می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:55 :: نويسنده : مهدی پارسا

شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 22:44 :: نويسنده : مهدی پارسا

شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 21:58 :: نويسنده : مهدی پارسا
چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:34 :: نويسنده : مهدی پارسا

همیشه نزدیک انتخابات که میشه خیلی ازنخبگان سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی حتی هنری و ورزشی احساس تکلیف میکنن که وجودشون یرای شهر و دیار و کشور مفیده ! اما تا حالا از خودشون پرسیدن که با این احساس تکلیف چند هزار نفر و شاید چند میلیون نفر ممکنه بخاطر عدم کارائی این چهره ها ضربه شدید بخورن؟! نمیدونم ،شاید، یعنی حتماً فکر کردن و تصمیم گرفتن دیگه! خب حالا از این اساتید که بگذریم یه سری هوادار و سایت طرفدار این حضرات هستن که الان منظور من اینها و زیر مجموعشونه که حسابی هم احساس خطر و احساس تکلیف میکنن!، من هر روز سایتهای خبری و تحلیلی رو نگاه میکنم واقعاً تاسف میخورم به حال مردم کشورم که برخی از این سایتها و خبرگزاریها چه اصلاح طلب چه اصول گرا و چه چپ چه راست ، فرقی نمیکنه ، تهمتهایی رو به هم میزنن که اگه پیگیری بشه مجازات سنگینی داره! ای کاش ما هم همونجور که هیجان دموکراسی رو یادگرفتیم اینو هم یاد میگرفتیم که کاندیدامونو تبلیغ کنیم و از کارائیش بگیم نه اینکه رقیباشو به زیر پامون بکشیم و له کنیم با یه مشت دروغ و تهمت! کاش یکی بود اینها رو مجازات میکرد آدم وقتی غصه دار تر میشه که کسانی که دم از اسلام و اسلام گرائی میزنن توی این زمینه پیشرو هستن جالب اینکه از هیچ ترفندی هم فروگذار نیستن!! تیترهای جنجالی ، بزرگنمائی غیر اخلاقی ، حرفهای گزیده شده و... بخدا اینها عقوبت داره بخدا شارلاتانیسم خبریه ! امیدوارم که اصلاح بشن همشون ،

وآخرین حرفم : بهتره بجای بازی کردن با آبروی افراد بشینید یه چند دست پلی استیشن بازی کنید خودتونو تخلیه کنید

والسلام

یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 22:43 :: نويسنده : مهدی پارسا
يارو نشسته بوده پشت بنز آخرين سيستم، داشته صد و هشتاد تا تو اتوبان ميرفته،يهو ميبينه یک موتور گازی ازش جلو زد!خيلی شاكی ميشه، پا رو ميگذاره رو گاز، با سرعت دويست از بغل موتوره رد ميشه. یک مدت واسه خودش خوش و خرم ميره، يهو ميبينه موتور گازيه غيييييژ ازش جلو زد

ديگه پاک قاطی می کنه با دويست و چهل تا از موتوره جلو ميزنه
همينجور داشته با آخرين سرعت ميرفته، يهو ميبينه، موتور گازيه مثل تير از بغلش رد شد

طرف كم مياره، ميزنه كنار به موتوريه هم علامت ميده . خلاصه دوتایی واميستن كنار اتوبان، يارو پياده ميشه، ميره جلو موتوريه، ميگه: آقا ! من مخلصتم، فقط بگو چطور با اين موتور گازی روی ما رو کم کردی؟!
:موتوريه با رنگ پريده، نفس زنان ميگه
والله ... داداش... خدا پدرت رو بيامرزه وایستادی!...کش شلوارم گیر کرده به آیینه بغلت

نتیجه اخلاقی
اگه می بینید بعضی ها در کمال بی استعدادی پیشرفت های قابل ملاحظه ای دارند
ببینید کش شلوارشان! به کدام مدیر گیر کرده


پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, :: 19:27 :: نويسنده : مهدی پارسا

صهیون به چه معناست و چرا این جنبش با عنوان صهیونیسم خوانده می‌شود؟ چه تفاوتی در میان طرفداران صهیونیسم وجود دارد؟ آیا تمام نحله‌های صهیونیستی دارای ریشه مذهبی هستند؟ صهیونیسم سیاسی که بنیانگذار آن را تئودور هرتصل می‌نامند چیست و چه تأثیری در شکل‌گیری دولت غاصب اسرائیل داشته است؟امروزه صهیونیسم لغتی آشنا در ادبیات سیاسی است. رژیم اشغالگر اسرائیل بر پایه ایدئولوژی صهیوینستی شکل گرفته است و نژادپرستی رایج در میان اسرائیلی‌ها نیز ریشه در همین مکتب دارد. صهیونیسم به صورت کلی به معنای بازگشت یهودیان به سرزمین موعود است. اما صهیون به چه معناست و چرا این جنبش با عنوان مصهیونیسم خوانده می‌شود؟ چه تفاوتی در میان طرفداران صهیوینسم وجود دارد؟ آیا تمام نحله‌های صهیونیستی دارای ریشه مذهبی هستند؟ صهیونیسم سیاسی که بنیانگذار آن را تئودور هرتصل می‌نامند چیست و چه تأثیری در شکل‌گیری دولت غاصب اسرائیل داشته است؟

نگاهی مختصر به صهیوینسم و شعب مختلف آن

صهيون، درزبان عبري، به معناي پُرآفتاب و نيزنام كوهي در جنوب غربي بيت‌المقدس است. كوه صهيون، زادگاه و آرامگاه داود پيامبر عليه ‏السلام و جايگاه سليمان عليه ‏السلام بود. گاه اين واژه نزد يهوديان، به معناي شهر قدس، شهر برگزيده و شهر مقدس آسماني به كار مي‌‏رود؛ ولي در متون ديني يهود، صهيون، اشاره به آرمان و آرزوي ملت يهود براي بازگشت به سرزمين داود عليه ‏السلام و سليمان عليه ‏السلام و تجديد دولت يهود دارد. به ديگر سخن، صهيون براي يهود، سمبل رهايي از ظلم، تشكيل حكومت مستقل و فرمان‏روايي بر جهان است و ازاين رو، يهوديان خود را فرزندان صهيون مي ‏دانند

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 29 مهر 1391برچسب:, :: 23:37 :: نويسنده : مهدی پارسا
 سعی در ناتمام گذاردن دولت احمدی نژاد نه اقدامی جدید که قریب ۷ سال است از سوی برخی از سیاسیون دنبال شده است. این هدف گذاری در طول این سالها با رفتارهای گوناگون و در  
قالب های مختلف اما با یک هدف همواره پیگیری شده است.  با بروز برخی از بی تدبیری ها در مدیریت اقتصادی دولت این تلاش ها بیشتر نیز شده است. اگر انتخابات نیز برگزار شده همین افراد با تلاش خود سعی داشته اند تا با وسیله آرای عمومی، احمدی نژاد را پایان یافته اعلام کنند و وقتی هم که نتوانسته اند از این مسیر به هدف نائل شوند، از طریق کودتای انتخاباتی یا براندازی سعی نمودند تا نظام و مردمی که به دولت اعتماد نمودند را نیز مورد هدف قرار داده و اساس را لگد مال نمایند.
 
این حقیقت روشن است که برای آنان نه شخص احمدی نژاد که آرمانی که زمانی وی آن را نمایندگی می کرد مورد بغض و کینه قرار داشته و به دلیل آنکه این آرمان بار دیگر نتواند سر بر آورده و برای همیشه به فراموشی سپرده شود، اینک به صورت گسترده تر ناتمام ماندن دولت را در دستور کار خود قرار داده اند. در این مسیر به چند گزاره زیر دقت کنیم: اول آنکه جمعی از وزرای سابق دولت در نامه ای به محضر رهبری انقلاب اسلامی خواستار تشکیل ستاد فرا قوه ای برای تدبیر امور اقتصادی می شوند.
 
دوم آنکه فاطمه هاشمی در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و جلوگیری از ادامه یافتن دولت کنونی می شود. سوم آنکه طرح مجدد سوال از احمدی نژاد در صحن مجلس برخلاف دوره هشتم- با سرعت و بدون فوت وقت - به حد نصاب امضا رسیده و بلافاصله اعلام وصول می شود. چهارم آنکه یک روز پس از اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور یکی از سران قوا در جلسه ای از تدبیر امام راحل و مجلس شورای اسلامی وقت در بررسی عدم کفایت سیاسی بنی صدر تقدیر کرده واعلام نموده که این اقدام باعث پیروزی های جنگ شد.
 
