه با شبكه العربيه [وابسته به عربستان سعودي] مطرح مي‌كرد، افزود: صحبت‌هاي نصرالله مملو از دروغ بود و وي گفت كه ارتش وارد عمل شد و مردم را كشت، نصرالله اين سخنان را از كجا آورد در حالي كه ما دولتي هستيم كه به مردم خود احترام مي‌گذاريم. صحبت‌هاي نصرالله جنايتي در قبال بحرين به شمار مي‌آيد.

تظاهرات مردم بحرين در اعتراض به حكومت مركزي از 14 فوريه ماه گذشته آغاز شد اما رژيم حاكم بر بحرين با سركوب اين تظاهرات باعث گسترده‌تر شدن آن شد. با گسترش اعتراضات، عربستان سعودي نيروهاي خود را به بحرين اعزام كرد و سركوب‌گري‌ها عليه مردم اين كشور با شدت بيشتري ادامه يافت.

بر اساس آخرين آمارها، در تظاهرات مردم اين كشور دست‌كم 16 نفر كشته و صدها نفر ديگر زخمي شده‌اند.

اين در حالي است كه يكي از نمايندگان سابق پارلمان بحرين از ناپديد شدن بيش از صد نفر در اين كشور خبر داده است.

پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : مهدی پارسا

آیا می دانید که عسل یک واژه ی عربی است و فارسی آن انگبین می باشد؟

آیا می دانیدخورشید سیصد و سی هزار و سیصد و سی مرتبه از زمین بزرگ تر است؟

آیا می دانید به طور میانگین هرفرد 1140 بار در سال تلفن می زند؟

آیا می دانید بالابردن گاو از پله امکان دارد امپائین آوردن آن غیر ممکن است؟

آیا می دانید با پیشرفت علم هنوز برای دانشمندان ساختن عسل کشف نشده است؟

آیا می دانید انرژی که خورشید در مدت یک ثانیه تولید می کند برای برای مصرف 1 میلیون زمین کافی است؟

آیا می دانید که سریع ترین عضله بدن انسان زبان است؟

آیا می دانید مایع موجود در نارگیل نارس را می توان به عنوان پلاسما استفاده کرد؟

آیا می دانید رئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی است؟

آیا می دانید معنی لغت کانادا به زبان سرخ پوستی یعنی روستای بزرگ؟

آیا میدانید 43% دانشمندان ناسا ایرانی هستند؟

پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, :: 14:5 :: نويسنده : مهدی پارسا

اهرم غول پیكر مصر از قدیمی ترین عجایب هفتگانه است البته این تنها بنایی است كه در میان عجایب هفتگانه تا به امروز باقی مانده است. زمانی كه این هرم ساخته شد بلندترین ساختمان جهان در آن زمان محسوب می شدو این رتبه را تا ٤٠٠٠سال حفظ كرد. پادشاهان مصر باستان را فراعنه می نامیدند.یكی از این پادشاهان خفو بود. در حدود ٢٥٨٠سال قبل از میلاد مسیح این هرم بزرگ را برای محل دفن یاهمان آرامگاه فرعون ساخته اند.
خفو همان فرمانروایی است كه یونانی ها اوراخئوپس می نامیدند.
وپس از مدتی پسر ونوه ی خفو نیز برای خود هرم هایی را ساختند البته در اطراف ودر مجاورت این سه هرم چند هرم كوچك نیز بنا شده اند كه این هرم ها مطعلق به درباریان وملكه ها بوده است.
مصریان باستان اعتقاد داشته اند كه انسان پس از مرگ دوباره زنده می شود وبه همین خاطر در اطراف جسد مومیایی شده ی مردگان خود موادغذایی ووسایل دفایی و... رابه همراه آن ها دفن می كردن واهرام مصر نیز برای حفاظت ازجسد خفو و فراعنه ی دیگر ساخته شده است.
اهرام مصر از سه هرم بزرگ تشكیل شده است كه دركنار آنها هرم های كوچكی نیز وجود دارند.وقتی ما اهرام مصر را از نزدیك می بینیم هرم وسطی از همه بزرگتر به نظر می رسد ولی این اشتباه است زیرا كه هرم وسط چون روی زمین مرتفع تری بنا شده است بزرگ تر به نظر می رسد.ولی در اصل هرم خفو كه سمت چپ هرم وسط قراردارد از همه بزرگتر است .
هرم ها درگورستانی قدیمی در جیزه واقع شده اند. گروهی از باستان شناسان عقیده دارند كه ٠٠٠/١٠٠ كارگر به مدت بیست وسه سال كاركردند ودر این هرم بیش از دوملیون نیم سنگ به كار رفته كه وزن آن ها از٥/ ٢تن تا چهل تن وزن دارد را بنا كرده اند. یكی از طریقه هایی كه احتمال دارد مصریان باستان سنگ های غول پیكر را حمل می كردند شیوه ی غلطاندن و بلند كردن است
یكی از دانشمندان اتریشی به نام آقای پروفسر دكتر اسكارریدل برای این معما راه حلی پیشنهاد كرده است او می گوید كه مصریان برای حمل این سنگ ها دور هم جمع می شدند و با نیروی خود و به وسی له ی اهرم هایی این سنگ ها را می غلتاندندودر این باره نظر های بسیاری وجود دارد بعضی از باستان شناسان عقیده دارند كه این سنگ ها را با استفاده از سطوح شیبدار ماسه ای به بالای هرم ها می بردند.
وعده ای از باستان شناسان عقیده دارند كه مصریان از داروهای نیروزای قوی استفاده می كردند وبه وسیله ی آنها این سنگ ها را به بالا می بردند .

