می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
شنبه 20 فروردين 1390برچسب:, :: 10:35 :: نويسنده : مهدی پارسا


تمامی جنبه های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد، نوع غذایی که می خوریم می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها داشته باشد، در بعضی از انواع مزاج، خوردن یک غذای نامناسب می تواند عواقب زیادی داشته باشد.

 

برای مشاهده متن کامل بروی ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:2 :: نويسنده : مهدی پارسا

متخصصان آمريكايي مي‌گويند مغز گردو بيش‌ترين ميزان آنتي اكسيدانت را در مقايسه با ديگر مغزهاي خوراكي دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان به نقل از يو پي آي، اين متخصصان توصيه مي‌كنند كه هر فرد در طول شبانه روز هفت عدد مغز گردو بخورد.
 
جو وينسون، از دانشگاه اسكرانتون در ايالت پنسيلوانيا، مي‌گويد: متاسفانه مردم زياد به خوردن گردو تمايل ندارند. حال آن كه تحقيقات ما نشان مي‌دهد خوردن مغز گردو بايد به عنوان بخشي مهم از رژيم غذايي سالم در نظر گرفته شود.
 
برپايه تحقيقات انجام شده گردو منبعي سرشار از پروتيين است و مصرف منظم آن فرد را از ابتلا به بيماري قلبي، سرطان كليه، ديابت نوع 2، سنگ صفرا و ديگر بيماري‌ها محافظت مي‌كند.

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:48 :: نويسنده : مهدی پارسا

سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: به زودی طرح توزیع رایگان کیلکای سوخاری در مدارس آغاز می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید امین الله تقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در قالب امضاء تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود افزود: در مرحله نخست بصورت آزمایشی ،کیلکای سوخاری در تعدادی از مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع میشود.

وی گفت: در ادامه پس از ذائقه سنجی و موفقیت آمیز بودن آن، این محصول به جای تنقلات ناسالم در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

تقوی افزود:هم اکنون یک واحد صنعتی در تهران کیلکای سوخاری تولید می کند و سه واحد دیگر نیز در حال اخذ پروانه بهره برداری است .

سرپرست سازمان شیلات ایران همچنین از امضای تفاهمنامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: به علت تهدیدات دزدان دریایی در اقیانوس هند علیه قایق ها و شناور های ماهیگیری کشورمان ، مقرر شده است با شناورها و قایق هایی که به صورت گروهی کار می کنند تعدادی نیروی مسلح نیز همراه شود.

تقوی درباره تسهیلات فنی و اعتباری سال آینده شیلات نیز گفت:این تسهیلات بیش از 166درصد افزایش دارد.

وی یکی از این تسهیلات را وام های کم بهره اعلام کرد و افزود:زمینه فعالیت برای توسعه شیلات در بخش خصوصی ، سال آینده فراهم شده است.

تقوی در ادامه گفت:برگزاری 28 نمایشگاه تخصصی آبزیان در سال 89 از اقدامات موثر شیلات بود.

وی افزود: در سال آینده برای استان های غیر ساحلی حداقل یک نمایشگاه ، برای استان های ساحلی حداقل سه نمایشگاه و برای تهران 8 نمایشگاه تخصصی آبزیان پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان شیلات درباره بیمه صیادان نیز گفت: امسال 120میلیارد ریال برای حق بیمه صیادان در نظر گرفته شده که با این حساب بخشی از مشکلات این قشر کم می شود.

تقوی اضافه کرد: در آینده نزدیک 50درصد کارکنان سازمان شیلات مشمول دورکاری خواهند شد.
 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 19:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت آشنا کردن جوانان قبل از ازدواج با مسائل جنسی و وظایف زناشویی افزود: نداشتن تفاهم جنسی دلیل 50 درصد طلاق زوجین است.



مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان اینکه آمار طلاق به طور میانگین در شهرستانها تا 10 درصد افزایش یافته است گفت: این درحالی که در برخی استانها آمار ازدواج افزایش یافته است که می توان به افزایش 106 درصدی ازدواج در سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه افزایش 59 درصدی طلاق در سمنان در نوع خود کم نظیر است گفت: علت این افزایش رشد ناگهانی اقتصادی و اجتماعی و ورود خیل عظیمی از جمعیت از سایر شهرستانها به این استان است.

ابهری اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که تعداد طلاق در استان فارس پنج هزار و 732 نفر بوده که کاهش یک درصدی را نشان می دهد ولی همچنان تهران با رشد 6 درصدی صدرنشین آمار طلاق در کشور است.