پنجم انکه احمد توکلی در مصاحبه با یک روزنامه وابسته به جریان فتنه اعلام می دارد که: دوره آقای احمدی نژاد سپری شده و ادامه صدارتش مثبت نیست. وی البته در ادامه دلیل عدم بررسی عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد در مجلس را نامساعد بودن و عدم اجماع کافی سیاسی در این راستا ارزیابی می کند و اعلام می دارد که: «باید در مورد این مسئله، یک اجماع نسبی در ارکان تصمیم گیری از مجلس گرفته تا نهادهای دیگر اتفاق بیفتد که هنوز رخ نداده است.»
 
وی در مصاحبه دیگری نیز اعلام می کند که نمایندگانی هم که مخالف سوال از رئیس جمهور اند باید به جای آن علیه احمدی نژاد به قوه قضائیه شکایت برند. شاید عبارت اخری این کلام ، بررسی عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور در دستگاه قضایی است.
 
اما واقعیت ماجرا چیست؟ به راستی چرا این همه تذکرات رهبری مبنی بر هوشیاری مسئولان و عدم متلاطم سازی  فضای سیاسی توسط آنان، ضرورت همدلی و هم زبانی آنان با یکدیگر ملاحظه نمی شود؟: «این ثبات و آرامش را باید قدر بدانیم. ملت قدر می دانند. من که به شما عرض می کنم، در واقع خطابم به کسانى است که می خواهند قدرنشناسى کنند در مقابل این ثباتى که وجود دارد؛ آن کسانى که با حرکات خود، با اعمال نادرست خود، با کج‌تابى‌هاى خود سعى می کنند این ثبات و آرامش را، این استقرار را، این طمأنینه و ثبات را در کشور به هم بزنند. البته مسئولین کشور، با تدبیر، حواسشان هست؛ من هم تأکید می کنم؛ هم به مسئولین قوه‌ مجریه، هم به مسئولین قوه‌ مقننه، هم به مسئولین قوه‌ قضائیه، که مراقب باشند بدخواهان و دشمنان با توطئه‌ خود نتوانند این آرامشى را که در سطح کشور وجود دارد - که نشانه‌ بزرگترین اقتدار این ملت است، که می تواند همه‌ خیرات را به طرف آنها جلب کند - به هم بزنند... سفارش ما بیشتر به مسئولین است، به سیاستمداران است، به مدیران گوناگون است؛ مراقب باشند دشمن نتواند این آرامش و استقرار و طمأنینه‌اى را که به فضل الهى در کشور وجود دارد و دشمن سعى کرده این را به هم بزند و نتوانسته، به هم بزند؛ سعى کنند این آرامش و استقرار را حفظ کنند؛ نگذارند تلاطم به وجود بیاید. گاهى یک حرف، گاهى یک عمل نسنجیده، گاهى یک اقدام نابجا، موجب تلاطم در محیط سیاسى میشود؛ باید خیلى مراقب باشند.»
 
چرا وقتی رهبری انقلاب اسلامی بارها به صورت موکد به سران قوا و مسئولین مساله اهتمام به وحدت و همبستگی را گوشزد می کنند بازهم هر کدام از آنان در رفتارهای خود عنان اختیار و تقوا را از کف داده و یکی از سیاست های رابین هودی آن یکی انتقاد کرده، دیگری او را به خاطر ایراد این سخنان به باد انتقاد گرفته، اولی اهتمام نشان می دهد که در بحبوحه غبار آلودگی فضا،‌دوباره مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داده و تا تذکری دریافت نکرده از قصد خود بر نمی گردد و بار دیگر... این حلقه همچنان به پیش می رود؟ «  از ناحيه‌ مسئولين كشور هم، آنها اتحاد لازم را با هم داشته باشند؛ همدلى داشته باشند، برنامه‌ريزى داشته باشند، مسئوليت‌شناسى و مسئوليت‌پذيرى داشته باشند، تقصيرها را گردن هم نيندازند، حدود قانون اساسى را نسبت به خودشان حفظ كنند. قانون اساسى ما نقص ندارد، كمبود ندارد. نقش مجلس معلوم است، نقش دولت معلوم است، نقش رئيس جمهور معلوم است، نقش قوه‌ى قضائيه معلوم است؛ هركدام وظائفى دارند، بايد به وظائفشان عمل كنند؛ با هم همدلى كنند، با هم همراهى كنند، با هم همزبانى كنند. «پس زبان همدلى خود ديگر است، همدلى از همزبانى بهتر است». به نظر می رسد که این تدبیر رهبری در حل معضلات – یعنی تزریق آرامش و ثبات بوسیله همدلی و همزبانی- تعارضات جدی با رفتارهای تند و بی منطق و احساسی دارد که می تواند حتی کشور را از حالت طمانینه و اقتدار خود دور نماید.
 
آیا مقابله با دولت در سال آخر از یکسو و نادیده انگاشتن تذکرات رهبری نمی تواند به تکمیل خواست دشمن در داخل منجر شود؟ وقتی امام خامنه ای در برهه ای فرمودند که اگر در زمان بنی صدر هم بصیرت عمومی به همین مقدار افزایش یافته بود می شد آن دوره را هم حتی با اتمام دوره بنی صدر به پایان رساند، آیا اینان احمدی نژاد را از بنی صدر هم خطر ناک تر می دانند یا آنقدر در ضیق گفتمانی گرفتار آمده اند که نمی خواهندبه هر صورت که شده اتفاق سال ۸۴ تکرار گردد؟ البته متأسفانه رئیس دولت دهم با رفتارهای خود بهانه به دست آنها می دهد و به نوعی خود تکمیل کننده این پازل می شود. 
 
آنچه قطعی است آنکه تدبیر دشمن ساقط سازی دولت و بی ثبات سازی داخل از طریق اعمال فشارهای گوناگون اقتصادی و سیاسی و امنیتی به مردم و نظام اسلامی است. تدبیر نظام هم رفع عیوب و  ادامه حرکت دولت دهم و اتمام قانونی آن در موعد مقرر و نیز حل مشکلات اقتصادی و رفع بی تدبیری ها در قوه اجرایی کشور است. افرادی که خود یا به واسطه رسانه های شان - به ویژه در دو قوه مجریه و مقننه-در صدد انجام طرح های تنش آفرین و بی حاصل اند باید اعلام کنند که در کدامیک از این دو سوی ماجرا قرار می گیرند؟

محمدسعید ذاکری

 

محمدنبی رودکی مشاور شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار داشت: حضور قالیباف در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری قطعی خواهد بود و به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حضور می‌یابد.

 
مشاور شهردار تهران با تأکید بر اینکه آقای قالیباف در دوره دهم ریاست‌جمهوری با اینکه در یک جلسه خصوصی در سال 87 اعلام نامزدی کرد اما سپس انصراف داد، تصریح کرد: وی به کارهای مهم و کلان پایتخت مشغول شد.

 
وی گفت که آقای قالیباف معتقد است روال قانونی این است که در موقع معین که به کارهای شهرداری لطمه وارد نشود حضور خود را اعلام خواهد کرد و وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

 
رودکی با تأکید بر اینکه قالیباف مرتب به ما می‌گوید کار شهرداری را زمین نمی‌گذارم و در اوایل سال آینده که زمان تبلیغات مجاز برای ریاست‌جمهوری است وارد کار می‌شوم.

 
برپایه این خبر شنیده‌های خبرنگار فارس حاکیست قالیباف قرار است دهه مبارک فجر استعفای خود را تقدیم کند.

یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 17:9 :: نويسنده : مهدی پارسا

فیلمی که باید دید ...

 

wdl.persiangig.com/pages/download/

یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 16:49 :: نويسنده : مهدی پارسا
بیلدربرگ يك سازمان جهاني سياست گذاري ماسونی است كه دو شاخه فرعی به نام لژ نیویورك و لژ منچستر دارد.

  به گزارش  جهان به نقل از مشرق، بیلدربرگ يك سازمان جهاني سياست گذاري ماسونی است كه با دو شاخه فرعی لژ نیویورك و لژ منچستر فعالیت می کند و ابزارهای قدرتمند مالي، نظامي و نفوذ لازم برای رسيدن به اهداف خود در مديريت اقتصاد و سياست جهان را در اختیار دارد. هدف اصلي این گروه، ايجاد يك دولت جهاني است كه تحت حكمراني يك طبقه ممتاز باشد. در این گزارش سعی داریم به نمایی کلی از این گروه پرنفوذ و پنهان کار بپردازیم.