اهرام مصر از هر نظر چه از نظر معماری وموقعیت جغرافیایی در محل مناسبی قرار دارد.
-هرم به گونه ای ساخته شده است كه به چهار جهت اصلی مشرف است

-خط مداری كه از روی جیزه می گذرد دقیقا خشكی ها وآب های روی كره ی زمین را دقیقا نصف می كندوهرم در چنین نقطه ای از نصف النهار ساخته شده است .

-فاصله ی میان مركز زمین تا هرم كاملا برابر است.
-اندازه ی سطحی چهارجانبی حرم دقیقا برابراست با ارتفاع هرم .

-نوك هرم بزرگ دقیقا شمال واطرافش نیز طول استوا را تمثیل می نمایند.

تمامی این محاسبات بیان گر آن است كه اهرام مصر با اندازگیری های دقیق ریاضی ونجومی همراه است كه نشان می دهد درآن زمان مصریان از نظر معماری بسیار پیشرفته بوده اند

پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, :: 14:4 :: نويسنده : مهدی پارسا

1. جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

2. تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای 15 برای تقلب به زندان فرستاده می شوند.

4. مشاهده فیلم های کاراته ای تا سال 79 در عراق ممنوع بود.

5. در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

6. در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.

7. در دانمارک روشن کردن ماشین قبل از چک مردن اینکه بچه ای زیر آن خوابیده است یا نه، ممنوع است.

8. در تایلند انداختن آدامس جویده شده تا 500 دلار جریمه دارد.

9. در سال 1888 در بریتانیا قانونی تصویب شده که دوچرخه سواران را موظف می کرد تا زمان رد شدن ماشین از کنارشان، زنگ دوچرخه هایشان را بطور پیوسته به صدا درآورند.

10. در قرن 16 و 17 میلادی نوشیدن قهوه در ترکیه ممنوع بود و اگر کسی در حین خوردن قهوه دستگیر می شدن، به اعدام محکوم می شد.


12. تا سال 1984، بلژیکی ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون بطور رندوم انتخاب کنند.

13. در برمه دسترسی به اینترنت غیر قانونی است. اگر فردی با اتهام داشتن مودم دستگیر شود، به زندان محکوم می شود.

14. اتریش اولین کشوری بود که مجازات مرگ را در سال 1787 حذف کرد.

15. در انگلستان، سر لاشه هر نهنگی که پیدا شود متعلق به پادشاه اشت و دم آن متعلق به ملکه.

16. در فرانسه صدا زدن خوک با نام ناپلئون ممنوع است.

17. در ویکتوریای استرالیا، تنها متخصصان برق اجازه تعویض لامپ برق را دارند.

18. در انگلستان چسباندن برعکس تمبر حاوی عکس ملکه، نشانگر خیانت و پیمان شکنی با سلطنت است.

19. در ورمونت، زنان تنها با اجازه کتبی همسرانشان حق استفاده از دندان مصنوعی را دارند.

20. در واشنگتون، وانمود کردن به داشتن خانواده پولدار ممنوع است.

21. در میامی آمریکا، تقلید کردن رفتار جانواران ممنوع است.

22. زمانی در کشور سوئیس، محکم بستن در خودرو جرم به حساب می آمد.