این آسیب شناس اجتماعی افزایش طلاق در 24 استان را 10 درصد عنوان کرد و افزود: در 13 استان این آمار بالای 10 درصد است.

ابهری گفت: ازدواج بر اساس هوس و عشقبازی، ازدواجهای اجباری، تضاد فرهنگی، بیکاری، اعتیاد از دلایل طلاق در جامعه امروزی است ولی در حال حاضر 50 درصد از دلایل طلاق میان زوجین عدم آشنایی زوجین با وظایف زناشویی و عدم تفاهم جنسی است در حالی که خانواده به عنوان نخستین مربی باید فرزندان را در این مورد آموزش دهند ولی آموزشهای زناشویی به یک تابو در خانواده ها تبدیل شده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: کمبود آموزش مهارتهای زندگی و بی توجهی به آموزشهای مسائل زناشویی در دانشگاهها موجب شده جوانان در بی اطلاعی ازدواج کنند و پس از ازدواج با مشکل روبرو شوند.

دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند يک لوبيا است که در بين دو ابرو قرار گرفته و کار آن...

دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند يک لوبيا است که در بين دو ابرو قرار گرفته و کار آن دريافت سيگنالهای انرژيکی است.


چشم سوم در بين ۲ ابرو قرار گرفته و کار آن دريافت سيگنالهای انرژی و حتی ارسال آنها نيز هست. شما با استفاده از اين چشم ميتوانيد امواج انرژی که در محيط هست را احساس کنيد اين امواج را از طريق مغز يا روح تجزيه و تحليل کنيد و در نهايت پيام مربوطه را به تصوير بکشيد اين پيام ميتواند يک تصوير، يک حس و يا هر چيز ماورايی باشد. معمول استفاده من از اين چشم ارسال حس آرامش به افراد و دريافت تصاوير انرژيکی اجسام و اشخاص است. يعنی با استفاده از اين چشم من ميتوانم هاله افراد موجودات فرا مادی و يا دردها و هر چيز غير مادی و انرژيکی را با استفاده از اين چشم مشاهده کنم.

تست تعيين ميزان فعاليت چشم سوم
ابتدا شما بزرگترين انگشت خود را که همان انگشت وسط است را از فاصله ای حدود ۲۰ سانتيمتر به بين ۲ ابرو نزديک کنيد. شما بايد احساسی خاص مانند غلغلک يا حتی درد در آن ناحيه احساس کنيد. اگر هيچ احساسی نداشتيد با انگشت سبابه اين عمل را انجام دهيد و اگر هم باز هيچ احساسی نداشتيد با انگشت کوچک عمل را تکرار کنيد و اگر باز هم احساس نداشتيد با وسيله نوک تيز مثل نوک خودکار اين عمل را انجام دهيد.
هر چقدر که جسمی که به اين چشم نزديکتر شود نوک پهنتر داشته باشد و هر چه فاصله آن از پيشانی بيشتر باشد نشان دهنده باز بودن اين چشم دارد برای مثال اگر شما نوک خودکار را از فاصله ۱ سانتيمتری احساس ميکنيد چشم شما بسيار ضعيف است و اگر انگشت وسط خود را از فاصله ۱۰ سانتيمتری احساس کنيد وضعيت چشم سوم شما مناسب است.
توصيعه ميشود اين عمل را به مدت زياد تکرار نکنيد. چون ممکن است دچار سر درد شويد.

راه‌های فعال کردن چشم سوم
شما هر شب يا هر وقتی که بيکار بوديد ميتوانيد اين ناحيه را ماساژ دهيد و يا حتی آنرا به آرامی بخارانيد. شما ميتوانيد از اجسام بهم ريخته که شکل خاصی روی آنها نقش نبسته است بدنبال تصوير خاصی بگرديد مانند اشکالی که روی سنگهای مرمر تشکيل ميشوند.
 

دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 1:38 :: نويسنده : مهدی پارسا

تحقیقات پیشین نشان داده بودند مناطق شناختی مغزی که به واسطه عشق تحریک می شوند با تجسم فرد از خودش در ارتباط است، بخشی از مغز که اختلال در آن منجر به ایجاد بیماری هایی از قبیل آنورکسیا می شود. در این بیماری فرد به دلیل اختلالی که از تصویر خود دارد خود را همواره چاق دیده و به دلیل نخوردن غذا دچار سو تغذیه شدید می شود.

سیستم انگیزشی بخشی از مغز است که در افراد معتاد نیز فعال است اما اورتگ معتقد است عشق چیزی فراتر از احساسات یا حس اعتیاد است، این احساس یک فرایند پیچیده مغزی است که به شکلی می توان آن را عقلانی نیز خواند.