برای مشاهده متن کامل به ادامطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 16:39 :: نويسنده : مهدی پارسا

به گزارش جهان به نقل از فارس، سالهاست هنگامی که بحث از همایش بیلدربرگ به میان می‌آید، ناخودآگاه کسانی که اخبار روز جهان را دنبال می‌کنند، ذهنشان متوجه نوعی مافیای قدرت می‌شود که تلاش می‌کنند مسیر رویدادهای جهان را تعیین کنند.

با این وجود، ناخودآگاه بودن این فرایند ذهنی نباید باعث فراموش شدن مستندات و مستدلاتی شود که صحت چنین گزاره‌ای را مورد تأیید قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، بحث تلاش شرکت‌کنندگان همایش مخوف بیلدربرگ برای اثرگذاری بر روند وقایع جهان، حاصل سالها کار روزنامه‌نگاری و تحقیقاتی گسترده است که از فعالیت‌های مخوف این گروه پرده برداشته‌اند.

برای خواندن متن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب ...

صوت سخنرانی امام خامنه ای در 14 خرداد91 در حرم امام خمینی (ره)

www.rajanews.com/detail.asp

چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 21:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

خدائیش دم دکتر جلیلی گرم با این دیپلماسی به جون خودم اگه همینجوری پیش بره سری بعد این خانم با چادر توی جلسات شرکت میکنه به این میگن دیپلماسی فرهنگی ایول به دکتر جلیلی

یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, :: 13:20 :: نويسنده : مهدی پارسا

دم خروستونو قبول کنیم یا قسم حضرت عباسو!!!!

مدونا خواننده کابالیستی و صهیونیست افراطی در آخرین اجرای کنسرت خود حمله به ایران و شروع جنگ با ایران را محکوم کرد !!!!
اینها جز عوامفریبی کاری بلد نیستند حالا ببینید با این کار چقدر طرفدار پیدا میکنه توی ایران که اکثراً ثبزک هستند

شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 21:3 :: نويسنده : مهدی پارسا

آفرین به غیرتتان که گل کاشتید تو دهنی محکمی به بدخواهان نظام مقدس و خونین ایران اسلامی زدید حاشا به غیرتتان درود بر قدومتان

برای دیدن عکسهای بیشتر بروی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 1:26 :: نويسنده : مهدی پارسا

از اینجا دانلود کنید

www.persiangig.com/pages/download/

 

جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, :: 15:30 :: نويسنده : مهدی پارسا

امروز 1390/11/14 رهبر معظم انقلاب در خطبه های نمازجمعه کمر امریکا و اسرائیل رو شکست و اقتدار پوشالی اونها را به سخره گرفت ایشان فرمودند همیشه میگویند " همه گزینه ها روی میز است " که با خنده و تمسخر نمازگذاران همراه بود با طعنه ای به حاکمان بحرین تلویحاً فرمودند که ما حاکمان بحرین رو هیچی حساب نمیکنیم که بخواهیم در بحرین دخالت کنیم اما در جنگ 33 روزه پشت سر حزب الله بودیم و هر کجای دنیا که حرکتی بر علیه اسرائیل باشد صراحتاً اعلام میکنیم که حمایت میکنیم خدایا سایه چنین رهبر مقتدر و شجاع رو تا انقلاب جهانی حضرت موعود مهدی صاحب الزمان بر سر ما و مسلمین جهان مستدام بدار و ما را از سربازان خالص ایشان قرار بده الهی آمین

ایران هسته ای: رمزی کلارک دادستان کل سابق امریکا در بیانیه ای تاکید کرد امریکا و اسراییل با کمک برخی هسته ای مخفی در ایران دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کنند.

این نخستین بار است که یک مقام بلند پایه دولت امریکا به چنین امری اعتراف می کند.

متن کامل فارسی و انگلیسی بیانیه کلارک در ادامه می آید.



ادامه مطلب ...

محمد رضا شهبازي: همان‌طور که استحضار دارید جناب آقای عماد افروغ در برنامه پارک ملت سخنانی گفت که باعث اعتراض شد و حتی خود ایشان هم اعتراض نمود، البته به اعتراض کنندگان. جناب دکتر افروغ در همین راستا توضیح نامه ای اعتراضی منتشر کرد و با ادبیاتی روشنفکرانه منتقدین را نواخت. از آنجا که این نامه فصل نوینی در ادبیات روشنفکری این مرز و بوم گشوده است، جمعی از روشنفکران هم سلک آقای افروغ نتوانستند خوشحالی خود را از این نامه مخفی کرده و لذا تقدیر نامه ای برای آقای افروغ فرستاده اند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 18:24 :: نويسنده : مهدی پارسا


گلشیفته فراهانی در مصاحبه با یک مجله مشهور فرانسوی، نفرت خود را از حجاب بیان کرده و امروز دست گلی دیگر به آب داد تا بگوید سرنوشت آزادی (لیبرالیسم) و سکولاریسم (جدایی دین از سیاست) چیزی جز نابودی ارزش ها نیست.


سایت اینترنتی مادام فیگارو madame.lefigaro عکس وی را کار کرده و در کامنت زیر آن آورده: حجاب در فرش قرمز هالیوود جایی ندارد و ... عکس توسط "ژان بابتیست موندینو" برای آکادمی "سزار و چومت" گرفته شده است.

چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 18:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

دانشمند و نخبه شهید مصطفی احمدی روشن متولد 1358 همدان تاریخ شهادت 1390 تهران

راهت ادامه دارد...

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:13 :: نويسنده : مهدی پارسا

وب سایت شبکه العربیه نوشت: ایرانیان در ارمنستان پول خوبى خرج مى کنند تا به مراد دل خود برسند.



به گزارش خبرآنلاین در این گزارش آمده: ایرانیان در ارمنستان لباس دلخواه مى پوشند، نوشیدنى مجاز و غیر مجاز مى نوشند، کنسرت هاى خوانندگان مورد علاقه خود را مى بینند، با آهنگهاى باب طبع خود به شیوه هاى مطلوب مى رقصند و با عزیزان مهاجر خویش دیده بوسى و درد دل و تبادل احساس مى کنند.

در این گزارش سخنگوی سفارت ایران در ایروان گفته است که مسافران ایرانى ایام نوروز به ارمنستان بیش از بیست هزار نفر برآورد می شوند. او گفته است: «معماری زیباى بناهای تاریخی و قیمتهای نسبتا مناسب عامل جذب ایرانیان به ارمنستان مى باشند.»

در این گزارش آمده آن گونه که خبرگزاری فرانسه به نقل از گزاشگر خود مى نویسد اغلب گردشگران نوروزى که به ارمنستان مى روند، زندگى خود را طى این مسافرت به گونه اى دیگر تجربه مى کنند. به عنوان مثال پسرهای ایرانی با پوشیدن شلوارهای جین و کت های چرم و دخترهای ایرانی با پوشیدن لباسهای غیر متعارف و شبیه کردن خود با الگوهای غربی به خواندن ترانه هایى می پردازند که در ایران ممنوع است.

طى یکى دو سال اخیر ارمنستان که کشوری مسیحی و نسبتاً آزاد است به جلب سرمایه هاى ایرانى از طریق توریسم و خرید املاک پرداخته است. ایرانیان اکنون بجز امارات، ترکیه، سوریه، و آذربایجان، جاى دیگرى را براى رهایى از محدودیت هاى درون کشورشان یافته اند. دولت ایران نیز ظاهراً با این یکى در حال حاضر مشکلات کمترى دارد.

قربانقلی بردی محمداف، هزار تن آرد به عنوان عیدی به همتای ایرانی​اش داده بود و امروز در بدو ورود به ایران، با مقابله به مثل میلیونی محمود احمدی​نژاد روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، رییس جمهور ترکمنستان که برای شرکت در جشن جهانی نوروز صبح امروز وارد تهران شد؛ هدیه رییس جمهور ایران را که یک فروند هواپیمای اسپورت دو نفره است، دریافت کرد. به این ترتیب او هزار تن آرد عیدی داد و یک هواپیما از احمدی​نژاد عیدی گرفت!

این هواپیما در کلاس LSA و از نوع هواپیمای 'پرنده آزاد' است و سومین هواپیما در دنیا در این کلاس پروازی به شمار می‌رود. قیمت هرنوع از این نوع هواپیما حدود 130 میلیون تومان است.