23. در روآتای ایتالیا، عبور افراد غیر مسیحی از 20 متری کلیسا ممنوع است. اما عبور بزرگراهی از فاصله 15 متری کلیسای آن منطقه موجب دردسر پلیس شده بود، زیرا امکان توقف حودرو ها در آن منطقه بزرگران برای چک کردن مسیحی بودن یا نبودن شان وجود نداشت.

24. در سوئیس داشتن یک پناهگاه برای شهروند الزامی است.

پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : مهدی پارسا

پیشکشی عیدانه رییس جمهوری ترکمنستان به رییس جمهوری ایران به مشهد رسید.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: هدیه نوروزی رییس جمهوری ترکمنستان شامل هزار تن آرد است که 28 اسفند از ایستگاه راه آهن عشق آباد بارگیری شد و امروز در مراسمی با حضور سرکنسول ترکمنستان و جمعی از مسئولان خراسان رضوی به سیلوی مشهد تحویل داده شد.

عباس نیاوند افزود: مردم ترکمنستان مانند ایرانیان ، نوروز را به عنوان جشن باستانی و آغاز زندگی دوباره در سالی جدید جشن می گیرند و برای نشان دادن ارادت خالصانه خویش به دوستانی صمیمی ، آرد و نان هدیه می دهند.

وی تاکید کرد:کشور ترکمنستان در تعاملات اقتصادی نقش مهمی در منطقه دارد و جمهوری اسلامی نیز به عنوان پل ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و کریدور شرق و غرب ، تسهیل کننده روابط اقتصادی در این منطقه مهم و راهبردی است.

سرکنسول ترکمنستان در مشهد نیز در این مراسم روابط ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران را دیرینه ، عمیق و رو به گسترش دانست و گفت : هدیه قربان قلی بردی اف رییس جمهوری ترکمنستان به رییس جمهوری اسلامی ایران ، نشانگر حسن همجواری و همکارهای نزدیک و گسترده دو ملت ایران و ترکمنستان در قرون متمادی است.

همرا توگالاکوف افزود : رسم هدیه دادن یک سنت کهن و دارای ریشه های الهی و معنوی است و دولت ترکمنستان برای عمق بخشیدن به روابط دوستانه با ایران این هدیه را به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشکش کرده است.

وی گفت: با هدایت روسای جمهوری ترکمنستان و ایران ، روابط همه جانبه بین 2 کشور همسایه بیش از پیش گسترش یافته است.

پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, :: 12:39 :: نويسنده : مهدی پارسا

دانشمندان متوجه شدند دعا کردن می‌تواند به افرادی که نمی‌توانند خشم خود را کنترل کنند یا با کوچک‌ترین مشکلی از حالت طبیعی خارج شده و برافروخته می‌شوند، کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهد حتی یک دعای سریع و بی سر و صدا می‌تواند به انسان‌ها در کنترل خشم کمک کند و این حالت هم برای مذهبی‌ها و هم غیر مذهبی‌ها صادق است.
براد بوشمن از دانشگاه اوهایو استیت در این باره گفت: مردم معمولا در زمانی که دچار احساسات منفی از جمله خشم می‌شوند به دعا کردن روی می‌آورند. ما متوجه شدیم دعا کردن واقعا می‌تواند به انسان‌ها در کنترل احساسات منفی کمک کند. احتمالا با این کار دید آن‌ها نسبت به رویدادهایی که باعث خشم آن‌ها می‌شود تغییر می‌کند و به این ترتیب آن‌ها کم‌تر با احساسات شخصی خود با این موضوعات برخورد می‌کنند.
پروفسور بوشام در این باره گفت: این تحقیقات برای اولین بار تاثیر دعا کردن را روی خشم و پرخاشگری بررسی می‌کرد.
در یک تحقیق، دانشجویان آمریکایی پرسشنامه‌ای را پر کردند که میزان احساسات مختلف آن‌ها را در مواقع خشم و افسردگی بررسی می‌کرد.
سپس از آن‌ها خواسته شد در مورد یک رویداد که آن‌ها را واقعا عصبانی کرده بود مطلب کوتاهی بنویسند. سپس به این افراد گفته شد که نوشته آن‌ها به فرد دیگری برای ارزیابی کردن داده می‌شود که آن‌ها تا کنون او را ملاقات نکرده‌اند.
این در حالی است که در واقع چنین فردی وجود نداشت و به تمام شرکت کنندگان در این تحقیق اعلام شد نوشته آن‌ها بدترین مطلبی بود که آن فرد در زندگی خود خوانده بود.
بعد از عصبانی کردن این شرکت کنندگان با این روش، محققان به همه آن‌ها روزنامه‌ای را دادند که حاوی داستان زندگی یک دانشجوی مبتلا به سرطان بود.
سپس از همه این افراد خواسته شد زندگی فرد مبتلا به سرطان و مشکلات او را در ذهن خود تصور کرده و به آن فکر کنند. بعد از این کار به طور اتفاقی این شرکت کنندگان انتخاب شده و از آن‌ها خواسته شد پنج دقیقه برای آن دانشجو دعا کنند.
در انتها محققان باز هم میزان احساسات هر کدام از این دانشجویان از جمله خشم آن‌ها را اندازه گیری کردند. همان طور که انتظار می‌رفت میزان خشم هر کدام از این افراد بالاتر از حالت قبل بود، اما دانشمندان متوجه شدند میزان خشم در افرادی که برای دانشجوی مبتلا به سرطان دعا کرده بودند بسیار کم‌تر از دیگران بود.
پروفسور بوشام در این باره گفت: ما با انجام این مطالعه و تحقیقات مشابه متوجه شدیم تاثیر دعا کردن در پائین آوردن احساس خشم انسان‌ها بسیار زیاد است.