افرادی که عاشق می شوند این حس عجیب و ناشناخته را بیشتر در قلب و شاید در شکم خود احساس کنند اما حقیقت این است که احساس عشق توسط 12 بخش ویژه از مغز و پیش از اینکه حتی فرد درباره این حس چیزی بداند ایجاد می شود.

به گزارش مهر، استفانی اورتگ استادیار روانشناسی و عصب شناسی دانشگاه سیراکاس در نیویورک معتقد است مغز انسان پیش از اینکه خود فرد آگاه شود عاشق شدن وی را احساس می کند. این به آن دلیل است که انسان نمی تواند فعال شدن بخشهایی ویژه از مغز خود را مشابه زمانی که بالا رفتن تپش قلب و یا حس دلشوره شدید خود را احساس می کند درک کند. در این شرایط مغز تنها سیگنالی به بدن ارسال کرده و به بدن اعلام می کند: اینجا اتفاقی در حال وقوع است.

در واقع احساساتی که در بدن برانگیخته می شوند نیز بر روی مغز تاثیر گذاشته و یک چرخه دائمی از عشق در فرد به وجود می آورد. به بیان دیگر، شاید حس عشق ابتدا از مغز آغاز شود اما این احساس مشابه یک مسیر دو طرفه میان بدن و مغز برای همیشه برقرار است.

اورتگ با اسکن مغز افرادی که عاشق شده اند موفق به کشف 12 منطقه مغزی شده که در این دوران به شدت فعال شده و به همکاری یکدیگر به تولید دوپامین، اکسیتوسین، ادرنالین و واسوپرسین می پردازند، عوامل شیمیایی که با ایجاد احساس خوشی و اعتماد در ارتباطند.

مناطق فعال مغز فردی که عاشق شده است

به گفته وی شبکه بسیار ویژه ای در مغز وجود دارد که در هنگام ایجاد احساس عشق در فرد، سه سیستم اصلی در این شبکه فعال می شوند از جمله این سیستمها سیستم احساسی و سیستم انگیزشی هستند.

سیستم انگیزشی بخشی از مغز است که در افراد معتاد نیز فعال است اما اورتگ معتقد است عشق چیزی فراتر از احساسات یا حس اعتیاد است، این احساس یک فرایند پیچیده مغزی است که به شکلی می توان آن را عقلانی نیز خواند.

تحقیقات پیشین نشان داده بودند مناطق شناختی مغزی که به واسطه عشق تحریک می شوند با تجسم فرد از خودش در ارتباط است، بخشی از مغز که اختلال در آن منجر به ایجاد بیماری هایی از قبیل آنورکسیا می شود. در این بیماری فرد به دلیل اختلالی که از تصویر خود دارد خود را همواره چاق دیده و به دلیل نخوردن غذا دچار سو تغذیه شدید می شود.

بر اساس گزارش ان بی سی، محققان بر این باورند با درمان و بهبود دادن این بخش از مغز می توان روابط سالم تر و پایدارتری را میان انسانها را به وجود آورد.

جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 1:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

این پزشک متخصص تاثیر چاقی روی ساختار فیزیکی مغز را با استفاده از سیستم تصویربرداری ام آر آی بررسی کرده است تا مغز 44 فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشکی یکسان مقایسه کند.

فارس نوشت: پژوهشگران دریافتند که بزرگ شدن اندازه شکم و دور کمر، کوچکتر شدن و تحلیل رفتن مغز انسان را سبب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، آنتونیو کانولیت از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک اظهار کرد: چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط است که کاهش توان ذهنی از عوارض این نوع از دیابت است.

این پزشک متخصص تاثیر چاقی روی ساختار فیزیکی مغز را با استفاده از سیستم تصویربرداری ام آر آی بررسی کرده است تا مغز 44 فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشکی یکسان مقایسه کند.

بر پایه این گزارش، کانولیت دریافت که در افراد چاق بخشی از مغز موسوم به "آمیگدالا " که بر رفتارهای تغذیه ای تاثیرگذار است حاوی مقادیر فراوانی آب است. همچنین بخشی از مغز که در کنترل تکانه‌های عصبی نقش دارد در افراد چاق تحلیل می‌رود. بنابراین این یافته‌ها تایید می کند که این نواحی مغزی در افراد چاق یا به تعداد کمتری نورون دارند یا نورونهای آنها تحلیل می‌رود.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پیوندهای روزانه