این در حالی است که هدیه نوروزی رییس جمهوری ترکمنستان شامل هزار تن آرد بود که 28 اسفند از ایستگاه راه آهن عشق آباد بارگیری شد و روز 4 فروردین در مراسمی با حضور سرکنسول ترکمنستان و جمعی از مسؤولان خراسان رضوی به سیلوی مشهد تحویل شد.

اما هواپیمای اهدایی به محمداف، برای استفاده شخصی، آموزشی، کنترل مرزها و کنترل ترافیک طراحی شده و سرعت پروازش هواپیما 250 تا 300 کیلومتر در ساعت و برد آن را 900 کیلومتر است.


واحد مرکزی خبر: روزنامه‌های صهیونیستی هاآرتص و یدیعوت احارونت با اشاره به تماس‌های مخفی و دور از انظار تل‌آویو – منامه، روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین را جدی خواندند.

به گزارش این روزنامه‌های صهیونیستی، وزیر امورخارجه بحرین شیخ خالد بن حمد آل خلیفه در دیدار از واشنگتن به مسئولین عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار کند.

بر اساس این گزارش، امروزه دیگر روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین برهیچ یک از کارشناسانی که اوضاع سیاسی منطقه و جهان را پیگیری می کنند، پوشیده نیست زیرا اعتراضات مسالمت آمیز اخیر مردم بحرین بسیاری از حقایق را در این باره برملا کرده است.

خالد بن حمد آل خلیفه وزیر امورخارجه بحرین در سفر دوره ای اخیر از منطقه و کشورهای مختلف جهان که با دیدار از ترکیه آغاز شد، مخفیانه از واشنگتن دیدار و اوضاع بحرانی بحرین را با مقامات امریکایی بررسی کرد تا از راهکارهای آنان درباره این بحران بهره گیرد.

علت بحران اخیر بحرین مخالفت رژیم با انجام اصلاحات و عدم پاسخگویی به درخواست های مشروع مردم و اعطای نقش به مردم در روند سیاسی کشور بود.

رژیم حاکم بر بحرین با اعتماد به سیاست دوگانه و نفاق ننگین آمریکایی در ادعایشان مبنی برحمایت از انقلاب‌های مردمی و فاش شدن این واقعیت که آنها فقط در صورت وجود منافعی از انقلاب‌ها حمایت می کنند، درمقابل درخواست های مردم مقاومت کردند.

وضعیت کنونی بحرین این واقعیت را آشکار کرد که آمریکایی‌ها به علت داشتن منافعی در بقای نظام بحرین از سرکوب اعتراضات مردمی و رد درخواست های مشروع آنها حمایت کردند.

روزنامه های صهیونیستی درخبری غافل‌گیر کننده، دیدار سری وزیر امورخارجه بحرین از مرکز جنبش دینی افراطی "حباد" متعلق به صهیونیست‌های افراطی در واشنگتن را افشا کردند.

به نوشته این روزنامه ها دراین دیدار همچنین هدی عزرا نونو سفیر یهودی بحرین درآمریکا به عنوان بنیانگذار روابط میان منامه و تل آویو از گذشته تاکنون حضور داشت.

دراین دیدار همچنین شماری از نمایندگان لابی بزرگ صهیونیستی در آمریکا و اعضای بارز سازمان افراطی "ایپاک" و کمیته یهودیان آمریکا و سازمان "بنی بریت" و شمار دیگری از شخصیت‌های متنفذ یهودی در واشنگتن حضور داشتند.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از وزیر خارجه بحرین نوشتند: همگان باید بدانند که اسرائیل دارای موجودیت تاریخی در منطقه خاورمیانه است و این رژیم در منطقه حضور دارد و تا ابد همواره حضور خواهد داشت.

براساس گزارش این رسانه‌ها، پس از اصرار وزیر خارجه بحرین بر ضرورت دیدار با مقامات عالی رتبه صهیونیست، جهت هماهنگی درباره استفاده از تجربه آنها در سرکوب انتفاضه فلسطینی‌ها، با برگزاری نشستی با آنها خواستار دستیابی به تجربیات طرف اسرائیلی برای سرکوب اعتراض مسالمت آمیز مردم بی دفاع بحرین شد.

گفتنی است، مقامات بحرینی با استفاده از سکوت رسانه‌های بین‌المللی و سایر کشورهای مسلمان، درحاشیه بسیاری از کنفرانس‌های بین المللی با صهیونیست ها دیدار می کنند.

برخورد مقامات بحرینی با اعتراضات مردمی جهت اصلاح ریشه‌ای قانون اساسی، به استفاده از ورود نیروهای عربستانی تحت پوشش نیروهای سپر جزیره شده است.

لازم به ذکر است که با وجود ابهامات فراوان درباره پارلمان سابق رژیم بحرین، اما مهم ترین خواسته این پارلمان نیم‌بند هم لغو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود که خاندان حاکم بحرین درصدد برقراری آن بود.

نظام بحرین خواستار ایجاد اتحادی منطقه‌ای با حضور رژیم صهیونیستی بود. علاوه بر این رژیم صهیونیستی و بحرین در سال 2006 توافق نامه تجارت آزاد را امضا کرده بودند.

 پیش از این یکی از مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز تاسف از بروز انقلاب‌ها و اعتراضات مردمی در کشورهای عربی، به خصوص بحرین، عربستان و امارات متحده عربی از وجود روابط مستحکم سیاسی و امنیتی خبر داده بود که در طول سال‌های گذشته جریان داشته است.

یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : مهدی پارسا

تظاهرات میلیونی مخالفان دولت انگلیس، علیه سیاست های اقتصادی و جنگ طلبانه این کشور، دیروز اوضاع پایتخت انگلیس را متشنج کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، صدها هزار تظاهرکننده از ساعت یازده به وقت محلی ازحاشیه رودخانه تایمز لندن تظاهرات ضد دولتی خود را اغاز و پس از تجمع در مقابل پارلمان انگلیس، در خیابان های اصلی لندن راهپیمایی کردند.

در این تظاهرات که در اعتراض به قطع بودجه های دولتی ، افزایش بیکاری و سیاست های جنگ طلبانه برگزار شد، سازمان های دینی، اتحادیه های دانش اموزی و دانشجویی، پرستاران، پزشکان و اتحادیه های کارگری نیز حضور داشتد.

تظاهرات امروز با حمله پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از تظاهر کنندگان دستگیر و هزاران تظاهرکننده با روش کتلینگ پلیس ساعت ها محاصره شدند. پلیس برای سرکوب تظاهرات ضد دولتی امروز لندن از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد.

در این تظاهرات ده ها نفر زخمی شدند. بسیاری از زخمی ها در بیمارستان بستری شده اند و حال برخی از انها وخیم گزارش شده است.

در ای راهپیمائی همچنین شعبه شرکت امریکایی مک دونالد در مرکز لندن مورد حمله تظاهر کنندگان قرار گرفت. به تعدادی از خودروهای پلیس نیز حمله شد و بر اساس اعلام شبکه بی بی سی پنج نفر از نیروهای پلیس در این درگیری ها زخمی شده اند. دود ناشی از شعله های اتش اسمان برخی از خیابان های لندن را تیره و تارکرد.

در این حال لن مک کلاسکی، رهبر بزرگ ترین اتحادیه کارکنان انگلیس درباره راهپیمائی امروز گفت خشم مردم ناشی از سیاست های دولت، باید تخلیه شود و تظاهرات امروز، محل مناسبی برای ابراز خشم مردم است. وی با تمجید از تظاهرات دانشجویان انگلیسی در چند ماه گذشته تاکید کرد این همان راهی است که همه مخالفان دولت انگلیس باید در پیش گیرند.

تظاهر کنندگان به شعبه های برخی از بانک ها و فروشگاه های زنجیره ای، در اطراف محل تظاهرات، به ویژه در خیابان آکسفورد، حمله کردند و با بستن راه های ورودی شماری از فروشگاه های بزرگ، آن ها را به ندادن مالیات متهم کردند. صدای پرتاب بمب های دستی از فاصله زیاد در مرکز شهر لندن شنیده می شد و روشن کردن آتش در مناطق مختلف و بستن خیابان ها و معابر، از روش های تظاهرکنندگان برای مقابله با پلیس و نیروهای امنیتی بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اتحادیه های کارکنان انگلیس، بیش از 800 اتوبوس، ده قطار ویژه، ده ها قایق و کشتی کوچک و صدها وسیله نقیله کوچک جاده ای برای انتقال تظاهر کنندگان از شهرهای گوناگون به لندن کرایه کرده بودند. تظاهر کنندگان با دردست داشتن دست نوشته نوشته، کاریکاتور، اعلامیه و تصاویر مضحک از دولتمردان انگلیسی، شعار انقلاب تا سرنگونی دولت سردادند.