ریان برمر از دانشگاه میشیگان در این باره گفت: زمانی که انسان‌ها با خشم روبه رو می‌شوند، شاید بهتر باشد به این توصیه عمل کنند و برای دشمن خود یا فردی که نسبت به او احساس مثبت ندارید دعا کنند. تحقیقات نشان می‌دهد با این کار مردم راحت‌تر می‌توانند با احساسات منفی خود کنار بیایند و خشم خود را کنترل کنند. محققان متوجه شدند دعا خواندن و ارتباط با خداوند روی قسمت‌هایی از مغز انسان‌ها اثر می‌گذارد که ارتباط زیادی با کنترل شخصی دارد. این موضوع که افراد مذهبی‌تر توانایی بیش‌تری در کنترل خودشان دارد می‌تواند توضیح دهنده این موضوع باشد که چرا معتقدان به دین کم‌تر از دیگران دست به رفتارهای خشونت‌آمیز می‌زنند و توانایی بهتری در مواجه شدن با مشکلات دارند.




'عبدالله گل' رييس جمهوري تركيه روز چهارشنبه در خصوص ادعاي احتمال سرايت ناآراميهاي خاورميانه و آفريقا به ايران گفت: ايران با تاريخ تمدن و فرهنگ عميق خود قدرتمندترين كشور منطقه است و ساختار سياسي بسيار متفاوتي با كشورهاي دچار آشوب دارد.

به گزارش ايرنا، عبدالله گل اين مطلب را در فرودگاه استانبول و پيش از حركت به گانا در پاسخ به اين سووال كه، 'تحليل هايي در رسانه ها و محافل سياسي در خصوص احتمال تاثير دومينو شروع شده در منطقه به ايران و اينكه آخرين حلقه اين ناآراميها ايران است'، عنوان كرد.

وي گفت: 'نمي تواند چنين چيزي را تاييد كند، چرا كه ايران قدرتمند ترين كشور منطقه است. تاريخ، فرهنگ و تمدن بزرگي دارد. داراي علم و ساختار ويژه و متفاوتي است و نبايد فراموش كرد در حالي كه در 30 و 40 سال گذشته در آفريقا يك نفر بر سر قدرت بود، در ايران انتخابات زيادي برگزار شده و حداقل 6 - 5 رييس جمهور در ايران انتخاب شدند.

وي با تاكيد بر اين كه ايران بسيار متفاوت تر از آن است كه برخي مي پندارند، به برخي كساني كه قصد دارند به بحرانهاي فعلي در منطقه رنگ و لعاب درگيري هاي مذهبي بدهند، اشاره كرد و افزود: مهمترين مساله اين است كه دنياي اسلام نبايد به سوي درگيري مذهبي كشانده شود. كساني كه چنين بي بصيرتي از خود نشان دهند هم مردم خود را به خطر انداخته و هم منابع خود را از بين خواهند برد. لذا براين باورم كه هيچگاه چنين بي بصيرتي نشان داده نخواهد شد. تمامي كشورها و تمامي رهبران به اندازه كافي از تاريخ درس عبرت گرفته اند.

عبدالله گل امروز در راس هياتي براي انجام يك سفر دوره اي به كشورهاي گانا و گابن عازم اين كشورها شد.

پیوندهای روزانه