این در حالی است که پلیس انگلیس با ردیابی ارتباطات رهبران تظاهرات، بررسی وبلاگ ها، نفوذ ماموران مخفی پلیس در اجتماعات کارگری و دانشجویی و انتشار هشدارهای متعدد، خود را برای تظاهرات امروز آماده کرده بود. به نوشته ایندیپندنت، پلیس لندن 5500 نفرنیرو ی ضد شورش و افسر ذخیره را برای مقابله با این تظاهرات استفاده کرد.

بخشی از تظاهر کنندگان امروز در پایتخت انگلیس، در هاید پارک لندن، تجمع کردند. ادمیلی بند، رهبر مهم ترین حزب رقیب دولت و نیز روسای اتحادیه کارگری انگلیس در این اجتماع سخنرانی کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات امروز به دولت انگلیس هشدار دادند این تظاهرات، آغاز موج جدیدی از تظاهرات و اعتصابات سراسری در این کشور است تا دولت ائتلافی، دست از سیاست های اقتصادی که فقط به نفع میلیونرهاست، بردارد.

پرچم های لیبی، فلسطین، بحرین و مصر نیز در تظاهرات امروز مشاهده می شد و تظاهرکنندگان، با دخالت غرب در سرزمین های اسلامی و عربی، مخالفت کردند.

یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, :: 12:18 :: نويسنده : مهدی پارسا

شبکه خبری الجزیره که طی روزهای اخیر با پوشش دادن مغرضانه انقلاب‌های منطقه تحت انتقادهای شدید قرار دارد اذعان کرد که شبکه خبری العالم بر جمعیت کشورهای عرب زبان تاثیر گذاشته است.

سایت خبری تحلیلی الجزیره " که از مواضع حاکمان سعودی حمایت می کند ، تاثیر برنامه های شبکه العالم بر 300 میلیون جمعیت کشورهای عرب زبان و پوشش قیام های این منطقه را نقشی مخرب توصیف کرده است.

این پایگاه نوشت : مسائل جهان عرب ، که پیش از این فقط مورد توجه بومی بود ، ناگهان در سطح بین المللی مطرح شد و به ویژه از نظر رسانه ای به شکل کم سابقه ای زیر ذره بین قرار گرفت.

پایگاه الجزیره با طرح این ادعا که شبکه های رادیویی و تلویزیونی و برخی مطبوعات عرب زبان سیاست های خطرناکی را علیه کشورهای عربی در پیش گرفته اند ، مدعی شد که این رسانه ها به اختلافات سیاسی ، نژادی ، قومی و طایفه ای دامن می زنند و شکافهای جهان عرب را گسترش می دهند.

این پایگاه بدون اشاره استقبال گسترده مردم انقلابی در کشورهای مختلف از شبکه العالم ، پخش اخبار ، گزارش ، و تفسیر از زبان مخالفان دولت های عربی را مورد انتقاد قرار داد.

این پایگاه درادامه با بیان ساختار و وضعیت شبکه خبری العالم ، به قطع برنامه های این شبکه توسط دولت مصر از ماهواره های عرب ست و نایل ست اشاره کرد و علت آن را به زعم صاحبان عرب ست ، عبور العالم از خطوط قرمز مورد نظر حکومت های عربی دانست.

پایگاه الجزیره همچنین مانند سایر رسانه های وابسته به حکومت های دیکتاتوری منطقه تلاش می کند ، با دستاویز قراردادن اختلافات مذهبی و طایفه ای شبکه العالم را مورد حمله قرار دهد.

" الجزیره " بدون اشاره به رسوایی برخی شبکه های عرب زبان متمایل به عربستان در پوشش خبری وارونه انقلاب های مردمی در تونس ، مصر ، لیبی ، بحرین و یمن و حمایت جدی آنان از حاکمان این کشورها در سرکوب خونبار مردم ، تلاش می کند که صداهای مستقل و شبکه های مورد توجه افکار عمومی عرب از جمله شبکه المنار را نیز با توصیف های مشابه تخریب کند.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 14:3 :: نويسنده : مهدی پارسا

در حالی که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای به محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته و یک ناظر ویژه برای گزارش وضعیت حقوق بشر در ایران منصوب کرده است ، با این حال فرایند تصویب این قطعنامه و مدافعان و مخالفان آن خود به روشنی گویای جریان حاکم بر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است .

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در واقع همان کمیسیون ویژه حقوق بشر است که در سال 2006 به شورای حقوق بشر تبدیل شده است ، دارای 47 عضو است که به صورت دوره ای و سالیانه وضعیت حقوق بشر همه 192 عضو ملل متحد را بررسی می کنند.

بر اساس این گزارش در 24 مارس ، این شورا وضعیت حقوق بشر در ایران را بررسی کرد و با 22 رای موافق ، 7 رای مخالف و 14 رای ممتنع به محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخت .

در اجلاس این دوره کشور های آرژانتین ، برزیل ، بلژیک ، شیلی ، فرانسه ، گواتمالا ، مجارستان ، ژاپن ، مادیو ، مکزیک ، نروژ ، لهستان ، مولداوی ، جمهوری کره ، سنگال ، اسلواکی ، اسپانیا ، سوییس ، اکراین ، انگلستان ، آمریکا و زامبیا علیه ایران رای دادند .

کشور های بنگلادش ، پاکستان ، چین ، روسیه ، کوبا ، اکوادور و موریتانی به نفع ایران رای دادند و کشور های بحرین ، بورکینافاسو ، کامرون ، جیبوتی ، گابنغنا ، اردن ، مالزی ، اندونزی ، نیجریه ، عربستان ، تایلند ، اوگاندا و اوروگوئه درباره ایران رای ممتنع دادند.

بر اساس این گزارش پاکستان به نمایندگی از کنفرانس اسلامی با قطعنامه ضد ایرانی مخالفت و این قطعنامه را اقدامی مخرب توصیف کرد و توصیه کرد که شورا باید برای حل وضعیت حقوق بشر سمت گفتگو های سازنده با کشور ها حرکت کند و چنین قطعنامه هایی با اصول سازمان کنفرانس اسلامی مخالف است .

نماینده کوبا نیز در نطق قرایی به مخالفت با این قطعنامه برخاست و گفت ایران همواره مکانی برای تامین منافع غرب بوده است . در زمان شاه ایران ، کسی تردید نداشت که او مردمش را می کشد و شکنجه می کند ، اما او دوست آمریکا بود و به شاه سلاح هسته ای نیز می دادند. اما پس از انقلاب ایران غربی ها همیشه به دنبال تغییر رژیم در ایران بوده اند . وضعیت حقوق بشر در ایران نیز تنها بهانه ای برای حمله به این کشور است . این در حالی است که ایرانیان بارها گزارشگران حقوق بشر را به کشور شان دعوت کرده اند . تصویب این قطعنامه سیاسی پیروزی کسانی است که به دنبال حمله سیاسی و نظامی به ایران هستند ، کشور من به چنین قطعنامه ای رای نمی دهد.
چین نیز از دیگر کشور هایی بود که بر لزوم گفتگوی سازنده با ایران تاکید و از دعوت ایران از ناظران ویژه حقوق بشر استقبال کرد و گفت که انتظار این است که کشور های مختلف تلاش های ایران برای بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور را درک کنند.

لازم به ذکر است آمریکا و سوئد نیز به عنوان طراحان قطعنامه ضد ایرانی ، در سخنرانی های خود به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران پرداختند. که سید محمد رضا سجادی نماینده کشورمان در پاسخ به آنان گفت که یکی از طراحان این قطعنامه یعنی آمریکا خود کشوری است که برای عضویت در این شورا مردد بود که البته عضویت آمریکا در این شورا عقبگرد و پسرفتی برای این شوراست . چرا که این کشور بزرگترین کشور حمایت کننده از رژیم اسرائیل و خشونت های صورت گرفته علیه مردم فلسطین ، عراق و افغانستان است . در حالی که ایران با توجه به دو عامل یعنی بافت فرهنگی و مذهبی مردم ایران و همچنین تعهدات بین المللی خود ، به رعایت حقوق بشر پرداخته است . ایران تا کنون شش مرتبه میزبان ناظران شورای حقوق بشر بوده است و در این سال هم از کمیسیونر ارشد این شورا دعوت کرده تا به ایران بیاید ، لذا ایران معتقد است که نباید برخورد های سیاسی و دوگانه در شورای حقوق بشر حاکم باشد.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 13:59 :: نويسنده : مهدی پارسا

یکی از شاهزداگان خاندان آل سعود با تکرار ادعاهای واهی غرب درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، خواستار تلاش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای دستیابی به سلاح هسته ای شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه نهرین نت،"ترکی الفیصل" گفت : کشورهای حوزه خلیج فارس باید در راستای تحقق وحدت امنیتی و سیاسی تلاش کنند.

وی افزود: باید درباره عملکرد شورای همکاری خلیج فارس و اهداف آن تجدید نظر اساسی صورت گیرد. چرا نباید شورای همکاری به مورد مشابه خود یعنی اتحادیه اروپا تبدیل شود؟! چرا نباید ارتش واحد تشکیل دهند؟

الفیصل در همسویی با ادعاهای واهی غرب درباره برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و اتهام واهی تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای مدعی شد: چه مانعی دارد که کشورهای حوزه خلیج فارس سلاح هسته ای در اختیار داشته باشند تا در صورتی که تلاشهای بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شکست خورد با قدرت گیری ایران مقابله کنند؟

شایان ذکر است که ترکی بن عبدالعزیز روابط محکمی با مقامات رژیم صهیونیستی دارد و بارها با مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیلی به طور علنی و مخفیانه دیدار کرده است که آخرین بار با "دانی ایالون" از مقامات رژیم اشغالگر قدس دیدار کرده است و با وی به طور آشکارا در برابر دوربینها در نشست امنیتی مونیخ در دهم فوریه سال 2010 دست داده است.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 13:54 :: نويسنده : مهدی پارسا

بی.بی.سی گزارش داد:

سازمان عفو بین الملل می گوید ارتش مصر در جریان اعتراضات ماه گذشته، زنان تظاهرکننده را دستگیر و شکنجه کرده و آنها را مجبور کرده که 'معاینه بکارت' بشوند.

این سازمان از مقام های مصری خواسته که این موضوع را بررسی کنند.

به گفته عفو بین الملل ارتش مصر در جریان پراکنده کردن تظاهرکنندگان میدان تحریر در 9 مارس حداقل 18 تظاهرکننده زن را دستگیر کرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر افزود دستگیرشدگان کتک خوردند، برای بازجویی برهنه شدند و به آنها شوک الکتریکی داده شد.

ارتش مصر این اتهام را رد می کند.
سخنگوی سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای گفت: مجبور کردن زنان به این که 'معاینه بکارت' بشوند، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و هدف این اقدام، تحقیر آنها صرفا بدلیل زن بودنشان است.
این بیانیه می افزاید: "زنان و دختران باید بتوانند دیدگاه های خود را درباره آینده مصر بدون آنکه حبس و شکنجه شوند و یا تحت رفتارهای عمیقا تحقیر کننده و تبعیض آمیز قرار گیرند، بیان کنند."

ارتش مصر شکنجه غیرنظامیان را رد می کند.
هفته گذشته رئیس پلیس نظامی به یک روزنامه مصری گفت که عده ای برای ایجاد اختلاف بین مردم و ارتش دست به جعل تصاویر ویدئویی زده اند.
گروه های طرفدار حقوق بشر از حاکمان جدید مصر انتقاد کرده اند که غیرنظامیان را در دادگاه های نظامی محاکمه می کنند. آنها می گویند این محاکمه ها سوابق غیرعادلانه ای دارد و حق چندانی برای تجدید نظر باقی نمی گذارد.

بر اساس قانونی که در سال 1956 وضع شده است، نگارش و انتشار گزارش درباره ارتش مصر ممنوع است.


دولت فرانسه ضمن تمدید نکردن اقامت کامران نجف زاده، مدیر دفتر و خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاریس، ادامه فعالیت های خبرنگاری وی را ممنوع و نجف زاده را مجبور به بازگشت به تهران کرد.

براساس اطلاعات دریافتی، پس از جلسه مشترک وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه، دولت این کشور در نامه ای که نسخه کامل آن به زودی منتشر می شود، با اشاره به گزارش های نجف زاده در مدت 18 ماه اقامت در فرانسه تاکید کرد: «گزارش های آقای نجف زاده افکار عمومی را علیه دولت آقای سارکوزی بسیج کرده است.»

در بند دیگری از نامه رسمی دولت فرانسه عنوان شده است: «آقای کامران نجف زاده، ژورنالیستی است که با گزارش هایش نظم عمومی فرانسه را بر هم زده است.»

نخستین رنجش دولت سارکوزی از خبرنگار واحدمرکزی خبر در پاریس بعد از پخش گزارشی در مورد نیروگاه هسته ای ارودیف فرانسه و تاکید بر سهام 50 درصدی ایران آغاز شد و به ممنوعیت حضور نجف زاده در کاخ الیزه، مجلس فرانسه و جلسات سخنگوی وزارت خارجه منجر و همچنین موجب مصادره مجوز خبرنگاری وی شد.

مدیر دفتر و خبرنگار صدا و سیما در پاریس به مدت 18 ماه با وجود فشار گروهک منافقین و تهیه امضا علیه وی برای اخراج، فعالیت های رسانه ای گسترده ای داشت.

جمعی از روزنامه نگاران، کارگردانان و خبرنگاران فرانسوی، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا و انجمن مسلمانان فرانسه، این اقدام دولت فرانسه را اقدامی سیاسی و مغایر با شعار آزادی اطلاع رسانی در غرب خوانده اند.

خبرنگار واحدمرکزی خبر در پاریس، امشب در تهران است.

ناگفته​های نماینده سابق ولی فقیه در سپاه درباره دوران اصلاحات،دولت نهم و نامزدی مشایی
مجله نوروز > سیاست  - نماینده سابق ولی​فقیه در سپاه وقتی از خاطراتش ازمجادلات سپاه با دولت اصلاحات سخن می​گوید، این را هم اضافه می​کند که «بگو ومگوها دردولت آقای خاتمی، طبعا حالت افراط و تفریط را هم موجب می​شد و برخی بیش از اندازه تند می​شدند».

محمود عزیزی:دولت نهم و دهم و سیاست​های فرهنگی دولت باز هم کار را به رئیس دفتر رئیس جمهور می​کشاند و وقتی از آیت​الله موحدی کرمانی درباره اینکه «فکر می​کنید مشایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود؟» سوال می​کنیم خیلی راحت می​گوید که «تصور نمی​کنم». اما به این نکته اشاره می​کند که «جامعه متدین به آقای مشایی خوشبین نیست».

 در ادامه گفت​وگوی نوروزی خبرآنلاین با نماینده سابق ولی فقیه در سپاه و عضو کنونی مجلس خبرگان رهبری را بخوانید.

***

حاج آقای موحدی کرمانی!ارزیابی تان از اخلاق سیاسی در دهه 80 چیست؟
در این دهه حوادثی اتفاق افتاد که به دنبالش نظام هم موضع گرفت مثل حوادث فتنه 88.

 این حوادث مربوط به اواخر  این دهه است.
بنده حضور ذهن ندارم که بخواهم همه رخدادهای دهه 80 را تحلیل کنم.

در این دهه ما شاهد تشکیل دو دولت بودیم. ارزیابی​تان از فضای سیاسی در دوران اصلاحات چیست؟
در دولت آقای خاتمی بگو ومگوهایی شد که طبعا این فضاها حالت افراط و تفریط هم به خود می​گرفت و برخی بیش از اندازه تند می​شدند.

برخی اصولگرایان وقتی می​خواهند دولت اصلاحات را ارزیابی کنند از تعبیر خیانت استفاده می​کنند. شما فکر می​کنید که دولت آقای خاتمی به کشور کمک کرد یا...
 آن دولت مشکلات زیادی را ایجاد کرد. تعبیر خیانت را به کار نمی​برم اما مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

 شما در آن برهه در سپاه پاسداران تذکرهایی که به آقای خاتمی داشتید حول چه مسائلی بود؟
ما بیشتر مسائل فرهنگی را تذکر می​دادیم که دولت، فرهنگ اسلامی را مراعات کند. در دولت ایشان این امور کمتر مطرح بود.

 دولت آقای احمدی​نژاد توانست این دغدغه​ها را برطرف کند؟
بالاخره این دولت توفیقاتی داشت و نقطه​های ضعف هم داشته است.

 این نقطه​های ضعف حول مسائل فرهنگی بوده است؟
 کم و بیش در این مسائل هم هست.

برخی اصولگرایان معتقدند که رفتارهای فرهنگی دولت دهم تحت تاثیر رئیس دفتر آقای رئیس​جمهور است؟

بله، بالاخره جامعه متدین به آقای مشایی خوشبین نیست. اما آقای احمدی​نژاد به ایشان حسن ظن دارد.

فکر می​کنید آقای مشایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد از طرف حامیان دولت باشند؟
اولا تصور نمی​کنم کاندیدا بشود و اگر هم نامزد شود، فکر نمی​کنم صلاحیتش تایید شود.

در حوزه توجه به آرمان​های انقلاب اسلامی دولت نهم را موفق​تر می​دانید یا دولت دهم را؟
نمی​دانم. باید این مسائل را دقیق بررسی کرد، اما به نظر می​رسد دولت نهم موفق​تر بود.

چهره​های منتقدی چون آقای مطهری معتقدند که دولت به دنبال جذب مخالفین خودش است. شما این تحلیل را چقدر درست می​دانید؟
نمی​دانم. این موارد را باید کسی در جریان باشد تا اظهارنظر کند.


خبرگزاري فارس: شاه اردن و وليعهد بحرين ضمن بررسي آخرين تحولات بحرين، راهكارهاي سركوب مردم انقلابي اين كشور را بررسي كردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رسمي اردن، "عبدالله دوم " شاه اردن در جريان ديدار با امير سلمان بن حمد آل خليفه وليعهد بحرين تمايل شديد عمان در برقراري آنچه كه ثبات و امنيت در بحرين نام گذاشته بود را اعلام كرد.

دو طرف در اين ديدار مناسبات ميان دو كشور برادر و اوضاع و تحولات اخير بحرين و منطقه را مورد بررسي و ارزيابي قرار دادند.

بر اساس اعلام خبرگزاري بترا وليعهد بحرين در اين ديدار آخرين تحولات بحرين را به اطلاع عبدالله رساند و از حمايت و پشتيباني پيگير اردن از امنيت و ثبات اين كشور تشكر و قدرداني كرد.

امير سلمان ديروز پنج‌شنبه براي انجام سفري دو روزه به اردن رفته بود، تحليلگران بر اين باورند كه اين سفر براي جلب كمك‌هاي منطقه‌اي بيشتر براي قلع و قمع مردم انقلابي اين كشور كه دولت از سركوب آنها ناتوان شده، اتفاق افتاده است.

مردم بحرين براي تاكيد دوباره بر مطالبات مشروع خود درخصوص لزوم اجراي اصلاحات سياسي ريشه‌اي، پايان دادن به سياست تبعيض‌آميز موجود و تكروي و فساد خاندان خليفه در اين كشور، تظاهرات "روز خشم " برگزار مي‌كنند.

حمايت تمام عيار اردن از حكام مستبد در بحرين در شرايطي است كه اين كشور در موضعي متناقض، ضمن حمايت از كشورهاي حمله كننده به ليبي به بهانه آزادسازي اين كشور از دست "معمر القذافي " قصد دارد تا كمك‌هاي لوجستيك براي نيروهاي آمريكايي و اروپايي به اين كشور ارسال كند.



خبرگزاري فارس: سخنان چند روز پيش دبير كل حزب‌الله لبنان درباره انقلاب‌ كشورهاي منطقه خشم مقامات بحرين را برانگيخت.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه "وطن " چاپ آمريكا، "خالد بن احمد "وزير خارجه بحرين در واكنش به سخنان اخير "سيد حسن نصرالله " دبير كل حزب‌الله لبنان درباره انقلاب‌هاي منطقه از جمله بحرين گفت كه درخواست مي‌كنيم كسي به ما اقدام سياسي و اينكه مخالفان چه كساني هستند را ياد ندهد.

دبير كل حزب‌الله لبنان در سخنراني اخير خود به تظاهرات مسالمت‌آميز در كشورهاي منطقه از جمله در بحرين اشاره كرد و گفت: " حتي يك خودرو نيز در تظاهرات مردم بحرين آتش نگرفت و يك شيشه نيز شكسته نشد اما نيروهاي كشورهاي عربي به بحرين سرازير شدند و مردم را سركوب كردند نظام بحرين وارد بيمارستان‌ها شد و حتي به منازل سران معترضان حمله كرد. اين همان شيوه اسرائيلي‌ها است و اسرائيلي‌ها خانه‌هاي مردم را تخريب مي‌كند و نيروهاي بحريني نيز همين كار را مي‌كنند، آنها حتي ميدان لؤلؤه را با خاك يكسان كردند. "

وزير امور خارجه بحرين كه واكنش به سخنان دبير كل حزب‌الله لبنان را در مصاحبه با شبكه العربيه [وابسته به عربستان سعودي] مطرح مي‌كرد، افزود: صحبت‌هاي نصرالله مملو از دروغ بود و وي گفت كه ارتش وارد عمل شد و مردم را كشت، نصرالله اين سخنان را از كجا آورد در حالي كه ما دولتي هستيم كه به مردم خود احترام مي‌گذاريم. صحبت‌هاي نصرالله جنايتي در قبال بحرين به شمار مي‌آيد.

تظاهرات مردم بحرين در اعتراض به حكومت مركزي از 14 فوريه ماه گذشته آغاز شد اما رژيم حاكم بر بحرين با سركوب اين تظاهرات باعث گسترده‌تر شدن آن شد. با گسترش اعتراضات، عربستان سعودي نيروهاي خود را به بحرين اعزام كرد و سركوب‌گري‌ها عليه مردم اين كشور با شدت بيشتري ادامه يافت.

بر اساس آخرين آمارها، در تظاهرات مردم اين كشور دست‌كم 16 نفر كشته و صدها نفر ديگر زخمي شده‌اند.

اين در حالي است كه يكي از نمايندگان سابق پارلمان بحرين از ناپديد شدن بيش از صد نفر در اين كشور خبر داده است.

پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : مهدی پارسا

پیشکشی عیدانه رییس جمهوری ترکمنستان به رییس جمهوری ایران به مشهد رسید.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: هدیه نوروزی رییس جمهوری ترکمنستان شامل هزار تن آرد است که 28 اسفند از ایستگاه راه آهن عشق آباد بارگیری شد و امروز در مراسمی با حضور سرکنسول ترکمنستان و جمعی از مسئولان خراسان رضوی به سیلوی مشهد تحویل داده شد.

عباس نیاوند افزود: مردم ترکمنستان مانند ایرانیان ، نوروز را به عنوان جشن باستانی و آغاز زندگی دوباره در سالی جدید جشن می گیرند و برای نشان دادن ارادت خالصانه خویش به دوستانی صمیمی ، آرد و نان هدیه می دهند.

وی تاکید کرد:کشور ترکمنستان در تعاملات اقتصادی نقش مهمی در منطقه دارد و جمهوری اسلامی نیز به عنوان پل ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و کریدور شرق و غرب ، تسهیل کننده روابط اقتصادی در این منطقه مهم و راهبردی است.

سرکنسول ترکمنستان در مشهد نیز در این مراسم روابط ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران را دیرینه ، عمیق و رو به گسترش دانست و گفت : هدیه قربان قلی بردی اف رییس جمهوری ترکمنستان به رییس جمهوری اسلامی ایران ، نشانگر حسن همجواری و همکارهای نزدیک و گسترده دو ملت ایران و ترکمنستان در قرون متمادی است.

همرا توگالاکوف افزود : رسم هدیه دادن یک سنت کهن و دارای ریشه های الهی و معنوی است و دولت ترکمنستان برای عمق بخشیدن به روابط دوستانه با ایران این هدیه را به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشکش کرده است.

وی گفت: با هدایت روسای جمهوری ترکمنستان و ایران ، روابط همه جانبه بین 2 کشور همسایه بیش از پیش گسترش یافته است.




'عبدالله گل' رييس جمهوري تركيه روز چهارشنبه در خصوص ادعاي احتمال سرايت ناآراميهاي خاورميانه و آفريقا به ايران گفت: ايران با تاريخ تمدن و فرهنگ عميق خود قدرتمندترين كشور منطقه است و ساختار سياسي بسيار متفاوتي با كشورهاي دچار آشوب دارد.

به گزارش ايرنا، عبدالله گل اين مطلب را در فرودگاه استانبول و پيش از حركت به گانا در پاسخ به اين سووال كه، 'تحليل هايي در رسانه ها و محافل سياسي در خصوص احتمال تاثير دومينو شروع شده در منطقه به ايران و اينكه آخرين حلقه اين ناآراميها ايران است'، عنوان كرد.

وي گفت: 'نمي تواند چنين چيزي را تاييد كند، چرا كه ايران قدرتمند ترين كشور منطقه است. تاريخ، فرهنگ و تمدن بزرگي دارد. داراي علم و ساختار ويژه و متفاوتي است و نبايد فراموش كرد در حالي كه در 30 و 40 سال گذشته در آفريقا يك نفر بر سر قدرت بود، در ايران انتخابات زيادي برگزار شده و حداقل 6 - 5 رييس جمهور در ايران انتخاب شدند.

وي با تاكيد بر اين كه ايران بسيار متفاوت تر از آن است كه برخي مي پندارند، به برخي كساني كه قصد دارند به بحرانهاي فعلي در منطقه رنگ و لعاب درگيري هاي مذهبي بدهند، اشاره كرد و افزود: مهمترين مساله اين است كه دنياي اسلام نبايد به سوي درگيري مذهبي كشانده شود. كساني كه چنين بي بصيرتي از خود نشان دهند هم مردم خود را به خطر انداخته و هم منابع خود را از بين خواهند برد. لذا براين باورم كه هيچگاه چنين بي بصيرتي نشان داده نخواهد شد. تمامي كشورها و تمامي رهبران به اندازه كافي از تاريخ درس عبرت گرفته اند.

عبدالله گل امروز در راس هياتي براي انجام يك سفر دوره اي به كشورهاي گانا و گابن عازم اين كشورها شد.

رسانه های عربی از اقدام دیکتاتور یمن در اعزام وزیر امور خارجه خود به عربستان برای درخواست کمک از این کشور خبر داد؛ با این حال علی عبدالله صالح درخواستهای مردمی را برای کناره گیری از قدرت رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های عربی، همزمان با ادامه تظاهرات گسترده مردم شهرهای مختلف یمن به ویژه در صنعا و تعز بر ضد رژیم دیکتاتوری علی عبدالله صالح، وزیر امور خارجه وی عازم عربستان شد تا از این کشور برای مهار انقلاب مردم مسلمان یمن درخواست کند.

الجزیره دراین زمینه گزارش داد : علی عبدالله صالح وزیر امور خارجه خود را به عربستان فرستاد تا از این کشور بخواهد در زمینه بحران کشورش میانجیگری کند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون علی عبدالله و شماری از مقامات رژیم یمن در حال برگزاری نشست و بررسی اوضاع کنونی یمن هستند.

صالح با رد خواسته های مردمی برای کناره گیری در عین حال مدعی شده است اکثریت مردم یمن از او حمایت می کنند.

الجزیره همچنین از استقرار تانکهای ارتش یمن در اطراف کاخ ریاست جمهوری در شهر عدن خبر داد.

خبر دیگر اینکه اعضای کنسولگری یمن در جده و سفیران یمن در عربستان، الجزایر، مصر، چک، اسپانیا و اندونزی به انقلاب مردم پیوستند.

شبکه الجزیره همچنین از پیوستن 30 نفر از نمایندگان وابسته به حزب حاکم یمن به مردم انقلابی خبر داد.

نگرانی ملت بحرین از سرنوشت مجروحان،مخالفت شاهزاده سعودی با دخالت کشورش، فتنه انگیزی مشترک سعودیها و انگلیسی در منطقه و موضعگیری عجیب شیخ القرضاوی در خصوص قیام مردم بحرین از جمله تحولات مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، یک فعال سیاسی مخالف حکومت عربستان با اشاره به لشکرکشی ریاض به بحرین، درباره اقدامات قیم مآبانه این کشور هشدر داد و گفت : عربستان کشورهای عربی کوچک منطقه را به طور غیر علنی جزو خاک خود می داند.

برای مشاهده متن کامل بروی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 3:0 :: نويسنده : مهدی پارسا

جنبش حوثي يمن اعلام كرد كه كنترل استان شمالي يمن را در دست گرفته است.

به گزارش فارس،‌ شبكه خبري "پرس‌تي‌وي " خبر داد كه جنبش حوثي‌هاي يمن اعلام كردند كه كنترل استان صعده در شمال يمن را در دست گرفتند.

منابع نظامي و قبيله‌اي در شمال يمن به خبرگزاري فرانسه گفتند: درگيري‌هايي سنگين ظهر يك‎شنبه بين ارتش يمن و اعضاي قبايل طرفدار علي عبدالله صالح با اعضاي جنبش الحوثي روي داد كه تا شب ادامه داشت و در جريان آن 20 نفر از دو طرف كشته شدند.

اين منابع گفتند: جنبش الحوثي توانست در جريان اين درگيري‌ها يك مركز راهبردي ارتش در ورودي استان "الجوف " در شمال يمن را به كنترل دربياورد و دو دستگاه تانك و چند خودروي نظامي را به غنيمت بگيرد.

يك منبع در قبايل يمن گفت: درپي اين امر، يك هواپيماي نظامي براي منهدم كردن خودروها و تانك‌هاي به غنميت گرفته شده به اين مركز اعزام شد اما اين هواپيما سرنگون و خلبان آن كشته شد.

مسئولان يمني روز يك‎شنبه گفته بودند كه "يك هواپيماي نظامي آموزشي بعد از برخورد با يك رشته كوه در استان الجوف سقوط كرده است ".

يك منبع نظامي به خبرگزاري فرانسه گفت: "اين مركز نظامي بسيار مهم است و كنترل ورودي استان الجوف و جاده راهبردي ارتباطي صنعا به مارب را با توجه به عبور محموله‌هاي گاز و نفت " به‏عهده دارد.

سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 2:58 :: نويسنده : مهدی پارسا

بحرین در اعتراض به ابراز نگرانی مقامات جمهوری اسلامی ایران از روند وقایع این کشور و دخالت نظامی خارجی در سرکوب خشونت بار تظاهرات مسالمت آمیز مردم، تحرکاتی را از طریق سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی ضد ایران در پیش گرفت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پی اظهارات مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات و رویدادهای خونبار بحرین، توفیق منصور نماینده دائم بحرین در سازمان ملل متحد یادداشت اعتراضی را به بان کی مون دبیرکل این سازمان ملل ارایه کرد.

این یادداشت اعتراض درحالی از سوی بحرین به سازمان ملل متحد ارایه می شود که پیش از این بان کی مون در سخنانی نسبت به سرکوب و کشتار ملت بحرین، به پادشاه این کشور هشدار داد.

بان کی مون خطاب به "عیسی بن حمد آل خلیفه" با اظهار نگرانی شدید از اوضاع بحرین و نحوه برخورد با تظاهرکنندگان، گفته بود: سرکوب شدید مردم بحرین در تظاهرات‌ ضد دولتی می تواند با قوانین بین المللی مواجه شود.

"طارق محمد نصف" کاردار بحرین در اتحادیه عرب هم یادداشت اعتراض مشابهی را به عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب داد.

"حمد علی البنخلیل" سر کنسول عمومی بحرین در جده نیز یادداشت اعتراض دیگری را تقدیم دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی کرد.

بحرین در این یادداشتها از دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی خواسته است تا از تحویل یادداشت های اعتراض آمیز ایران درباره وضعیت بحرین خودداری کنند.

سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 2:56 :: نويسنده : مهدی پارسا

همزمان با نخستين روز از سال 1390، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز دوشنبه، در جمع ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي ثامن الحجج علي بن موسي الرضا عليه السلام در شبستان امام خميني (ره) و ديگر صحن ها و رواق هاي رضوي در مشهد مقدس، در سخنان مهمي ضمن ارزيابي حركت كلي كشور در سال 89 بويژه در زمينه تحقق شعار همت مضاعف و كار مضاعف در عرصه‌هاي مختلف از جمله علم و فناوري، هدفمندسازي يارانه‌ها و برخورد هوشمندانه و قوي با تحريم‌هاي غرب، به تبيين شعار جهاد اقتصادي براي سال 1390 و شاخص و الزامات اين حركت عظيم اقتصادي پرداختند و در پايان نيز با بيان موضع جمهوري اسلامي در قبال حركت‌هاي مردمي اخير در منطقه، اقدامات مزورانه آمريكا و غرب را تشريح كردند.

برای مشاهده ادامه متن بروی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
پیوندهای روزانه